Fast stilling som Planrådgiver
Nes kommune Planavdeling
Rådhusgata 2, 2150 Årnes, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fast stilling som planrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Om stillingen
Bli med og form fremtidens Nes! Planavdelingen har nå ledig en fast 100 prosent stilling som planlegger.
Hos Planavdelingen i Nes kommune jobber vi for å skape en levende, bærekraftig og attraktiv kommune for våre snart 25 000 innbyggere. Kommunen er i en spennende utvikling, med mange initiativ fra både offentlige og private aktører som ønsker å bidra til vekst og fornyelse, og her har Planavdelingen en stor og viktig nøkkelrolle.
Hos oss møter du en engasjert og kompetent gjeng på totalt 6 personer, som hver dag jobber med god og helhetlig planlegging. Vi trives best når vi jobber tverrfaglig om å nå målene våre om bærekraftig utvikling, gode nabolag og en attraktiv sentrumsutvikling.
Vi søker deg som er motivert for å jobbe med varierte oppgaver innen offentlig forvaltning, informasjon og veiledning. Du vil være en del av et tverrfaglig miljø med arealplanleggere, arkitekt og landskapsarkitekt. Vi samarbeider på tvers av fagene, og har et trivelig, hektisk og godt arbeidsmiljø. Avdelingen skal sikre at overordnede føringer, planer og målsettinger følges. Vi trenger deg med et engasjement for bærekraftig samfunnsutvikling.
Nes kommune ligger 40 minutter fra Oslo, og i nærheten av Oslo Lufthavn. Kommunen er en populær tilflyttings- og utbyggingskommune, hvor det er press på arealressursene. Nes er en av landets største landbrukskommuner, med aktivt jord- og skogbruk. Kommunen er rik på naturmangfold og har sårbare naturtyper. Samtidig står kommunen foran utbygging og utvikling som i ulik grad kan påvirke tettstedene og naturen.
Om arbeidsområdet
Stillingen er organisert under kommunalområdet Samfunn og miljø i avdeling Plan, med arbeidssted Årnes. Kommunalområdet omfatter også avdelingene Kommunalteknikk, Landbruk, Byggesak, Geodata og eiendomsskatt, samt virksomheten Bygg og eiendom.
Plan har ansvar for å saksbehandle reguleringsplaner, utarbeidelse av kommunedelplaner for tettsteder og en andel av kommunale detalj- og områdeplaner. Kommunes kulturminneforvaltning og oppfølging av kulturminneplanen ligger også til Planavdelingen. Planavdelingen bidrar i arbeidet med kommuneplanens arealdel.
Arbeidsoppgaver
Som medarbeider i Samfunn og miljø vil arbeidet innebære selvstendig oppfølging av enkeltsaker, prosjekter og planer, utarbeidelse av politiske saker, intern koordinering og medvirkning.
- Behandle innsendte reguleringsplaner, vurdere planfaglige problemstillinger og skrive saksfremlegg for politisk behandling
- Bidra til gode faglige prosesser, diskusjoner og konklusjoner
- Informasjon, veiledning og medvirkningsprosesser
- Utarbeide og bidra til kommunale planer, stedsanalyser og faglige anbefalinger
- Arbeidsoppgavene kan endre seg, og den vi søker etter må være åpen for å bidra til ulike roller og med ulike oppgaver over tid
Kvalifikasjoner
Du må ha relevant utdanning på masternivå, som fysisk planlegging, by- og regionplanlegging, arkitektur, landskapsarkitektur, samfunnsgeografi eller tilsvarende. Særlig relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
Tydelig og svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk er et krav. Du må ha erfaring og kompetanse i bruk av ulike dataprogrammer og kartverktøy, og gjerne erfaring med å tegne plankart.
Du må ha kjennskap til offentlig forvaltning og relevant lovverk. Relevant praksis med plan- og bygningsloven er ønskelig.
Relevant erfaring fra offentlig og/eller privat virksomhet vektlegges.
Erfaring med plansaksbehandling og by- og tettstedsutviklingsprosjekter vektlegges.
God kjennskap til plan- og bygningsloven, offentlig forvaltning og planprosesser, saksbehandlingsrutiner og medvirkningsprosesser vektlegges.
Personlige egenskaper
Du er engasjert og trygg i fagfeltet, og du gjør egne faglige vurderinger. Du er løsningsorientert og samarbeider godt med andre, både internt og eksternt. Du inspirerer andre og tenker kreativt. Gjennom gode kommunikasjons- og samarbeidsevner bidrar du til en positiv utvikling av avdelingen. Du har evne til å arbeide selvstendig innen gitte tidsrammer, er strukturert og har god arbeidskapasitet.
Personlig egnethet og motivasjon vektlegges.
Vi tilbyr
- Fast stilling som rådgiver
- Lønn etter avtale
- Godt sosialt og faglig arbeidsmiljø med spennende og selvstendige arbeidsoppgaver
- Gode arbeidstidsordninger (fleksibel arbeidstid, mulighet for sporadisk hjemmekontor)
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger.
Praktisk informasjon om søkerprosessen
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6607d657-cc5b-40c9-98dd-d1a4d2fd3839
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3506565_246649_no