Financial Controller
Cibes Lift Norge AS
Billingstadsletta 13, 1396 Billingstad
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Cibes søker nå en engasjert og løsningsorientert Financial Controller til hovedkontoret på Billingstad. Stillingen er nyopprettet, og du får en sentral rolle i et lite, men dedikert team som jobber tett og støtter hverandre på tvers av fagområder.
Hos oss får du jobbe i et internasjonalt konsern - og samtidig påvirke og utvikle økonomifunksjonen lokalt i Norge.
Du vil inngå i et lite team med regnskapsfører og økonomisjef, der alle bidrar på tvers og samarbeider tett. Som Financial Controller vil du være den «siste brikken» som kompletterer teamet, og du vil ha stor innflytelse på hvordan prosesser og systemer formes fremover.
Dine ansvarsområder
Som Financial Controller vil du ha hovedansvar for:
- regnskapsføring, inkludert avstemming og periodiseringer
- måneds- og årsavslutning
- rapportering internt og eksternt
- utarbeidelse av lønnsgrunnlag og kontaktpunkt mot ekstern lønnsleverandør
- kontaktpunkt mot revisor
Du vil også bidra ved behov med:
- veiledning i bruk av ERP-systemet (Business Central)
- bokføring av inngående fakturaer
- fakturering og oppfølging av kundefordringer
- utvikling av styringsinformasjon og rapporter (f.eks. PowerBI)
Videre har du:
- minimum 3 års relevant erfaring innen regnskap/økonomi
- utdanning innen økonomi
- solid erfaring med ERP
- god erfaring med Excel
- kjennskap til konsernrapportering og økonomi i konsernstruktur
- erfaring med årsoppgjør, MVA, skatt og avgiftsrapportering
- gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og engelsk
Ønskede egenskaper:
- solid forståelse for regnskap og økonomi
- trives i et miljø med høyt tempo
- du liker å ta ansvar, ser helheten i økonomiprosesser og evner å finne løsninger i møte med ufullstendige data eller uferdige systemer
- lærevillig, nysgjerrig og tilpasningsdyktig
- strukturert, med høy grad av nøyaktighet og gjennomføringsevne
- samarbeidsorientert, men også selvstendig
- proaktiv og motivert av å forbedre og utvikle prosesser og systemer
Hva kan du forvente hos oss?
Hos Cibes får du mer enn bare en jobb - du får muligheten til å forme din egen rolle i et selskap i vekst.
Vi tilbyr:
- en sentral og allsidig stilling med påvirkningskraft
- mulighet til å utvikle økonomiprosesser og skape gode rutiner
- et støttende og uformelt teammiljø
- internasjonalt konsern med lokal tilhørighet
- varierte arbeidsdager og rom for faglig og personlig utvikling
- konkurransedyktige betingelser og svært gode pensjons- og forsikringsordninger
- gratis parkering, subsidiert kantineordning og nye, moderne lokaler på Billingstad
Er dette noe for deg? Send inn din søknad og CV så snart som mulig - vi behandler søknader fortløpende.
Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med Sidsel Gjulem Warbo på mail sidsel.warbo@azets.com.
Om bedriften
Cibes Lift Norge AS med datterselskaper har til sammen rundt 50 medarbeidere fordelt på avdelinger i Oslo, Asker, Larvik, Bergen, Ålesund og Trondheim. Selskapet har en omsetning på omkring 160 millioner NOK og har siden starten i 2008 levert mer enn 3000 spesial- og standardheiser, skrueheiser, plattformheiser, vareheiser, samt heiser til offshore/marine sektor.
Cibes Lift Norge er en del av Cibes Lift Group, en av Europas ledende produsenter av plasseffektive modulære heiser/løfteplattformer. Selskapet ble etablert i 1947 og har sitt hovedkontor i den svenske byen Gävle, 20 mil nord for Stockholm. Cibes begynte å eksportere sine produkter tidlig på 1990-tallet og leverer i dag sine heiser til mer enn 70 land gjennom sitt globale nettverk av datterselskaper og distributører i Europa, USA, Asia og Midtøsten. Selskapet har omkring 2000 ansatte og en omsetning på nærmere 4 milliarder NOK.
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6371cd45-c826-4fd7-a3f2-a5a102d1bfab
- Hentet fra
FINN
- Referanse
410751976