Fagkoordinator på arbeidssentrene i Asker - er du den vi søker etter?
36040 - Arbeidssentre - Daleløkken, Sem, Drengsrud og Galleri Unika, Asker kommune
Semsveien 156, 1384 Asker
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator på arbeidssentrene i Asker - er du den vi søker etter?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Arbeidssentrene i Asker kommune gir tilrettelagt arbeidstilbud til mennesker med bistandsbehov. Vi har stort fokus på tilhørighet, deltakelse, glede, samarbeid, mestring og utvikling. Det blir produsert varer og tjenester som selges lokalt og via Galleri Unika i Asker sentrum og i Butikken i Låven som ligger på Sem. Avdelingene skal følge Asker kommunes verdier: raus, modig, nær og skapende.
Avdelingen ligger under Tjenester til personer med funksjonsnedsettelser som består av 23 avdelinger fordelt på to virksomheter med ca. 530 årsverk. Virksomhetene yter tjenester til personer over 18 år med nedsatt funksjonsevne. Tjenesten omfatter bolig, ambulerende tjenester og aktivitets- og arbeidstilbud. Avdelingene er spredt i hele Asker, fra Tofte til Billingstad. Det er i dag 5 aktivitetssentre og 5 arbeidssentre i virksomheten og vi samarbeider også med VTA bedrifter som gir tjenester til brukergruppen.
Vår dyktige Fagkoordinator har fått nye utfordringer og vi søker derfor etter en kunnskapsrik og engasjert etterfølger som brenner for brukergruppen og deres deltagelse i arbeidslivet.
Stillingen er 100 % og arbeidstiden er pr. i dag på dagtid.
Arbeidsoppgaver
- Tett samarbeid med ansatte og avdelingsleder i produksjon og produksjons/veiledningsmateriell?
- Ansvar for tjenestemottaker og fag/fagutvikling
- Ansvar for tjenesteutvikling og sikre effektiv tjenesteutøvelse av høy kvalitet
- Bistå i overgangen fra skole, arbeid, aktivitet eller annet tilbud
- Opplæring, oppfølging og veiledning av ansatte i forhold til dokumentasjon, kartlegging og aktuelle fagsystemer
- Ansvar for journalsystem Gerica internt
- Ansvar for fag,-etikk og brukermøter, samt lede andre interne kurs
- Delta i faglig nettverk, tverrfaglig samhandling og prosjekter
- Ansvar for faglige rutiner og prosedyrer i avdeling
Kvalifikasjoner
- Du har bachelor innen helse- og sosialfag, andre høyskoleutdanninger med relevant erfaring kan bli vurdert
- Relevant videreutdanning er ønskelig
- Ha forståelse for arbeid og erfaring med tilrettelegging av oppgaver
- Erfaring med målgruppen og målrettet miljøarbeid
- God på nettverksbygging og jobbe i team
- God digital kompetanse
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
- Må kunne disponere bil
Personlige egenskaper
- Evne til å inkludere, delegere og veilede personalet
- Evnen til å jobbe selvstendig og strukturert
- Du er tålmodig og god på å bygge relasjoner
- Pålitelig, løsningsorientert og fleksibel i pressede situasjoner
- Du er engasjert for å yte gode tjenester til denne brukergruppen
- Du er fortrolig med en sammensatt hverdag med varierte arbeidsoppgaver
- Du er raus, har humor og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Et innovativt og godt arbeidsmiljø
- Stor grad av selvstendighet i jobben
- Deltagelse i kommunens fagnettverk - Fokus
- 37,5 timer i uken - dagtid
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter Asker kommunes lønns- og stillingsregulativ
Kontaktinformasjon
Aina Bakstad, Avdelingsleder, +47 90556639, aina.bakstad@asker.kommune.noArbeidssted
Semsveien 1561384 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4999194355
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Ikke oppgitt
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
70888752-fa56-4e69-82bb-b7f7a2d83a5e
- Hentet fra
talentech
- Referanse
999dab8155aa40f290b2bc026b2ec52b