Økonomirådgiver/controller
Askøy kommune
Klampavikvegen 1, 5300 Kleppestø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Økonomirådgiver/controller
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Vi er på jakt etter deg som har god økonomifaglig kompetanse, er analytisk og har god virksomhetsforståelse.
Askøy er en kommune som er opptatt av å gi gode tjenester, få mye ut av pengene og følge med i tiden. Det betyr at vi trenger god styringsinformasjon og økonomioppfølging, og et godt samarbeid mellom økonomifunksjonen og lederne som har økonomiansvaret. Vi jobber med forbedring og fornying samtidig som vi ivaretar de grunnleggende oppgavene.
Som økonomirådgiver får du jobbe med økonomistyring på et bredt og overordnet nivå, men også tett på ulike avdelinger i organisasjonen. Økonomirådgiverne følger opp faste tjenesteområder. Helse og omsorg blir et særlig tjenesteområde for denne stillingen. Du må kunne arbeide selvstendig og mestre å få ansvar. Du kan forvente en til tider hektisk arbeidshverdag med både nye og vante arbeidsoppgaver.
Vår sentrale økonomiavdeling består av 13 flinke og hyggelige fagpersoner som dekker hele økonomifeltet. Økonomirådgiverne er samlet i budsjett- og analyseteamet. Visma Enterprise Pluss og Framsikt er våre viktigste verktøy på systemsiden.
Arbeidsoppgaver
- Økonomistyring på kommunenivå og for tjenesteområder
- Budsjettering og økonomirapportering
- Analyse og løpende oppfølging av økonomi og aktivitet
- Støtte ledere med økonomifaglig rådgivning og oppgaver
Kvalifikasjoner
- Økonomisk utdanning på høyere nivå, fortrinnsvis mastergrad
- Erfaring fra økonomiarbeid i andre større og/komplekse organisasjoner, helst kommunesektoren
- God digital kompetanse
Personlige egenskaper
- Strukturert og analytisk
- Selvgående, fleksibel og proaktiv arbeidsstil
- God formidlingsevne og lett å samarbeide med
- Kan prioritere og se hva som er vesentlig og viktig
- God arbeidskapasitet og evne til å få ting gjort
Vi tilbyr
- Varierte arbeidsoppgaver der du får jobbe med økonomistyring på kommunenivå og tett på driften
- Godt arbeidsmiljø med hyggelige og flinke kollegaer
- Lønn etter avtale og god pensjonsordning
- Mulighet for hybridkontor
Generelle opplysninger
I henhold til offentlighetsloven §25, 2. ledd kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette før søkerliste utarbeides.
Eventuelle vitnemål og attester kan legges inn som vedlegg til søknaden. Ved eventuelt innkalling til intervju vil søker bli bedt om å ta med følgende:
- Attesterte kopier av vitnemål for all utdanning etter grunnskole
- Attesterte kopier av attester for arbeidsforholdet der varighet og stillingsomfang fremgår
Kontaktinformasjon
Marit Rinnan, Ass. kommunedirektør, +47 97 05 18 89, marit.rinnan@askoy.kommune.noArbeidssted
Klampavikvegen 15300 KLEPPESTØ
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Askøy kommuneReferansenr.: 4706713443
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.10.2023
Om bedriften
Raus – interessert – modig - kompetent
Askøy kommune er med våre rundt 30.000 innbyggere og 2000 medarbeidere en av de største kommunene og arbeidsplassene i Vestland fylke. Askøy ligger nordvest for Bergen, og det tar kun 15 minutter å kjøre fra Bergen sentrum til kommunesenteret Kleppestø. Det er også enkelt å reise kollektivt med hurtigbåt eller buss.
Sammen jobber vi for å gi øyens innbyggere et godt bomiljø med gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, og kultur- og fritidstilbud.
For at vi skal kunne løse oppgavene våre best mulig trenger vi medarbeidere med ulik kompetanse, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Vi ser på mangfold som en styrke, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2434491
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3926622341cb43b6a756a68849675b46