Mestrer du brukerveiledning og problemløsning?
Skatteetaten, IT
Holtermanns v. 1, 7030 Trondheim, Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
IT Brukerstøtte søker rådgivere!
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Vil du hjelpe interne og eksterne brukere til å bli gode i våre fagsystemer?
Vi søker en engasjert rådgiver som brenner for å gjøre både interne og eksterne brukere enda bedre i våre fagsystemer. IT brukerstøtte består av høyt kompetente og støttende kolleger som vil gi førsteklasses brukerstøtte på et bredt spekter av fagsystemer. Enten du allerede er kjent med våre systemer, for eksempel SMIA, Skatteplikt, SOFIE og MVA eller har solid erfaring med brukerveiledning, tilbyr vi nødvendig opplæring for å sikre at du lykkes i rollen.
Hva går jobben ut på?
- tilby brukerstøtte og veiledning i relevante kommunikasjonskanaler
- identifisere og løse tekniske problemer innenfor Skatteetatens ulike fagsystemer
- bidra til utviklingen av systemer og rutiner for forbedret brukerstøtte
- deltakelse i vaktordninger og prosjekter, samt testing av fagsystemer
- aktivt bidra til vedlikehold og utvikling av vår kunnskapsbase
Stillingen er organisert i gruppe fagsupport i operasjonssenteret med arbeidsplass i Grimstad, Oslo eller Trondheim.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- høyere relevant utdanning innen f.eks. kommunikasjon, økonomi/administrasjon eller IT. Relevant erfaring kan kompensere for krav til utdanning
- erfaring med relevante fagsystemer og/eller erfaring med brukerveiledning
- må ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
- erfaring med Lean/kontinuerlig forbedring (KF) er ønskelig
Hva ser vi etter hos deg?
- serviceorientert med gode samarbeidsegenskaper
- god til å kommunisere og sette deg inn i brukerens utfordringer
- løsningsorientert
- selvdreven og strukturert
- lærevillig og har evnen til å sette deg raskt inn i tekniske løsninger
- trives med en hektisk arbeidshverdag
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt.
Hvorfor skal du velge oss?
Vi tilbyr:
- svært hyggelige og dyktige kollegaer som støtter hverandre og gjør hverandre gode
- muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle systemer og løsninger
- utfordrende oppgaver i store og kompetente fagmiljøer
- veiledning og støtte sånn at du utvikler deg, mestrer dine oppgaver og trives
- kompetanseutvikling, både egenutvikling, og gjennom etatens egne fagforumer
- fleksitid, betalt overtid og trening i arbeidstiden
- en raus personalpolitikk
- medlemskap i Statens pensjonskasse, som er en av Norges beste pensjonsordninger
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Stillingen lønnes som rådgiver/seniorrådgiver fra kr 570 000 – 670 000, avhengig av erfaring og kvalifikasjoner. Stillingen har seks måneders prøvetid, og når vi jobber på tvers av flere lokasjoner kan det noen ganger være nødvendig å reise litt.
Vi ber om at vitnemål/karakterutskrifter og attester lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Verdt å merke seg før du søkerVi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Kontaktinformasjon
Kathrine Mål Simonsen, Underdirektør, 401 01 360, kathrine.simonsen@skatteetaten.noArbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4984987181
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.06.2025
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6eafe018-6998-44ed-bb0a-bc2befd46700
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9ccc8157eb344238869b2a5aa05707a0