Seksjonsleder Leverandøroppfølging og leveransestøtte
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder Leverandøroppfølging og leveransestøtte
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 11. august
Om stillingen
Statens vegvesen har høye ambisjoner for digital utvikling, og vi ønsker å styrke leveransekraften i teamene som utvikler og forvalter digitale løsninger tett på brukernes behov. Nå søker vi en strategisk og handlekraftig leder for å lede en nyopprettet seksjon som støtter våre produkt- og leveranseområder, og sørge for at avtaler, bemanning og leverandørsamarbeid bidrar til verdiskaping i teamene.
Du blir en nøkkelperson i å sørge for våre team samarbeider med- og nyttiggjør seg av eksterne IT-leverandører på en måte som gjør at vi får mer for pengene.
Den nyopprettede seksjonen vil få ansvar for å profesjonalisere oppfølgingen av våre leverandører og legge til rette for at eksterne konsulenter integreres i teamene og aktivt deler av sin kunnskap, slik at våre interne miljøer styrkes av deres tilstedeværelse.
Som seksjonsleder vil du ha personalansvar for medarbeidere som jobber tett med våre produkt- og leveranseområder, blant annet gjennom avtaleforvaltning og merkantil støtte.
Du vil få ansvar for å utvikle en seksjon der både roller, arbeidsform og struktur er i endring. Du vil ha stor påvirkning på hvordan seksjonen formes videre, både faglig og organisatorisk. I tillegg er også selve avdelingen seksjonen er en del av i utvikling, og du vil få mulighet til å påvirke retningen og videreutviklingen av denne.
Arbeidssted er Drammen. Øvrig lokasjon på Østlandet kan vurderes.
Arbeidsoppgaver
Du skal eie og bygge en sterk relasjon til våre partnere og sørge for oversikt over alle avtaler, monitorere leveranser opp mot avtalt innhold, og sikre at vi overholder offentlige anskaffelsesregler samtidig som vi beholder smidighet.
Du vil ha et tydelig ansvar for å sikre at leverandørbruken styrker teamenes evne til å levere, og ikke bare dekker et kapasitetsbehov. Vi tror det innebærer blant annet å følge opp hvordan eksterne konsulenter inngår i teamenes hverdag, og sørge for at de bidrar til fremdrift, læring og verdiskaping. Vi tror at når leverandøroppfølging fungerer godt, får teamene flyt og vi får mer igjen for hver krone vi investerer.
Seksjonen blir også en sentral aktør i å sikre at vi kombinerer intern kapasitet med ekstern kompetanse for å både levere raskt og bygge oss sterkere over tid som etat. Du vil få ansvar for at vi unngår skjevheter i teamene våre, og sikrer at vi bruker ekstern kompetanse strategisk gjennom at eksterne integreres i teamene på en måte som bidrar til både verdiskaping og kompetanseoverføring til vår virksomhet. Du og teamet ditt vil være en viktig brobygger mellom det vi kjøper inn og det vi bygger selv, og bidra til kontinuerlig faglig utvikling i IT-divisjonen.
Dine viktigste ansvarsområder- Bygge struktur og system for avtaleoppfølging, leverandørstyring og oppfølging av ekstern kapasitet inn i teamene
- Være proaktiv og identifisere tiltak vi kan gjøre i avtale- og leverandøroppfølgingen slik at vi får mer for pengene
- Sikre strategisk ressursstyring i produktteamene, med god balanse mellom intern og ekstern kompetanse
- Støtte teamene i å forbedre fart, flyt og kvalitet
- Skape gode rammer for samhandling mellom team, leverandører og avtaleeiere
- Sørge for at leverandører forstår og støtter våre mål for produktorientert utvikling
Ledelse i Statens vegvesen
Som leder i Statens vegvesen forventes det at du følger lederprinsippene våre - vårt felles kompass for godt lederskap:
- Sett retning - jeg ser framover, ivaretar helheten og viser vei.
- Vær til stede - jeg lytter, tar vare på medarbeiderne og motiverer til innsats.
- Skap sammen - jeg er drivkraft for samarbeid og deling. Jeg gjør det trygt å utforske nye muligheter.
Prinsippene bygger på våre verdier og gir retning for hvordan vi leder, samhandler og utvikler oss - både som enkeltledere og som organisasjon.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Hos oss får du mange muligheter gjennom å bli en del av en landsdekkende, solid og viktig virksomhet. Samtidig er det også opp til deg å bidra til bevegelse og kontinuerlig utvikling - både for deg selv og for oss.
Vi jobber for alle - for deg og meg – og har en reell påvirkning på folks hverdag. Du får ansvarsfulle oppgaver og mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi tar godt imot deg i et godt arbeidsmiljø over hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- Fleksitid og avspasering: Vi vet at balansen mellom arbeid og fritid er viktig, og vi tilbyr fleksible arbeidstider.
- God pensjonsordning og lån: Trygg fremtid med gode pensjonsordninger og gunstige lån.
- Trening i arbeidstida: Muligheter for trening i arbeidstiden eller støtte til treningsaktiviteter.
- Faglig påfyll: Mange muligheter for kurs og videreutdanning.
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Vi ser etter deg som
- Har relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Har ledet mennesker tidligere, formelt eller uformelt
- Har konsulentbakgrunn, og forstår hva som karakteriserer god leverandørdialog
- Har erfaring med leverandøroppfølging, avtalehåndtering og samarbeid med eksterne konsulenter – gjerne i IT- eller teknologiprosjekter.
- Kjenner til smidig utvikling, tverrfaglige team og/eller produktorienterte organisasjonsformer.
- Har erfaring med strategisk ressursstyring eller kapasitetsstyring på tvers av team eller enheter.
- Har god kjennskap til offentlig sektor og anskaffelsesregelverk.
- Har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- Erfaring fra offentlige eller større virksomheter
- Du leder med formål, og bygger tillit gjennom å støtte, fjerne hindringer og skape handlingsrom
- Du forstår at du også må kommunisere klart og bygge tillit i og utenfor egen seksjon
- Du jobber innsiktsbasert – med erfaring fra behovskartlegging og bruk av data til å prioritere og ta beslutninger
- Du bygger tillit i samarbeid, både internt, på tvers av fagmiljøer og mot eksterne partnere.
- Du liker å jobbe effektivt og målrettet, og evner å være fleksibel i en verden som stadig endrer seg.
- Du trives i et hektisk miljø, og du ser muligheter til å forenkle og lage struktur for å skape enda større fart og forutsigbarhet.
- Du har et helhetsperspektiv og evne til å balansere ulike hensyn, kortsiktig leveransekraft og langsiktig utvikling av virksomheten
- Du har god forretningsforståelse og evne til å se hva som gir faktisk verdi for organisasjonen og brukerne våre
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https:hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fyll ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finnerden bestkvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
699e5052-d741-448c-8551-c113d60a7ccc
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10256590