Kjøretøykontrollør Jessheim
Statens vegvesen
Hovinmovegen 3, 2060 Gardermoen, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Kjøretøykontrollør Jessheim
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 25. mai
Er du den vi ser etter?
Ved Jessheim trafikkstasjon har vi ledig stilling som kjøretøykontrollør i hall. Som kontrollør hos oss vil du få jobbe med viktige samfunnsoppgaver. Dette er en jobb for deg som er bilinteressert og som liker kombinasjonen av teknisk kontroll, saksbehandling og myndighetsrollen.
Hos oss skal du forvalte lover og forskrifter i direkte dialog med kunden. Du må derfor se det som en positiv utfordring å kombinere myndighetsrollen med god kundebehandling. Derfor er det viktig at du kan sette deg inn i og forvalte regelverket.
Jessheim trafikkstasjon samarbeider med trafikkstasjonene i Jessheim, Lillestrøm, Kongsvinger, Hønefoss og Gol, og det vil i perioder være behov for reise mellom lokasjonene.
Les mer om hvordan det er å jobbe hos Trafikant og kjøretøy her: Gjør en viktig jobb for trafikksikkerheten
Her kan du lese mer om hvordan det er å jobbe som kjøretøykontrollør hos oss: Fin balanse mellom kontroll av kjøretøy og kontorarbeid | Statens vegvesen
Hvis du blir ansatt, må du gjennomføre vår modulbaserte opplæring. Dette er en samlingsbasert opplæring (samlinger med inntil en ukes varighet) og e-læring med praksisveiledning på egen arbeidsplass.
Arbeidsoppgaver
Hos oss vil du får arbeidsoppgaver innen:
- teknisk kontroll av lette- og tunge kjøretøy i hall
- saksbehandling innen kjøretøyområdet
- verifisering av dokumentasjon for godkjenning
- informasjon om kjøretøy og regelverk på telefon og epost
- trafikkontroll av lette kjøretøy på veg
Kompetansekrav
Du må ha:- fagbrev som mekaniker (tunge/lette kjøretøy, bilskadereparatør)
- minimum tre års relevant arbeidserfaring
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- førerkort klasse B og oppfyller kravene for å oppnå de øvrige førerkortklassene
- god erfaring i bruk av digitale arbeidsverktøy
Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi at du får en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https://hkdir.no/).
Du er en fordel hvis du i tillegg har:- teknisk fagskole/ ingeniørutdanning innenfor relevante fagområder
- evne til å sette deg inn i teknisk fagstoff og regelverk
- god og allsidig praksis fra en eller flere oppgaver tillagt stillingen
- kommuniserer godt med ulike typer mennesker
- liker kundebehandling
- samarbeider godt og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- evner å forstå egen person i myndighetsrollen og ha en rolig og trygg framtoning
- jobber ryddig og strukturert, og ta ansvar for å gjøre jobben på en god måte
Vi legger stor vekt på personlig egnethet.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknadenFyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekkVi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingStatens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Har du spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med kontorsjef John Helge Solli Klaussen på. tlf. 90917902
Du kan også ta kontakt med seksjonssjef Tore Bekkevold på tlf. 48258983
Kontaktpersoner for stillingen
Tore Bekkevold
Seksjonssjef
+47 48258983
John Helge Solli Klaussen
Kontorsjef
+47 90917902
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Sektor
Offentlig