Avdelingsleder forvaltning
Helse og omsorgstjenester, Verdal kommune
Stiklestad Alle 6b, 7654 Verdal
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder Forvaltningskontoret helse og omsorgstjenester
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 27. april
Helse i Verdal kommune består fra 2025 av to virksomhetsområder - Mestring og helse, og Habilitering og hjemmetjenester. I direkte linje til Kommunalsjef helse er forvaltningskontoret for helse og omsorgstjenester organisert, i tillegg til Utviklingssenteret for sykehjem og hjemmetjenester, og stab.
Verdal kommune arbeider aktivt med det strategiske arbeidet knyttet til fremtidens helsetjenester, for at kommunen skal kunne gi forsvarlige helse og omsorgstjenester nå og i fremtiden. I dette arbeidet er tildelingspraksis en viktig faktor, og forvaltningskontoret sentral aktør. Har du erfaring, interesse og engasjement for dette området har du nå mulighet til å ta del i dette spennende og utfordrende arbeidet i Verdal kommune.
Forvaltningskontoret har fra juli 2025 ledig fast 100% stilling som avdelingsleder.
Forvaltningskontoret tar imot henvendelser om alle typer helse- og omsorgstjenester, gir informasjon, behandler søknader, utreder saker og fatter vedtak. Forvaltningskontoret er også kommunens koordinerende enhet og har et overordnet ansvar for arbeid med individuell plan og koordinatorer. Virkeområdet er bredt, og stiller store krav til tverrfaglig samarbeid. Forvaltningskontoret har for tiden 5 årsverk.
Avdelingsleder vil i tillegg til å ha ansvaret for den daglige driften av Forvaltningskontoret, ha overordnede oppgaver knyttet til ressurskrevende brukere, samt fag- og kvalitetsutvikling i helse.
Arbeidsoppgaver
Rollen som avdelingsleder helse i Verdal kommune har delegert lederansvar for personal, fag- og tjenestekvalitet, samt økonomi. Det betyr:
Personalansvar:
Du har fokus på nærledelse for en gruppe medarbeidere i tråd med kommunens arbeidsgiverpolitikk og organisasjonsplattform
Du bidrar til at dine medarbeidere opplever støttende lederskap, faglig utvikling og mestring i arbeidshverdagen
Du bidrar til godt partssamarbeid
Fag- og tjenestekvalitetsansvar:
Du har fokus på medarbeiderskap i utvikling av tjenestene
Du bidrar til at tjenesteutøvelse og tjenesteutvikling baseres på kunnskapsbasert praksis
Du bidrar til brukermedvirkning i utvikling av tjenestene
Du samarbeider godt med andre for best mulig helhetlig tjenester, både internt i kommunen, og med eksterne aktører
Økonomiansvar:
Du budsjetterer for eget område
Du har løpende økonomisk kontroll med månedlige rapporteringer
Å være en del av lederteamet i helse:
Du planlegger utvikling og drift i tett samarbeid med resten av lederteamet
Du deltar aktivt i å nå målsettingene for helse, og for eget ansvarsområde
Du tar medansvar for internkontrollsystem
Du deltar aktivt i arbeidsmiljøprosesser, og bidrar til et trygt og inkluderende arbeidsmiljø
Avdelingsleder for forvaltningskontoret skal i tillegg:
ivareta daglig drift av forvaltningskontoret, i det sikre god saksbehandling og samhandling med tjenestene
ivareta overordnet arbeid knyttet til oversikt og tilskudd ressurskrevende brukere
ivareta overordnet arbeid knyttet til kvalitetssystemet Compilo
sammen med virksomhetslederne legge til rette for, og koordinere fag- og kvalitetsarbeidet i helse
Stillingen rapporterer til kommunalsjefen
Kvalifikasjoner
Bachelor innen helsefag
Ønskelig med lederutdanning, relevant ledererfaring kan kompensere
Videreutdanning innen forvaltningsrett og helserett, eller tilsvarende, eventuelt plan om gjennomføring
Kunnskap om og erfaring med kommunale helse- og omsorgstjenester
Kunnskap om samhandling mellom forvaltningsnivå og tverrfaglig samarbeid
God muntlig og skriftlig framstillingsevne
God digital kompetanse
Personlige egenskaper
Tar initiativ, er selvstendig og fleksibel
Liker å jobbe i team, god på samarbeid og relasjoner
Strukturert og god arbeidskapasitet
God til å motivere og nyttiggjøre seg andres kompetanse
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Del av et team som jobber aktivt og innovativt med utvikling av helsetjenestene
Mulighet til egenutvikling, og bidra til å utvikle helsetjenestene for fremtiden
Varierte, meningsfulle, utfordrende og spennende arbeidsdager
Som ansatt i Verdal kommune vil du få ordnede lønns- og arbeidsvilkår, samt gode pensjons- og forsikringsordninger. Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av lover, forskrifter og reglement.
Kontaktinformasjon
Annette Høin, Kommunalsjef helse, +47 92667662, annette.hoin@verdal.kommune.noArbeidssted
Stiklestad Alle 6b7654 Verdal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Verdal kommuneReferansenr.: 4953312302
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Fakta om Verdal kommune
Verdal kommunes visjon er «Sterk fortid – stolt framtid». Våre verdier er «Åpen – Trygg – Modig», og disse verdiene skal særprege både det interne arbeid og møtene med innbyggere og samarbeidspartnere. Kommunen har tre hovedsatsingsområder i kommuneplanen, og som skal bidra til å skape ei stolt og bærekraftig framtid for verdalssamfunnet:
- Livskraftig, attraktiv og miljøvennlig – i førersetet for grønn omstilling og grønne verdier
- Inkluderende, raus og mangfoldig – bygd på verdighet, mestring og gode menneskemøter
- Skapende, kompetent og framtidsrettet – en offensiv drivkraft i Trøndelag
Verdal kommune er tradisjonelt et jordbrukssamfunn, men har etter etableringen av Aker Verdal på slutten av sekstitallet blitt et industrityngdepunkt i Midt-Norge. Verdal er hjemkommunen til landets tredje største industripark – en viktig faktor for å forklare kommunens sterke velstands- og befolkningsvekst de siste 50 år. Verdal er spesielt kjent for sitt yrende kulturliv, ikke minst et sterkt amatørteatermiljø som har fostret flere av Norges mest kjente skuespillere.
Kommunen har gode muligheter for friluftsliv fra hav til fjell. Med sine 1000 årsverk er kommunen Verdals største arbeidsgiver. Verdal kommune leverer årlig tjenester til sine 15.000 innbyggere tilsvarende en brutto produksjonsverdi på over 1,3 milliarder kroner.
Slik behandler vi søknader
Verdal kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger om søker kan gjøres offentlig selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søkeren varsles dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge, jfr. offentleglova § 25, slik at vedkommende gis anledning til å vurdere om søknaden likevel opprettholdes.
Verdal kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen i vår rekruttering. Vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke ledige stillinger uansett kjønn, alder, eventuelle funksjonsnedsettelser og flerkulturell bakgrunn. Det samme gjelder dersom man har hatt et lengre opphold fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2918439
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fb5a52fe15ac4b039083d6a6a0b02cf2