Er du vår nye compliance ansvarlig?
OBOS
Construction City, Standardveien 1, Oslo, Norge, 0581 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
 - Compliance ansvarlig
 - Type ansettelse
 - Fast, heltid 100%
 - Arbeidsspråk
 - Norsk
 - Antall stillinger
 - 1
 - Arbeidssted
 - Hybridkontor
 
Søk på jobben
Søk senest mandag 10. november
OBOS Eiendomsforvaltning AS og OBOS Factoring AS er en del av divisjonen for forvaltning og rådgivning i OBOS. Vi forvalter 5 500 borettslag og boligsameier, og tilbyr et bredt spekter av tjenester innen eiendomsforvaltning og finansiering. Vårt datterselskap Hammersborg Inkasso AS er spesialister på boliginkasso og tilbyr profesjonelle inkassotjenester til våre kunder.
Fokus på compliance og risikostyring har vært økende over lengre tid. Stadig mer detaljert og økende mengde regulering med tilhørende behov for oppfølging og kontroller har medført at vi ønsker å styrke vår organisasjon ytterligere på dette området. Vi søker derfor en Compliance ansvarlig med god forståelse for regnskapstjenester, factoring og finanstjenester.
Vi ser etter deg som har solid erfaring med compliance og risikostyring i regulerte virksomheter.
Som Compliance ansvarlig vil du ha det overordnede ansvaret for at virksomheten i OBOS Eiendomsforvaltning AS samt datterselskapet OBOS Factoring AS og Hammersborg Inkasso AS utøves i tråd med gjeldende lover, forskrifter, interne retningslinjer og øvrige bestemmelser. Du vil være en viktig bidragsyter til bevisstgjøring, opplæring, implementering og gjennomføring av nødvendige kontroller.
Stillingen er svært selvstendig, samtidig som du vil samarbeide tett med daglige ledere i selskapene, samt regnskapssjef, oppdragsansvarlig, fagteam og representanter fra OBOS-banken.
Arbeidsted er i vårt nye hovedkontor på Construction City på Ulven. Her får du jobbe i moderne omgivelser med gode fasiliteter, inspirerende møteplasser og kort vei til samarbeid på tvers av fagmiljøer. Bli med oss inn i fremtiden -- vi gleder oss til å ønske deg velkommen!
Dine viktigste arbeidsoppgaver:- Overvåke relevant regelverksutvikling
 - Etablere og vedlikeholde rutiner og kontrollsystemer for å sikre en effektiv kontroll av virksomheten
 - Overvåke og kontrollere at driften skjer i overenstemmelse med rutiner, retningslinjer, lover og forskrifter
 - Internkontroll og operasjonelle risikovurderinger, herunder årlig risikovurdering og rapportering
 - Design og utarbeidelse av modeller og systemer for oppfølging av risk
 - Regelmessig vurdere om rutiner og kontrolltiltak er tilfredsstillende
 - Rapportering til ledelsen og styret
 - Bevisstgjøring og opplæring av ansatte om gjeldende regelverk, retningslinjer og rutiner
 - Løpende dialog med juridisk avdeling
 
- Høyere utdannelse innen jus, økonomi eller finans.
 - Minimum 5 års arbeidserfaring fra regulert virksomhet, fortrinnsvis med relevant erfaring fra compliancearbeid og risikostyring
 - God kjennskap til gjeldende lover og regler for innen regnskap og factoring
 - Gode IT kunnskaper
 
- Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
 - Du kommuniserer effektivt, bygger sterke relasjoner og fremmer et godt samarbeidsklima på tvers av organisasjonen.
 - Du arbeider strukturert og systematisk
 - Du navigerer godt i større organisasjoner
 - Du arbeider godt både selvstendig og i team
 - Du er initiativrik og proaktiv
 
Hos oss får du mer enn en jobb -- du blir en del av et fellesskap med et tydelig samfunnsoppdrag. Vi bygger ikke bare boliger, vi bygger nabolag, muligheter og framtid.
Vi ser alltid framover og utfordrer det etablerte. Du får rom til å tenke nytt, prøve og lære. Enten du er opptatt av teknologi, bærekraft, prosjektledelse eller kommunikasjon, finnes det muligheter for deg til å utvikle deg videre.
Vi mener at vi er best sammen . Derfor jobber vi på tvers av fag og team, og heier på hverandre for å nå felles mål. Du vil jobbe med flinke folk som er like opptatt av kvalitet som samarbeid, mangfold og inkludering.
Vi er her for å gjøre en positiv forskjell . Vi har hjerte for kundene, medlemmene og samfunnet rundt oss. Hos oss merker du at jobben din betyr noe -- for flere enn bare deg selv.
Vi tilbyr fleksibilitet i hverdagen, konkurransedyktige betingelser og gode ordninger for pensjon, forsikring og ferie.
\#LI-Hybrid
Nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i OBOS? Besøk karrieresiden vår obos.no/dette-er-obos/jobb-i-obos
Hos oss blir du en del av et mangfoldig arbeidsmiljø der alle er like mye verdt. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke, uavhengig av alder, kjønn og bakgrunn.
Om bedriften
OBOS er en av de største boligbyggerne i Norge og Sverige, og er den største i Norge. OBOS er en medlemsorganisasjon med over 600 000 medlemmer i Norge og Sverige og overskuddet beholdes i virksomheten og benyttes til å oppfylle formålet, som er å tilby medlemmene bolig. Helt siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.
OBOS har over 2300 ansatte og driver utvikling, produksjon og salg av eiendom og bolig. Vi har i tillegg virksomhet innenfor eiendomsforvaltning, rådgivning, digitale tjenester, bankvirksomhet, eiendomsmegling, næringseiendom, samt aksjeinvesteringer innenfor sektorene bygg, eiendom og anlegg. OBOS skal bidra til et mer bærekraftig samfunn. Medlemmene har besluttet at inntil 10 prosent av overskuddet etter skatt skal benyttes til samfunnsnyttige tiltak. Hovedkontoret er på Construction City på Ulven Oslo.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
 70464ed3-fe34-4f32-b9f0-7dca18cb373f
- Sist endret
 4. november 2025
- Hentet fra
 FINN
- Referanse
 434898558
Lignende annonser
Saksbehandler faktura
Arbeidsgiver
StudentConsulting
Sted
Oslo
Complianceansvarlig/juridisk rådgiver
Arbeidsgiver
AURSKOG SPAREBANK
Sted
Aurskog
Compliance Officer
Arbeidsgiver
Axactor ASA
Sted
Oslo