Innkjøpskoordinatorer
Indirekte anskaffelser, Statnett
6600 Sunndalsøra, Nydalen allé 33, 0484 Oslo, Sandnes, Trondheim, Alta
Om jobben
Stillingstittel
Innkjøpskoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Anskaffelsesavdelingen i Statnett er en konsernfunksjon med ansvar for å legge rammer for og gjennomføre anskaffelser til Statnetts prosjekter, drift og øvrige administrative funksjoner.
Vi søker innkjøpskoordinatorer som vil være med på å bygge opp et nyopprettet Innkjøpssenter. Som innkjøpskoordinator i Innkjøpssenteret har du ansvar for veilede interne kunder gjennom innkjøpsprosessen, effektuere og følge opp innkjøpsordre knyttet til våre avtaler og gjøre mindre anskaffelser. Du vil jobbe tett med øvrige Innkjøpskoordinatorer i Innkjøpssenteret, samarbeide med anskaffelsesrådgivere / kategoriledere og spesialisere deg innen enkelte kategorier/tjeneste og produktområder.
Stillingen er organisert under Indirekte anskaffelser i Anskaffelsesavdelingen under forretningsområde Nett. Seksjonen leverer indirekte avtaler til hele konsernet og Innkjøpssenteret avlaster hele organisasjonen med å gjennomføre mindre innkjøp og effektuering av innkjøpsordre.
Arbeidssted kan være på et av våre kontorer; Oslo, Sandnes, Sunndalsøra, Trondheim eller Alta.
Arbeidsoppgaver
- Veilede interne kunder /behovseiere i innkjøpsprosessen
- Håndtere anmodninger dedikert til sitt forretningsområde/ stabsområde og utarbeide innkjøpsordre
- Følge opp innkjøpsordre fra start til slutt
- Kanalisere kjøp inn mot rammeavtaler
- Gjennomføre mindre anskaffelser og effektuere avrop på rammeavtaler
- Samhandle med anskaffelsesrådgivere / kategoriledere og bygge kompetanse på utvalgte kategorier
- Rapportere fremdrift etter avtalte KPI`er
- Administrative oppgaver innen Innkjøpssenteret
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning
- Kjennskap og interesse for innkjøpsprosesser
- Erfaring fra intern kunde-/leverandøroppfølging
- Erfaring og forståelse for prosessarbeid og kontinuerlig forbedring
- Erfaring fra IFS eller andre virksomhetssystemer / innkjøpssystemer er en fordel
- Gode kommunikasjonsferdigheter skriftlig og muntlig i norsk
- God IT- og systemforståelse
- Kommersiell forståelse
Personlige egenskaper
- Proaktiv, positiv og serviceinnstilt som person
- Evne til å jobbe selvstendig, samtidig som du samarbeider godt med andre og er en god lagspiller
- Interesse for digitalisering og kontinuerlig forbedringsarbeid
- Du brenner for å skape god datakvalitet
Vi tilbyr
Du blir del av et hyggelig arbeidsmiljø med kollegaer på flere lokasjoner i landet. Vårt team er i sterk vekst og det nye Innkjøpssenteret har stort fokus.
Kontaktinformasjon
Ingvild Stang-Medhus, +4793417626Arbeidssted
Nydalen allé 330484 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StatnettReferansenr.: 4626748131
Stillingsprosent: 100%
Fast
Om bedriften
Vårt oppdrag er å sikre strømforsyningen i Norge døgnet rundt hele året. Det gjør vi ved å utvikle og drifte strømnettet slik at det møter alle krav fra samfunnet rundt oss. Vi leverer et robust og effektivt strømnett som er avgjørende for at vi når Norges klimamål, og bærekraftig verdiskapning for våre kunder og samfunnet.
Visjonen vår:
Statnett er sentral i den grønne omstillingen i dag og for kommende generasjoner. Sikker og robust strømforsyning skaper grobunn for gode liv og bærekraftig verdiskaping
Våre verdier skal være rettesnor for våre handlinger, hvordan vi samarbeider og våre valg
- Vi leverer effektivt på prioriterte oppgaver, med riktig tempo og kvalitet, og hele veien ut
- Vi har mot til å prioritere og forenkle, til å gi tillit og til å tenke nytt
- Vi gjør det sammen for effektiv samhandling, for å bygge relasjoner og deler
Hvorfor skal du velge å jobbe i Statnett?
- Vi setter helse, miljø og sikkerhet foran alt
- Vi forvalter landets viktigste infrastruktur
- Vi er opptatt av å skape interne karriereveier og utvikle våre medarbeidere
- Vi legger til rette for god balanse mellom jobb og fritid
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke,
uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Krav til søknaden din
Vi behandler kun søknader som registreres elektronisk med relevante vedlegg. Statnett forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter i våre ansettelsesprosesser. Vi foretar bakgrunnssjekk med hjemmel i energiloven og følger sikkerhetskrav fra norske myndigheter ved ansettelse. Dersom stillingen krever sikkerhetsklarering etter sikkerhetsloven, må du være villig til å oppgi relevante opplysninger.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2289761
- Hentet fra
talentech
- Referanse
47cb432127d94fb59eb184f36f406a9e