Vi søker en rådgiver til fast stilling ved felles tjenestekontor
Politiets utlendingsenhet
Økernveien 11-13, 0653 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 25. august
Om stillingen
Vi har ledig en fast stilling som rådgiver ved avsnitt for Felles tjenestekontor (FTK), beordring og reisekontor. Avsnittet ligger under seksjon for koordinering og uttransport, avdeling Felles enhet for operative tjenester (FOT). Seksjonen består i tillegg av Koordineringsavsnitt 1 og 2 og Operativ trening og reisesikkerhet (OPSEC), og har blant annet ansvar for koordinering og gjennomføring av retur (uttransport).
Stillingen er stedsplassert på Tøyen i Oslo.
Felles tjenestekontor er særorganets sentrale, utøvende funksjon for helhetlig og kontinuerlig arbeidsplanlegging og ressursdisponering av operative ressurser. Stillingen vil ha tjenesteplanlegging som sitt ansvarsområde. I dette inngår et nært samarbeid med ledelsen på seksjonen og med øvrige ledere i PU, støtte til avdelingene med koordinering av personell og innkalling av personell ved behov. Gjennom stillingen vil du få innsikt i aktiviteten på tvers av avdelinger, oppgaver knyttet til effektiv styring av PU sine ressurser, samt gode utviklingsmuligheter i et fagmiljø som er i stadig endring. Stillingen ligger svært tett opp mot ledelse og styring, og har tett dialog med fagforeningene.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter en person med stor interesse for tjenesteplanlegging, styring av ressurser og ivaretakelse av personell. Den som tilsettes må evne å jobbe selvstendig, og kunne foreta prioriteringer innenfor sitt område. Gode kommunikasjonsferdigheter, samt evne til å bygge tillit på tvers av avdelinger vil være viktige egenskaper for stillingen.
Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. I vår vurdering av kandidater vil vi legge vekt på evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Den som tilsettes vil jobbe tett opp mot ledelsen, støtte avdelingene med koordinering av personell og sørge for innkalling av personell ved behov.
- Sikre en mest mulig ensartet og korrekt føring i TTA (system for turnus, tjenestelister og arbeidstidsbestemmelser), og utføre andre administrative oppgaver i TTA
- Inneha ansvar for fagområdet tjenesteplanlegging herunder arbeidstidsbestemmelser for politiet og andre administrative bestemmelser
- Bidra til at det utarbeides og iverksettes kostnadseffektive tjenesteordninger på bakgrunn av situasjonsbildet slik at tjenesten blir utført på en god og forsvarlig måte i samsvar med PUs mål og prioriteringer
Stillingen kan bli tillagt andre oppgaver ved behov.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Høyere utdanning på universitet-/høyskolenivå, minst på bachelor-/cand.magnivå. Karakterer vil bli vektlagt. Relevant utdanning kan være ledelse, administrasjon, økonomi, logistikk o.l.
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- det kreves god kunnskap om arbeid i digitale systemer
Det er også ønskelig med:
- Relevant arbeidserfaring fra tjenesteplanlegging eller sammenliknbart arbeid
- God kunnskap om regelverk, som blant annet arbeidstidsbestemmelsene (ATB), arbeidsmiljøloven (AML) og Hovedtariffavtalen (HTA)
- Erfaring med å utarbeide turnus- og arbeidsplaner
- kunnskap om helse, miljø- og sikkerhetsarbeid
- kjennskap til utlendingsfeltet
- førerkort klasse B
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Ved å søke på stilling i Politiet samtykker du til at det foretas en skikkethetsvurdering i forkant av et eventuelt intervju.Personlige egenskaper
- gode kommunikasjonsferdigheter, herunder evne til formidling og opplæring
- evne til å jobbe både selvstendig og i team, samt til å sette seg inn i nye oppgaver og fagområder
- god gjennomføringsevne, også i perioder med høyt aktivitetsnivå
- fleksibel, strukturert, ansvarsbevisst og analytisk
- evne til helhetstenkning og prioritering
Personlige egenskaper vil vektlegges.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434) med årslønn: kr. 580 000-670 000.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser (dagtid, turnus, sommer- og vintertid, fleksibel arbeidstid, trening i arbeidstiden, o.l
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Politiets utlendingsenhet (PU) er et særorgan underlagt Politidirektoratet og har i dag ca. 500 ansatte. Vårt hovedkontor er på Tøyen i Oslo.
Våre hovedoppgaver er å registrere og fastsette identitet på asylsøkere som kommer til Norge, uttransportere personer uten lovlig opphold, og drifte politiets utlendingsinternat på Trandum. Vi er et kompetanseorgan i politiet på utlendingsfeltet. Vi har ansvar for Nasjonalt koordineringssenter for grenseforvaltning (NKS), European Travel Information and Authorisation System (ETIAS) og norsk deltakelse i Den europeiske grense- og kystvakts stående styrke (Standing Corps, Frontex). I tillegg drifter vi utreisesenteret ved Oslo lufthavn og det midlertidige registreringssenteret på Gardermoen (GRS). Sammen med UDI og andre aktører er PU representert ved det nasjonale ankomstsenteret i Råde.
Ønsker du å vite mer om oss kan du se vår hjemmeside på http://www.politiet.no/.
En personalpolitisk målsetting for politietaten er å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt rekruttere flere personer med minoritetsbakgrunn.
Vi ber om at elektronisk søknad benyttes - klikk på linken "søk på stillingen". Relevante attester og vitnemål/karakterutskrifter skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir sendt; Politiets utlendingsenhet v/ Stab HR/HMS, Postboks 2095 Vika, 0125 Oslo.
Jf. offentlighetsloven kan søkere offentliggjøres på offentlig søkerliste selv om man har bedt om skjerming.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
735f8226-0ca4-40c0-b943-e8b44b59e9c6
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10259630