Er du en kvalitetsbevisst person med god IT- og systemforståelse og med et hjerte for arkivfaget?
Holmestrand kommune Dokumentsenteret
Prestegårdsalleen 35, 3070 Sande i Vestfold
Om jobben
Stillingstittel
Dokumentforvalter – 100 % fast
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. oktober
Vi ser etter en kvalitetsbevisst person med god IT- og systemforståelse og med et hjerte for arkivfaget. Stillingen består i all hovedsak av rutineoppgaver knyttet til daglig arkivdrift og brukerstøtte, men det vil også være mulighet for deltagelse i utviklings- og prosjektarbeid.
Holmestrand kommune har mål om å ha en åpen, effektiv og helhetlig dokumentforvaltning. Som del av Dokumentsenteret vil du være en viktig del av kommunens kommunikasjons- og arbeidsflyt, og bidra til at kommunen både sikrer og forvalter dokumentasjon i henhold til lovverket.
Vi er for tiden av 5 ansatte, og underlagt virksomhet Digitalisering. For tiden er vi plassert i Sande, men skal samlokaliseres i nytt rådhus i Holmestrand mot slutten av 2026. Det må imidlertid påregnes arbeid i Holmestrand og ved andre lokasjoner i kommunen i forbindelse med opplæring.
Stillingen består av oppgaver knyttet til daglig drift og brukerstøtte. Vi jobber i Acos websak versjon 9, som er skybasert.
Arbeidsoppgaver vil blant annet være:
- Arkivvurdering, poståpning, skanning og fordeling av dokumenter til kommunen, samt journalføring i sak- arkivsystemet
- Kvalitetssikring og publisering av dokumenter til offentlig journal
- Brukerstøtte for ledere og saksbehandlere som benytter sak- og arkivsystemet
- Opplæring av saksbehandlere og ledere
Oppgaver kan endres ut fra din kompetanse og/eller virksomhetens behov.
Kvalifikasjoner
- Krav om høyere utdanning innen arkiv. Relevant fagbrev og arkiverfaring, eller lengre arkiverfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Krav om erfaring fra bruk av sak- og arkivløsning, gjerne Acos websak
- Krav om god IT kompetanse og det er en fordel om du har god systemforståelse
- God kjennskap til lovverk og bestemmelser som regulerer offentlige arkiv
- Erfaring med brukerstøtte ut mot ledere og saksbehandlere
- Krav om gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig, minimum Norskprøve B2
Personlige egenskaper:
- Du er kvalitetsbevisst, strukturert og nøyaktig
- Du evner å jobbe selvstendig, effektivt og løsningsorientert og medvirker til å forbedre tjenestene våre
- Du er pedagogisk, serviceinnstilt og imøtekommende, lytter for å forstå og for å se ulike perspektiver
- Du samarbeider aktivt og inkluderer, og behandler dine medarbeidere på en respektfull måte
- Du støtter og veileder kollegaer og er en bidragsyter til god kollegial samhandling, trivsel og arbeidsglede
Vi tilbyr:
- Fast 100% stilling
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver i en organisasjon i utvikling
- Muligheter for personlig og faglig utvikling
- Fleksitidsordning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP. Fra lønnen trekkes det 2 % innskudd til pensjonsordningen
Lønn i henhold til tariff. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju. Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn. Vi jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. offentleglova. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søkeren varsles om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
66c9de15-23d8-416c-b85b-72d377e6c563
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3545603_234701_no