Juridisk og internasjonal stab søker engasjerte jurister
Tolletaten
0152 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- 1434 Rådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest mandag 19. januar
Er du nyutdannet jurist eller har noen års erfaring og vil bryne deg på spennende og samfunnsnyttige oppgaver i Tolletaten?
Tolletaten er i rask utvikling, og er i gang med mange spennende og omfattende digitaliseringsinitiativer og utviklingsprosesser. Vi har nå behov for å styrke kapasiteten på det juridiske området og søker etter engasjerte jurister som vil være med på laget!
Vårt samfunnsoppdrag er å sikre at lover og regler for grensekryssende vareførsel etterleves. Juridisk og internasjonal stab har ansvar for å utvikle regelverket i tråd med politiske føringer, etatens målsetninger og utviklingsbehov, og fortolke og avklare de rettslige rammene for vår virksomhet. Som etatens klageinstans bidrar vi til ensartet og riktig rettsanvendelse. I tillegg følger vi opp etatens interesser internasjonalt gjennom regelverksutvikling og forhandlinger, og har et overordnet ansvar for personvern i etaten. Arbeidet vårt spenner bredt og dette er en perfekt mulighet for deg som ønsker å jobbe med samfunnsnyttige og spennende oppgaver i skjæringspunktet mellom juss, internasjonale avtaler, utvikling og digitalisering.
Stillingen passer for deg som er nyutdannet eller har noen års erfaring, og som kjenner deg igjen i vårt samfunnsoppdrag og motiveres av våre oppgaver. Vi består av rundt 40 dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på tre avdelinger; utviklingsavdelingen, rettsavdelingen og internasjonal avdeling. Hos oss får du mulighet til å bruke kompetansen din der den passer best, og du vil bli innplassert i en av disse avdelingene basert på dine kvalifikasjoner og ønsker. Du må regne med å jobbe på tvers av staben og etaten - både med saksbehandling og prosjekter. Dette gir deg en unik mulighet til å påvirke og utvikle deg faglig innenfor viktige og aktuelle fagområder.
Aktuelle arbeidsområder:
Avhengig av kvalifikasjoner og dine ønsker vil aktuelle arbeidsområder kunne bestå av:
Dine kvalifikasjoner:
Du må ha:
Ønskelige kvalifikasjoner
Vi ser for oss at du har en eller flere av disse kvalifikasjonene:
Personlige egenskaper:
Vi tilbyr:
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:
For mer info om å jobbe hos oss, se jobb.toll.no.
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Tolletaten er i rask utvikling, og er i gang med mange spennende og omfattende digitaliseringsinitiativer og utviklingsprosesser. Vi har nå behov for å styrke kapasiteten på det juridiske området og søker etter engasjerte jurister som vil være med på laget!
Vårt samfunnsoppdrag er å sikre at lover og regler for grensekryssende vareførsel etterleves. Juridisk og internasjonal stab har ansvar for å utvikle regelverket i tråd med politiske føringer, etatens målsetninger og utviklingsbehov, og fortolke og avklare de rettslige rammene for vår virksomhet. Som etatens klageinstans bidrar vi til ensartet og riktig rettsanvendelse. I tillegg følger vi opp etatens interesser internasjonalt gjennom regelverksutvikling og forhandlinger, og har et overordnet ansvar for personvern i etaten. Arbeidet vårt spenner bredt og dette er en perfekt mulighet for deg som ønsker å jobbe med samfunnsnyttige og spennende oppgaver i skjæringspunktet mellom juss, internasjonale avtaler, utvikling og digitalisering.
Stillingen passer for deg som er nyutdannet eller har noen års erfaring, og som kjenner deg igjen i vårt samfunnsoppdrag og motiveres av våre oppgaver. Vi består av rundt 40 dyktige og engasjerte medarbeidere fordelt på tre avdelinger; utviklingsavdelingen, rettsavdelingen og internasjonal avdeling. Hos oss får du mulighet til å bruke kompetansen din der den passer best, og du vil bli innplassert i en av disse avdelingene basert på dine kvalifikasjoner og ønsker. Du må regne med å jobbe på tvers av staben og etaten - både med saksbehandling og prosjekter. Dette gir deg en unik mulighet til å påvirke og utvikle deg faglig innenfor viktige og aktuelle fagområder.
Aktuelle arbeidsområder:
Avhengig av kvalifikasjoner og dine ønsker vil aktuelle arbeidsområder kunne bestå av:
- regelverksfortolkning og klagesaksbehandling
- oppgaver innen personvern
- bidrag inn i etatens digitaliserings- og utviklingsprosjekter
- forvaltning og utvikling av regelverk
Dine kvalifikasjoner:
Du må ha:
- fullført og bestått relevant mastergrad i rettsvitenskap/juridisk embetseksamen med gode resultater. For studenter som ikke har fullført mastergrad, vil tilbud gis med forbehold om at studiet fullføres sommeren 2026.
- svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på engelsk
- gode samarbeidsegenskaper
- forståelse og interesse for samfunnsutviklingen
Ønskelige kvalifikasjoner
Vi ser for oss at du har en eller flere av disse kvalifikasjonene:
- kjennskap til relevant lovgivning, eksempelvis innen forvaltningsrett, EU-/EØS-lovgivning, tollregelverk eller personvern
- interesse for utviklingsarbeid, teknologi og digitalisering
- evne til å tenke konseptuelt
Personlige egenskaper:
- du er strukturert og evner å prioritere og sikre fremdrift i prosesser
- du evner til å raskt identifisere relevante problemstillinger
- du trives med å jobbe både selvstendig og i team
- du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- du er inkluderende og bidrar positivt til arbeidsmiljøet
Vi tilbyr:
- spennende arbeidsoppgaver innen høyt prioriterte fagområder
- mulighet for å påvirke oppgaveutførelsen
- godt arbeidsmiljø og engasjerte kolleger med høy kompetanse
- gode arbeidsvilkår (fleksitid, sommertid, hjemmekontor inntil to dager i uken og mulighet for bevegelse i arbeidstiden inntil en time pr. uke)
- gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- arbeidssted i nyoppussede lokaler sentralt i Oslo sentrum
- lønn som rådgiver kr 600 000 - 750 000 avhengig av kvalifikasjoner. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
For nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:
- Avdelingsdirektør utviklingsavdelingen Marius Mølmen Moen tlf 41441268 / e-post Marius.Molmen.Moen@toll.no
- Avdelingsdirektør rettsavdelingen Aud Børset tlf 95793108 / e-post Aud.Borset@toll.no
- Avdelingsdirektør internasjonal avdeling Cecilie Alnæs tlf 93262029 /e-post Cecilie.G.Alnaes@toll.no
For mer info om å jobbe hos oss, se jobb.toll.no.
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6ee31536-5802-46b1-8e58-907fd4ad3181
- Sist endret
22. desember 2025
- Hentet fra
sap
- Referanse
1993
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Tolletaten
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Tolletaten
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Skatteetaten, Innsats
Sted
Oslo