Jobbspesialist
Nav Fosen
Maren Juels gate 1, 7130 Brekstad
Om jobben
- Stillingstittel
- Jobbspesialist
- Type ansettelse
- Vikariat, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 1. januar
Er du vår nye jobbspesialist?
Har du tro på inkludering og den enkeltes muligheter og ressurser? Har du gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, samt evne til å bygge tillit og relasjoner? Liker du å ta kontakt og følge opp bedrifter og arbeidsgivere for å få folk ut i arbeid? Da kan du være vår nye jobbspesialist.
På Nav Fosen er vi engasjerte medarbeidere med ulik bakgrunn, som jobber sammen for å gi innbyggerne i Fosen-regionen den hjelpen de trenger. Vi betjener 4 kommuner og ca. 25900 innbyggere. Vårt mål er å skape bedre tjenester ved å utnytte hverandres kompetanse på best mulig måte. Vi ønsker å være en helsefremmende, inkluderende og dynamisk arbeidsplass der vi ser og oppmuntrer hverandre, og der fagutvikling og kompetansebygging står sentralt.
Vi har nylig etablert et team med Arbeid med støtte i markedsområdet Fosen. Teamet består av 2 jobbspesialister og en metodeveileder ( faglig ansvarlig for teamet). Vi har nå behov for en jobbspesialist i et års vikariat.
Som jobbspesialist i Arbeid med støtte vil du jobbe i Navs eget oppfølgingstiltak, hvor du skal bidra til å forbedre utsatte gruppers muligheter på arbeidsmarkedet. Arbeid med støtte benytter femtrinnsprosessen i Supported Employment, der oppfølging fra en jobbspesialist er sentralt. Formålet med tiltaket er å tilby personer med sammensatte utfordringer individuell tilrettelagt bistand for å få og beholde vanlig lønnet arbeid.
Teamet har ukentlige teammøter ved lokasjon Ørland, men kan også ha oppmøte på de andre lokasjonene på Fosen. Du vil jobbe med oppfølging i hele Fosen, men i størst grad i Indre Fosen. Oppfølging ut over Fosen kan også bli aktuelt, dette ut fra brukes behov. Som jobbspesialist vil du ha oppfølging av 17-20 arbeidssøkere.
Hva får du med å jobbe som jobbspesialist hos oss?
- Du får jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du er en del av et team som du samarbeider med.
- Du får solid opplæring i metodikken og hvordan du skal jobbe i Arbeid med støtte, både gjennom tett veiledning av metodeveileder og teamet ditt, men også ved at du deltar på obligatorisk kurs i Oslo for alle jobbspesialister. Du vil få gode muligheter både til faglig og personlig utvikling hos oss.
Som jobbspesialist må du kunne jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du samarbeider tett i teamet. I arbeidet følger du en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegge og forstå deltakernes individuelle behov og ressurser for å kunne lage en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av utdanningsløp
- Bruke en betydelig del av arbeidsdagen til å kontakte bedrifter og etablere samarbeid for å skape jobbmuligheter for deltakerne
- Sikre at deltakerne får nødvendig støtte og oppfølging i jobb på arbeidsplassen eller i utdanningsløp, samt involvere relevante samarbeidspartnere ved behov
- Inspirere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer for å oppnå best mulig resultat
- Planlegge, dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem, samt sikre at målene for deltakerne nås
- Samarbeide med veileder om gode løsninger for den enkelte
Kvalifikasjoner
Du har treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Relevant arbeidserfaring kan delvis kompensere for manglende formell utdanning. I tillegg må du ha:
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter
- God digital kompetanse og være nysgjerrig etter å ta i bruk nye digitale løsninger for effektiv ressursbruk
- Førerkort klasse B
Det er ikke et krav for å søke stillingen at du kan disponere egen bil, men en fordel.
Det er fint om du også har kompetanse på noen av disse områdene:
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid, veiledning og arbeidsinkludering
- Erfaring fra å jobbe med mennesker i omstillingsprosesser
- Kunnskap om arbeidsmarkedet i sørlige del av Trøndelag
- Erfaring med Supported Employment-metodikk
Personlige egenskaper
I denne jobben vil du møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Derfor legger vi stor vekt på personlig egnethet.
Vi ser etter deg som har tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer, kan skaffe og beholde jobb. I denne jobben er det viktig at du evner å jobbe tett med deltakere over tid og at du blir motivert av å oppsøke og samarbeide med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere
for å lykkes med å få flere mennesker ut i jobb. Du må være komfortabel med å bli målt på dine resultater.
For øvrig ser vi etter deg som:
- Takler høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet
- Er målrettet, strukturert og effektiv
- Har gode samarbeidsevner og er en lagspiller
Vi tilbyr
Som Jobbspesialist hos oss får du jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du er en del av et team som du samarbeider med. Du vil få solid opplæring i metodikken og hvordan du skal jobbe i Arbeid med støtte, både gjennom tett veiledning av metodeveileder og teamet ditt, men også ved at du deltar på obligatorisk kurs i Oslo for alle jobbspesialister. I tillegg vil du få gode muligheter både til faglig og personlig utvikling underveis. I tillegg får du:
- Spennende og meningsfylte oppgaver i et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj.
- Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien.
- Arbeidsgiver betaler mellom 10-12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut
- Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer
- Lønn: Rådgiver i kode 1434, Årslønn: Kr 622000-650000
Kontaktinformasjon
Liv Marit Røstad, Prosjektleder Nav Fosen/Leder Nav Fosen, 98679856, liv.marit.rostad@nav.noArbeidssted
Maren Juels gate 17130 Brekstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NavReferansenr.: 5053553170
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
73556f76-3618-476f-a0b6-a7b94d31da01
- Sist endret
12. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d23bb588588b451b99ea37cd214350ff
Lignende annonser
Assistenter søkes til mann på Ørland.
Arbeidsgiver
Stendi Assistanse
Sted
Brekstad
Kommunefysioterapeut
Arbeidsgiver
Ørland kommune
Sted
Brekstad
Tømrer
Arbeidsgiver
Fosenhus AS
Sted
Bjugn, Trøndelag, Ørland