Tjenesteleder Plan og Landbruk / Plansjef
Samfunnsutvikling, Grimstad kommune
Arendalsveien 23, 4878 Grimstad, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Tjenesteleder Plan og Landbruk / Plansjef
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Grimstad er en kommune i utvikling og vekst. Dette medfører stor saksmengde innen planområdet. Vi søker en utviklingsorientert, effektiv og handlekraftig tjenesteleder Plan og Landbruk. Stillingen har personal-, fag- og budsjettansvar og rapporterer til Kommunalsjef for Samfunnsutvikling. Det forventes at tjenesteleder skal videreutvikle arbeidsprosesser slik at det fremmer effektivitet og kvalitet i saksbehandlingen og et godt arbeidsmiljø i avdelingen. Tjenesteleder skal arbeide på et helhetlig og strategisk nivå, men må også ta del i operativ saksbehandling. Tjenesteleder for Plan og Landbruk møter fast i teknisk utvalg (politisk utvalg) og vil ha utstrakt kontakt med eksterne interessenter og andre avdelinger i kommunen.
Den rette kandidaten er en dyktig leder som er utviklingsorientert og ambisiøs når det gjelder å utvikle både tjenesteområdet og arbeidsprosesser som ivaretar kvalitet og effektivitet. Du må være en pådriver for kontinuerlig forbedring og digitalisering. Personlige egenskaper vil tillegges betydelig vekt ved tilsetting av Tjenesteleder Plan og Landbruk.
Arbeidsoppgaver
- Lede og videreutvikle et svært kompetent fagmiljø innenfor plan, landbruk og miljø
- Økonomi-, personal-, HMS- og fagansvar
- Bidra til helhetlig samfunnsplanlegging innenfor kommuneplan og arealplaner samt langsiktig behovsplanlegging for utvikling og tilrettelegging av kommunens tjenester
- Bidra til å finne gode løsninger i tidlig fase for større utviklings- og byggeprosjekter for kommunens egen tjenesteproduksjon
- Ansvar for å sikre gode sektorovergripende planprosesser
- Bidra aktivt i det løpende samarbeidet mellom administrasjon, politisk ledelse og innbyggere
- Ansvar for å ha kvalitet og forsvarlig internkontroll
- Ansvar for at miljø- og klimahensyn blir aktivt ivaretatt i hele organisasjonen
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på høyskole-/universitetsnivå
- Erfaring med produksjon av saker og utredninger til beslutningsorganer kreves
- Erfaring fra planarbeid og lokalpolitiske prosesser på kommunenivå er en fordel
- Praksis med dokumenterbart gode resultater kan erstatte krav til formalkompetanse
- Gode lederegenskaper
- God økonomisk forståelse og god kjennskap til aktuelt lovverk
- God erfaring fra politiske beslutningsprosesser innenfor offentlig forvaltning
- Gode formidlings- og kommunikasjonsevner
Personlige egenskaper
Vi ønsker at du er:
- Mål- og resultatorientert, med evne til å lede, engasjere og motivere mennesker rundt deg
- Fortrolig med offentlig oppmerksomhet og presentasjoner
- En tillitsfull relasjonsbygger med gode samarbeidsegenskaper, internt og ut mot innbyggere/politikken og andre myndigheter
- Utviklingsorientert, med evne til helhetlige og strategiske vurderinger
- Tydelig, dialog- og løsningsorientert
- Engasjert og initiativrik, at du liker å drive prosesser
- Positivt innstilt og har glimt i øyet
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Et profesjonelt fagmiljø med høy tverrfaglig kompetanse
- Utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i en kommune med stor vekst
- Godt kollegialt samhold, både sosialt og faglig
- Fleksibel arbeidstid og god pensjonsordning
- Lønn etter avtale ut fra kvalifikasjoner
Kontaktinformasjon
Ola Skei Bekken, Kommunalsjef, 91746126Arbeidssted
Arendalsveien 234878 Grimstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Grimstad kommuneReferansenr.: 4970828101
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2025
Om bedriften
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
69f14cf7-230e-4054-8b23-dfd777ddb33a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
92bddcabbf974e8db4b68815ed831235