Dokumentasjonsforvalter
Digitaliseringsdirektoratet
Havnegata 48, 8900 Brønnøysund, 0001 Oslo, 6861 Leikanger, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Dokumentasjonsforvalter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 18. august
Om stillingen
Digitaliseringsdirektoratet (Digdir) er regjeringens spydspiss på digitaliseringsområdet og bidrar til at norsk offentlig sektor er verdensledende på digitalisering. For å få til en enklere digital hverdag og skape tjenester og løsninger som er best for brukeren, må vi alltid forbedre vår organisering og finne den beste måten å jobbe på. Vi samarbeider med andre statlige og kommunale virksomheter, og med privat sektor.
Avdeling for brukeropplevelse og datadeling har blant annet ansvar for å forvalte og videreutvikle fellesløsningene, Altinn og Felles datakatalog. Vi jobber og leverer i tverrfaglige og selvgående team.
Vi søker etter rådgiver som kan bli en del av et team som dokumentasjonsforvalter og være ansvarlig for kunnskapsforvaltning og ta del i det arbeidet i organisasjonen. Arbeidet vil i hovedsak bestå av organisering, lagring, gjenfinning og disponering av dokumentasjon. Dette inkluderer også kunnskap om saksbehandlingssystemer, sikkerhet, personvern, digitalisering og arkivlovgivning.
Arbeidssted er fortrinnsvis ved vårt kontor i Brønnøysund. Søkere som ønsker arbeidssted ved våre kontorer i Oslo eller Leikanger, vil bli vurdert.
Arbeidsoppgaver
- Innhenting, organisering, kvalitetssikring og lagring av dokumentasjon.
- Gjenfinning og disponering av dokumentasjon i vid forstand.
- Sikre at dokumentasjonen er i samsvar med gjeldende lover og forskrifter, inkludert arkivlovgivning.
- Implementering og vedlikehold av saksbehandlingssystemer.
- Ivareta sikkerhet og personvern i dokumentasjonsforvaltningen.
- Digitalisering av dokumentasjonsprosesser.
Kvalifikasjoner
Du må ha- Relevant høyere utdanning på bachelor eller masternivå innen dokumenthåndtering, bibliotek- og informasjonsvitenskap, IT, administrasjon eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
- Erfaring med dokumentasjonsforvaltning og saksbehandlingssystemer.
- Kunnskap om sikkerhet og personvern.
- God fremstillingsevne på norsk, både muntlig og skriftlig.
- Kjennskap til digitaliseringsprosesser og arkivlovgivning.
- Erfaring fra offentlig sektor.
Personlig egenskaper
- Gode organisatoriske ferdigheter og evne til å arbeide selvstendig og i team
- Strukturert og detaljorientert.
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner.
- Evne til å håndtere flere oppgaver samtidig og prioritere effektivt.
Vi tilbyr
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- arbeidsoppgaver i et fagfelt preget av høy utviklingstakt og et spennende samfunnsoppdrag
- gode ordninger for opplæring og videreutvikling
- familievennlig personalpolitikk
- lønn som rådgiver/seniorrådgiver i lønnsspenn kr 650 000– kr 800 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn
- fleksitid, sommertid og mulighet for to timer trening ukentlig i arbeidstiden medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger med gunstige boliglån og gode forsikringsordninger
Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Vi har tro på at mangfold er en viktig byggestein i et godt, spennende og utviklende arbeidsmiljø, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Riktig kompetanse på rett sted er vår viktigste prioritering når vi rekrutterer, og vi vil legge til rette for at personer med nedsatt funksjonsevne også kan jobbe hos oss.
Vil du vite mer?
Synes du dette høres interessant ut og ønsker nærmere informasjon, kontakt gjerne
Seksjonssjef Hege Marie Nielsen
E-post: hmn@digdir.no
Telefon: 40284552
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.
Sikkerhet i Digdir
Digdir forvalter samfunnskritisk infrastruktur. Sikkerhet er derfor integrert i rekrutteringsprosessene hos oss.
I stillinger som blir vurdert som sikkerhetskritiske, må du regne med å få spørsmål knyttet til sikkerhetsmessig skikkethet i rekrutteringsprosessen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Digdir er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet. Direktoratet har om lag 400 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo. Vi har fire fagavdelinger, to stabs- og støtteavdelinger og et tilsyn for universell utforming av ikt, som har en særskilt uavhengig rolle. Våre verdier er pålitelig, inkluderende og uredd. Direktoratet er regjeringens fremste verktøy for en raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor.Vi skal bidra til enklere og mer tilgjengelige offentlige tjenester for innbyggerne, og økt verdiskaping for næringslivet. Vår visjon er sammen for en enklere digital hverdag.
Les mer om Digdir på våre nettsider Digdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6b8c168f-8845-42e9-8efc-4af7f3abffb3
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10257064