Senior kontrakts/anskaffelsesrådgiver
Statnett
Nydalen allé 33, 0484 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Senior kontrakts/anskaffelsesrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 14. mai
Statnett har en sentral rolle i det grønne skiftet og et økende aktivitetsnivå med store planlagte investeringer i årene som kommer. Vi styrker nå vår gjennomføringskapasitet for å møte Norges fremtidige energibehov og sikre en effektiv og pålitelig strømforsyning. Dette krever et tydelig søkelys på strategiske partnerskap, leverandørutvikling og kategoriledelse.
Seksjon for Nettanlegg i avdeling for Innkjøp og Leverandørstyring har ansvar for anskaffelser og leverandøroppfølging for hele nettanleggsporteføljen. Våre leveranser inkluderer blant annet ledning, transformator, apparatanlegg, kontrollanlegg, bygg og anlegg og oppdragsleveranser. Nå ser vi etter dyktige senior rådgivere som ønsker å bidra til å forme fremtidens energiløsninger i samarbeid med seksjonens øvrige kategoriledere og rådgivere i prosjektene.
Som senior rådgiver vil du jobbe aktivt innenfor våre leveransekategorier og inn i våre leveranseprosjekter. Forhandling av rammeavtaler i tråd med kategoristrategier, innkjøpsledelse i prosjekter og forhandling og oppfølging av store leveransepakker er alle naturlige deler av arbeidsoppgavene for våre senior rådgivere. Rollen baseres på godt samarbeid med prosjekter, andre medarbeidere i innkjøp og leverandør styring, leverandører og andre deler av Statnetts organisasjon.
Arbeidssted: Oslo, Alta, Trondheim, Sandnes eller Sunndalsøra.
Arbeidsoppgaver
- Utarbeide og følge opp innkjøpsplaner fra tidlig fase til sluttleveranse for prosjekter og større innkjøpskontrakter, i tråd med kategoristrategier
- Lede forhandlingsteam for store ordrer innen entreprise, utstyrsleveranse, oppdragstjenester og rammeavtaler
- Utvikle, implementere og vedlikeholde kontrakter som sikrer leveranse på kostnad, tid, kvalitet, sikkerhet og innenfor bærekraftige mål
- Sikre at vi gjennomfører våre anskaffelser i henhold til gjeldende regelverk og at leverandører leverer i henhold til juridiske, regulatoriske og kontraktuelle krav
- Følge opp og forbedre leveranser til og fra leverandører gjennom samarbeid og målstyring
- Delta i videreutvikling av innkjøps systemer, prosesser og roller i prosjektgjennomføring
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på bachelor- eller masternivå, gjerne innen økonomi, innkjøp/Supply Chain Management, ingeniørfag eller jus
- 3-5 års erfaring innen anskaffelser og prosjekter
- Erfaring fra komplekse anskaffelser og forhandlinger
- Teknisk forståelse og interesse
- Sterk kommersiell forståelse og forretningsorientering
- God digital kompetanse og evne til å bruke data for beslutningsstøtte
- Flytende norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Analytisk og strukturert med evne til å se helheten i komplekse problemstillinger
- Proaktiv og løsningsorientert, med høy gjennomføringsevne
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Evne til å bygge sterke relasjoner og motivere team
Vi tilbyr
- En sentral rolle i en innovativ avdeling med høye ambisjoner
- Mulighet til å påvirke Statnetts kommersielle resultater
- Konkurransedyktige betingelser og gode utviklingsmuligheter
- Fleksibel arbeidstid, gode pensjons- og forsikringsordninger
- Firmahytter, trimrom og bedriftsidrettslag
Arbeidssted: Oslo, Alta, Trondheim, Sandnes eller Sunndalsøra.
Ønsker du mer informasjon, ta gjerne kontakt med fungerende Seksjonsleder for Nettanlegg, Lars Haga.
Kontaktinformasjon
Rebecca Vatnar, Seniorrådgiver, Capus Rekruttering, rebecca.vatnar@capus.noLars Haga, +4795236252
Arbeidssted
Nydalen allé 330484 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StatnettReferansenr.: 4962792269
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 14.05.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Lars Haga
+4795236252
Om bedriften
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskaping for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping.
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
- Vi leverer effektivt på prioriterte oppgaver, med riktig tempo og kvalitet, og hele veien ut
- Vi har mot til å prioritere og forenkle, til å gi tillit og til å tenke nytt
- Vi gjør det sammen for effektiv samhandling, for å bygge relasjoner og deler
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
- Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
- Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
- Vi tilrettelegger for utvikling, vekst og gode prestasjoner
- Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke,
uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk og gjør egnethetsvurdering med hjemmel i energiloven ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2927827
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6ef13685aa194668bdf8d055eb8a335d