Arkitekt, ingeniør, rådgiver
Byggesak ytre, Lillestrøm kommune
Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Arkitekt, ingeniør, rådgiver
Oppstart
21. juli 2025
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i overmorgen
Det er i Lillestrøm det skjer! Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Kommunalområde byggesak i Lillestrøm kommune søker etter en saksbehandler til 8 måneder engasjement hos avdeling byggesak ytre.
Du skal arbeide som saksbehandler i byggesaksbehandlingen, og følge opp eventuelle endringer eller klager i byggesakene som du har behandlet. I tillegg vil du delta i møter og forhåndskonferanser. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt. Du vil også bidra til en by- og stedsutvikling som gjør at kommunen når sine mål om å skape en attraktiv og bærekraftig kommune gjennom behandling av byggesaker.
Kommunalområde byggesak består av fem avdelinger, hvor kjerneoppgaven er å behandle alle typer byggesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging, oppmåling og matrikkelføring og veiledning innenfor våre områder. Vi bidrar blant annet til at byens grønne utvikling og gode bokvalitet ivaretas i tråd med plan- og bygningsloven, forurensningsloven, marka- og naturmangfoldloven. Avdeling ytre behandler et stort spenn av saker, men i hovedsak eneboliger, tilbygg, påbygg og garasjer - mange av disse i LNF. Vårt kommunalområde har for tiden ca. 44 ansatte. Avdeling ytre består av 7 ansatte.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling av alle typer bygge- og delesaker etter plan- og bygningsloven
- Behandle klagesaker etter forvaltningsloven
- Kommunisere både skriftlig og muntlig med kunder og andre virksomheter
- Produsere og levere iht måltall og produksjonskrav og på tid og kvalitet
- Bidra i utvikling av gode faglige prosesser
- Avholde forhåndskonferanser
- Veiledning av innbyggere og utbyggere
Kvalifikasjoner
- Du er utdannet på universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
- Søkere med relevant realkompetanse og lang erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan unntaksvis bli vurdert som kvalifisert søker
- Du har gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
- Du har relevant arbeidserfaring fra byggesaker eller som ansvarlig søker
- Du har god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
- Du bør ha kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
- Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
- Du bør ha gode veilednings- og formidlingsevner
Personlige egenskaper
- Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
- Du er løsningsorientert og kan tilegne deg ny kunnskap raskt
- Du har høy arbeidskapasitet og leverer oppgaver innen frist
- Du trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
- Du har evnen til å jobbe selvstendig, og samarbeider godt
- Du liker å yte service
- Personlig egnethet
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Anne-Therese de Ridder, Avdelingsleder, +4747788687Arbeidssted
Jonas Lies gate 182000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4951156859
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Startdato: 21.07.2025
Sluttdato: 20.03.2026
Søknadsfrist: 22.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Anne-Therese de Ridder
Avdelingsleder
+4747788687
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2912069
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9c06394f235b44b098d9ce0cd519e6fc