Byggesaksbehandler
Andøy kommune Avdeling for Samfunnsutvikling
Storgata 68, 8480 Andenes, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 17. august
Har du bakgrunn innen juss, bygg- eller ingeniørfag eller erfaring som byggesaksbehandler? Hos oss får du muligheten til å jobbe i en kommune utenom det vanlige, der varierte og spennende utfordringer preger hverdagen. Du vil blant annet arbeide med spesielle juridiske og byggesaksrelaterte spørsmål knyttet til landbasert lakseoppdrett, space-industrien og forsvaret.
Med store landbruksområder, rikt naturmangfold, forsvaret som signaliserer behov for store arealer, store aktører innenfor blå næring, attraktiv reiselivskommune og en kommune med helt unike byggeprosjekter, har Andøy kommune stort press på sine disponible arealer. Som rådgiver hos oss har du mulighet til å være med å påvirke og gjøre en forskjell.
Avdeling for samfunnsutvikling består av ca. 15 ansatte med ansvar innenfor fagområdene byggesak, plan, kommunal grunn, landbruk, besøksforvaltning og reiseliv, kart- og oppmåling, servicetorget og arkiv.
Avdelingen har i dag 2 byggesaksbehandlere. Ved å styrke kapasiteten til 4 byggesaksbehandlere søker vi deg som vil bidra til kvalitetsmessig og effektiv saksbehandling, tett opp mot kommunens arealplaner og utviklingsmål.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter plan- og bygningsloven.
- Gjennomføre fagmøter med søkere, grunneiere og andre aktører.
- Matrikkelføring
- Forberede og følge opp saker til politisk behandling.
- Veiledning av interne og eksterne aktører om regelverk og søknadsprosesser.
- Tilsyn og oppfølging av ulovligheter.
- Bidra i utviklingsarbeid innenfor kommunen
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning fra universitet eller høyskole (bygg, ingeniørfag, juss eller tilsvarende).
- Kjennskap til offentlig forvaltning, saksbehandlingsrutiner, plan- og bygningsloven og annet relevant lovverk
- Erfaring fra byggesaksbehandling eller tilsyn er en fordel, men nyutdannede oppfordres til å søke.
- Meget gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
- Lønn etter avtale
- En meningsfull stilling med varierte oppgaver.
- Et godt fagmiljø med erfarne kolleger og tverrfaglig samarbeid.
- Mulighet for videreutdanning/kurs
- Fleksibel arbeidstid og muligheter for hjemmekontor etter avtale
- God opplæring og oppfølging
Det vil bli gjennomført intervjuer med aktuelle kandidater. Personlig egnethet og faglige kvalifikasjoner vil bli særlig vektlagt.
Andøy kommune praktiserer meroffentlighet, og som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.
Søkere som mener de har fortrinnsrett til utvidelse/fast stilling må anmerke dette i søknaden. Arbeidstakere tilsettes i Andøy kommune etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Prøvetiden er 6 måneder i faste stillinger.
Søknadsfrist
Søknad med CV og relevante vedlegg sendes elektronisk via vår portal innen 17. August 2025.
Kontakt informasjon
Spørsmål om stillingen rettes til avdelingsleder samfunnsutvikling, Emil Iversen.
Vi ønsker ikke å bli kontaktet av annonseselgere.
Vil du vite mer om det å bo og leve i Andøy? www.leviandoy.no
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
653302e1-f8b3-4328-9369-78739bd352bd
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3518707_213283_no