Avdelingsleder undersøkelse og hjelpetiltak
Barnevernstjenesten
Haraldsgata 94, 5528 Haugesund
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder undersøkelse og hjelpetiltak
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Vil du være med og videreutvikle vår tjeneste sammen med oss?
Vi søker nå avdelingsleder med relevant ledererfaring og kompetanse, og som har god kjennskap til barnevernstjenestens kjerneoppgaver.
Barnevernstjenesten er en lovpålagt kommunal tjeneste, og gir hjelpetjenester til barn og unge i
alderen 0 - 18 (25) år som bor i Haugesund og Utsira kommuner.
Barnevernstjenestens hovedformål er å sikre at barn og unge som lever under forhold som kan skade deres helse og utvikling, får nødvendig hjelp og omsorg til rett tid.
Tjenesten har ca 50 ansatte fordelt på 4 avdelinger:
- to avdelinger som arbeider med undersøkelse og hjelpeiltak
- avdeling omsorg
- avdeling familieveildning
Barnevernstjenesten har funksjonelle og gode lokaler og er samlokalisert med Bufetat sentralt i Haugesund.
Vi kan tilby meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver, i et arbeidsmiljø som gir rom for initiativ og kreativitet med hovedmål om å gi best mulig tjenester til barn, unge og deres familier. Vår fagutviklingsplan sikrer faglig oppdatering og utvikling for alle ansatte. Vi tilbyr strukturert opplæring og vedlikeholdsveiledning i forhold til barnevernets kjernekunnskap. Våre ansatte får tilbud om å delta i den nasjonale satsingen på barnevernsfaglige videreutdanninger.
Arbeidsoppgaver
Som avdelingsleder i barnevernstjenesten vil du ha ansvar for:
- Ledelse, daglig oppfølging og drift av egen avdeling
- At arbeid som utføres i avdelingen oppfyller barnevernslovens forsvarlighetskrav
- Personalansvar for avdelingens ansatte
- Beslutningsmyndighet i henhold til delegasjonsreglement
- Fag-, prosess- og metodeutvikling i avdelingen
- Å delta aktivt i tjenestens ledergruppe og bidra til forbedrings- og utviklingsarbeid i barnevernstjenestene som helhet
- Ha ansvar for å fremme godt samarbeid med
ulike instanser og samarbeidspartnere
Kvalifikasjoner
- Grunnutdanning som barnevernspedagog, sosionom eller vernepleier
- Videreutdanning i ledelse
- Arbeidserfaring som leder i velferdstjeneste
- Annen relevant høgskoleutdanning kan vurderes dersom denne er kombinert med relevant arbeidserfaring samt videreutdanning i ledelse
- Erfaring fra/kjennskap til kommunalt barnevernsarbeid eller annet sosialt arbeid er nødvendig
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
- Det er krav om tilfredstillende politiattest for tilsetting i stillingen.
- Søkere må ha ordinært gyldig førerkort.
Personlige egenskaper
Som avdelingsleder i barnevernstjenesten er det viktig at du er:
- I stand til å etablere gode samarbeidsrelasjoner
- Initiativrik og motivert for faglig og personlig utvikling
- Interessert i å sette deg inn i og reflektere rundt sammensatte problemstillinger
- I stand til å formidle informasjon og faglige vurderinger på en tydelig måte både muntlig og skriftlig
- Motivert til å arbeide selvstendig, systematisk, under press og etter gitte frister
- Fleksibel og samarbeidsorientert
Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du må snakke, lese og skrive så godt norsk at du både kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.
Vi tilbyr
- Et positivt og allsidig arbeidsmiljø, med bred sammensetning på erfaring, kompetanse, alder og kjønn
- En stabil ledergruppe med lang erfaring innenfor barnevernsfeltet
- Et fagmiljø som satser på kvalitet og utvikling
- Rom for kreativitet og eget initiativ
- Et arbeidsmiljø som du selv kan bidra til å gi kvalitet og meningsfullt innhold
- Tjenestebiler
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Kreativ miljøgruppe som sørger for sosialt fellesskap og ulike trivselstiltak
Kontaktinformasjon
Liv Kjersti Kvalevaag, Enhetsleder, 951 98 590, liv.kjersti.kvalevaag@haugesund.kommune.noMarianne Hammer, fag- og kvalitetsansvarlig/stedfortreder, 416 26 936, marianne.hammer@haugesund.kommune.no
Arbeidssted
Haraldsgata 945528 Haugesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: BarnevernetReferansenr.: 4708946825
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.10.2023
Om bedriften
Haugesund kommune bygger sin virksomhet på verdiene åpen, ærlig, raus og troverdig. Byen Haugesund er et regionssenter for 100 000 haugalendinger og er en av Norges fremste handelsbyer og skipsfartsbyer. Bykommunen med litt over 38 000 innbyggere byr på festivaler og kulturarrangement gjennom hele året for alle aldersgrupper.
Haugesund kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2442343
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0a1ce5e1de864bc79cd815a96fb5516c