Økonom/Analytiker
Økonomi og Virksomhetsstyring, Sykehuset Innlandet HF
Furnesvegen 26, 2382 Brumunddal
Om jobben
- Stillingstittel
- Økonom/Analytiker
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest mandag 12. januar
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester og et budsjett på nesten 12 milliarder kroner. Som ett av landets største helseforetak med
9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet HF skal gjennom en av de større endringene i offentlig sektor/spesialisthelsetjenesten i årene framover. Det er vedtatt en ny sykehusstruktur i Innlandet, hvor det nye Mjøssykehuset skal være det faglige knutepunktet. Foretaket står foran en spennende framtid, og arbeidet med å realisere målbildet og den framtidige sykehusstrukturen innebærer endringer i pasient- og arbeidsflyt, organisering, kultur og økonomistyring.
Det er vedtatt lånefinansiering gjennom Statsbudsjettet for 2026, og forprosjektet starter 1. januar. I den forbindelse skal Sykehuset Innlandet etablere et mottaksprosjekt. Vi er på jakt etter en dyktig økonom/analytiker som kan bidra i de strategiske økonomiske prosessene og analysene i mottaksprosjektet. Arbeidet med å løse det økonomiske utfordringsbildet er avgjørende for å sikre en bærekraftig utvikling av spesialisthelsetjenesten i Innlandet. Det krever gode, helhetlige analyser og realisering av økonomiske effekter.
Stillingen er plassert i stabsområdet økonomi og virksomhetsstyring som består av 32 årsverk inndelt i tre avdelinger; Regnskap, virksomhetsstyring og controllergruppen.
I perioden 2026-2027 vil ansvaret i hovedsak være knyttet til analyser i forprosjekt, i tett samarbeid med linjeledere og prosjektet ellers. Det vil også være arbeidsoppgaver knyttet til analyse og virksomhetsstyring i linjen. På lenger sikt ønsker vi at du bidrar til å videreutvikle analyse- og virksomhetsstyring i Sykehuset Innlandet.
Stillingen rapporterer til økonomidirektør og har arbeidssted Moelv og Brumunddal.
Mer om oss på www.sykehuset-innlandet.no
Arbeidsoppgaver
- Økonomiske analyser i forprosjektfasen av prosjektet, herunder gevinstberegninger og –planer og livssykluskostnader (LCC-beregninger)
- Koordinere, samordne og følge opp tiltak og innspill fra organisasjonen
- Bidra med analyser og beslutningstøtte til linjeorganisasjonen
- Videreutvikling av foretakets virksomhetsstyring- og analysefunksjon
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse, fortrinnsvis på masternivå og gjerne innenfor økonomi
- Erfaring fra større analyse- og utredningsarbeid
- Kjennskap til og erfaring fra økonomi- og virksomhetsstyring og større investeringsprosjekter er en fordel
- Erfaring fra spesialisthelsesektoren er ønskelig, men ikke et krav
- Gode IT-kunnskaper, herunder gode excel-kunnskaper
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
Personlige egenskaper
- Evne til å kommunisere komplekse analyser og problemstillinger på en enkel måte
- Evne til å oversette analyser og funn til konkrete resultatforbedringer
- Effektiv og flink til å prioritere de viktigste oppgavene
- Evne til å samarbeide godt med andre fagmiljøer
- God prosessforståelse
Vi tilbyr
- En særlig spennende stilling i en organisasjon som skal gjennom en av de større endringsprosessene i norsk offentlig sektor/spesialisthelsetjenesten
- En kunnskapsintensiv organisasjon med dyktige og dedikerte medarbeidere
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjonsordninger i KLP og egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
Kontaktinformasjon
Randi Mølmen, Prosjektdirektør, 92097134Sverre Vatnøy, Økonomidirektør, +4791838839
Arbeidssted
Furnesvegen 262382 Brumunddal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HFReferansenr.: 5056886389
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.01.2026
Kontaktpersoner for stillingen
Sverre Vatnøy
Økonomidirektør
+4791838839
Randi Mølmen
Prosjektdirektør
92097134
Om bedriften
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
67cc0824-c7f0-48b8-9c64-bdf23476ba94
- Sist endret
23. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e704427eafb64f73ade2641bf4fb75f9
Lignende annonser
Spesialrådgiver/Internrevisor
Arbeidsgiver
Virksomhetsstyring, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal
Datautvikler
Arbeidsgiver
Virksomhetsstyring, Sykehuset Innlandet HF
Sted
Brumunddal
Prosjektleder Mjøssykehuset
Arbeidsgiver
Ringsaker kommune Strategiseksjonen
Sted
Brumunddal