Fagkoordinator
Psykisk helse og rustjeneste, Øyer kommune
Hundervegen 19, 2636 Øyer
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 13. mai
Bli en del av vårt team – vi søker en dyktig fagkoordinator til Psykisk helse og rustjeneste!
Er du en god relasjonsbygger som trives med å jobbe med mennesker som har utfordringer innen psykisk helse og/eller rus, og har du evnen til å håndtere flere oppgaver samtidig som å videreutvikle og koordinere faget? Da kan du være den vi ser etter til vårt team!
Vi har en ledig 100% stilling som fagkoordinator i Psykisk helse og rustjenesten i Øyer kommune, med tiltredelse 1. juli 2025 eller etter avtale.
Ved en intern ansettelse vil en stilling som konsulent psykisk helse og rus bli ledig.
Psykisk helse og rustjenesten er en del av tjenesteenheten Helse og inkludering, og har nylig vært i en omorganisering som også er i takt med et fremtidsrettet fagfelt. Personalgruppen er tverrfaglig sammensatt, med kompetanse fra både helse- og sosialfaglige områder, samt ulike videreutdanninger. Avdelingen består av 6 ansatte, inkludert en fagansvarlig, og en interkommunal psykolog i 50% stilling.
Fagkoordinatorrollen skal fremme faglig utvikling og bidra til å heve kvaliteten og kompetansen i det tverrfaglige og helhetlige arbeidet med psykisk helse og rus innenfor kommunen. Dette gjøres i nært samarbeid med avdelingsleder. Rollen innebærer også tett samarbeid både internt i kommunen og eksternt, for eksempel med Tildelingskontoret, Miljøtjenesten, Nav og i interkommunalt samarbeid.
Vi ser etter en person med solid faglig kompetanse og erfaring som kan være en pådriver av faglig utvikling i avdelingen. Det er også viktig at du er en dyktig relasjonsbygger og har god omstillingsevne, ettersom samfunnet og tjenestene er i stadig endring. Vårt tverrfaglige miljø har et sterkt fokus på brukermedvirkning.
Intervjuer vil bli gjennomført i uke 22.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til god faglig standard i tjenesten som gis i avdelingen
- Bidra til faglig utvikling på individ og på systemnivå for vår personalgruppe
- Sørge for utarbeiding av prosedyrer
- Utføre oppdatering av vedtakstidene
- Sørge for god dokumentasjon iht. lovverk og interne rutiner
- Ansvar for jevnlige drøftingsmøter av våre tjenestemottakere for å sikre gode tjenester
- Delta i vurdering av nye tjenestemottakere, samt. koordinering rundt det
- Kartlegging og oppfølging i alle 3 hovedforløp
- Individuell oppfølging
- Være en del av det psykososiale kriseteamet
- Samarbeid og samhandling intern og eksternt
- Koordinering av samarbeid og arbeid med Individuell Plan.
- Pårørendearbeid
- Bidra til oppbygging og systematisering av tjenestetilbudet, og være en ressursperson for fagsystemer som Gerica, Assistert Selvhjelp, tilbakemeldingsverktøyer.
Kvalifikasjoner
- Krav om 3-årig høgskole utdanning innen helse og sosialfag, eller annen relevant høyere utdanning
- Krav om erfaring fra psykisk helse- og rusarbeid
- Fordel/ønskelig med erfaring fra å delta i å drive grupper
- Fordel/ønskelig med videreutdanning innen psykisk helse- og/eller rusarbeid, kognitiv terapi, flerkulturell helsearbeid, eller annen relevant videreutdanning
- Det forutsettes gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig
- Fordel med kjennskap og god digital kompetanse fra digitale verktøy som eksempelvis Gerica, Assistert Selvhjelp, Innbyggerdialog og tilbakemeldingsverktøy
Gyldig politiattest må fremvises før tiltredelse.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsevner
- Evne til å jobbe tverrfaglig
- Evne til å jobbe strukturert, selvstendig og ta faglige beslutninger
- Fleksibel og løsningsorientert i arbeids- og utviklingsoppgaver
- Faglig engasjert med høy arbeidskapasitet og god evne til prioritering
- Beherske norsk både muntlig og skriftlig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Førerkort klasse B, og disponere egen bil
Vi tilbyr
- Et lærerikt og tverrfaglig miljø, hvor vi sammen former tjenesten vi tilbyr våre brukere
- Arbeidsdager som bærer preg av at vi jobber med og for mennesker
- Kollegaer med høy kompetanse og erfaring
- Vi er opptatt av at du skal trives i stillingen hos oss - Dine ideer er viktig for å utvikle og styrke tjenestene våre
- Mulighet for utvikling
- Fleksitid
- Mulighet for kurs og kompetanseutvikling
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement
- Lønn etter avtale, gode pensjonsordninger
Kontaktinformasjon
Ageentha Krishnan, Avdelingsleder, +47 47996170Arbeidssted
Hundervegen 192636 Øyer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Øyer kommuneReferansenr.: 4949641113
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 13.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Ageentha Krishnan
Avdelingsleder
+47 47996170
Om bedriften
Øyer kommune har ca. 5100 innbyggere, og ligger helt sør i Gudbrandsdalen. Folketallsutviklingen i kommunen er stabil. Øyer var tradisjonelt en primærnæringskommune med industri relatert til primærnæringen. Reiselivsnæringen har hatt en rivende utvikling, og kommunen er i dag en kjent reiselivsdestinasjon. Øyer har flott natur, med rike muligheter til aktiviteter, bl.a. Hafjell alpinanlegg, skiløyper og fint fjellterreng. I kommunen er det rikt kultur- og foreningsliv. Kommunen har felles arbeidsmarked med nabokommunene, spesielt Lillehammer. Vi tilbyr gode pensjonsordninger.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2921568
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a74afc1d77e942ca8bae615a59e6973b