Rådgiver innen merkantile oppgaver
Mottak og retur i UDI
Innspurten 11D, 0663 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver innen merkantile oppgaver
Antall stillinger
2
Er du effektiv, serviceinnstilt og liker å jobbe med flere oppgaver parallelt? Vil du i tillegg bidra inn i arbeidet vårt med å løse et viktig samfunnsoppdrag? Da er stillingen som rådgiver innen merkantile oppgaver noe for deg. Vi er på jakt etter to rådgivere til Ankomst og transittenheten i avdeling Mottak og retur. Stillingene er midlertidige ut 2024, med mulighet for forlengelse.
Mottak og retur er en beredskapsorganisasjon og migrasjonssvingningene har direkte innvirkning på vår arbeidshverdag. Det er vår jobb å sikre at flyktninger og asylsøkere får et sted å bo fra de kommer til landet og til de får svar på søknaden sin. Det innebærer blant annet at vi anskaffer og følger opp drift av mottak, og utbetaler økonomiske ytelser. Vi i Ankomst og transittenheten har ansvar for oppfølging av ankomst og transittmottak i Norge. Videre har vi også ansvar for driften av Nasjonalt ankomstsenter som ligger i Råde kommune.
Som rådgiver i Ankomst og transittenheten skal du sørge for at beboerne i mottak får det utstyr de har krav på som eksempelvis klespakker og hygieneartikler, sengetøy og kjøkkenpakker. Videre skal du sikre at det utstyret som beboerne har krav på forvaltes på en god måte og at internkontrollen ivaretas. Du deltar også inn i opplæring og veiledning av mottaksansatte i bruk av våre tjenester innen vare- og tjenesteområdet. I UDI er vi opptatt av å effektivisere og forbedre våre tjenester og det er viktig for oss at du bidrar inn i dette arbeidet.
Vi i Ankomst og transittenheten er for tiden 32 dyktige og engasjerte medarbeidere som brenner for samfunnsoppdrag vårt. Vi er et tverrfaglig arbeidsmiljø og ser frem til å få deg som vår nye kollega.
Arbeidsoppgaver vil blant annet bestå av:
- Bestille og bidra til distribusjonen av varer og tjenester ved bruk av DPS
- Bistå i advokattildeling
- Posthåndtering, arkivering, betjening av vakttelefon og andre sekretæroppgaver
- Delta inn i opplæring og veiledning av mottaksansatte på områder innen stillingens ansvarsområde
- Delta i Mottak og retur sine øvrige oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner
Du må ha:- utdanning på bachelornivå. Lang og relevant arbeidserfaring kan kompensere for manglende utdanning på bachelornivå.
- erfaring med innkjøp.
- gode IKT-kunnskaper og erfaring med bruk av Office 365, særlig Excel.
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
- erfaring med arbeid innen Agresso og Basware, eller tilsvarende regnskaps- og fakturasystemer er en fordel.
- kunnskap om hva som inngår i god internkontroll.
- kjennskap til dynamisk innkjøpsordning (DPS) og bruk av kontraktgjennomføringsverktøy (KGV) er en fordel.
- kunnskap og erfaring i bruk av logistikksystemer.
- erfaring med forbedringsarbeid.
Dette er deg
- Du er serviceinnstilt og profesjonell i arbeidsutførelsen.
- Du trives med høyt arbeidstempo, jobber strukturert og er nøyaktig.
- Du er initiativrik og selvstendig, samtidig som du er svært god til å samarbeide og trives med å få til resultater sammen med andre.
Vi søker personer som kan identifisere seg med våre kjerneverdier og vi legger vekt på personlig egnethet.
Derfor bør du velge oss
- Vi er en virksomhet med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag. Vi har høy faglig kompetanse, stort engasjement og dyktige medarbeidere. Verdensbegivenheter påvirker jobben vår direkte, og vi er vant til å justere oss raskt etter svingningene i migrasjonen til landet. Profesjonalitet, menneskeverd og helhet er verdiene våre. De er viktige for oss, og skal påvirke hvordan vi løser oppgavene våre hver dag.
- Vi holder til i nye og flotte lokaler på Helsfyr, med en kjempegod kantine. Vi tilbyr goder som sommertid, trening i arbeidstiden, fleksitid, gunstige lån i Statens pensjonskasse, fleksibel arbeidsplass, og ikke minst landets aller beste kolleger (mener vi).
Velkommen til oss! I Utlendingsdirektoratet er vi opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonshemming, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen din hvis du har behov for det.
Litt praktisk informasjon:Stillingen lønnes rådgiver (stillingskode 1434) i lønnsspennet kr. 500 000 – 600 000,- brutto per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyre lønn vurderes. Et lønnstrekk på to prosent gir deg svært gode ordninger for pensjon, lån og forsikringer.
Du søker på stillingen via søknadssystemet WebCruiter. Du må fylle ut WebCruiters CV og søknadsfelt selv om du velger å legge ved søknad/CV i eget format i tillegg. Du må også legge ved vitnemål, som kan lastes ned fra Vitnemålsportalen (vitnemalsportalen.no). Dersom du har utdanning fra utlandet, må den være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
I tråd med offentleglova kan du bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. I så fall blir du varslet.
Kontaktinformasjon
Vivian Ellingsen, Leder Ankomst og transittenheten, 91387856Arbeidssted
Innspurten 11D0663 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: UDIReferansenr.: 4708962673
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 08.10.2023
Om bedriften
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2440128
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7d56c642c5424bdf9983e93a0d4738de