Prosjektleder - Ferdselshindringer
Færder kommune Kommuneutvikling
3163 Nøtterøy
Om jobben
Type ansettelse
Annet, heltid 100%
Antall stillinger
1
Org.nr.: Stillingsident: 21/3524 Presentasjon av stillingen :
Færder kommune søker etter prosjektleder. Vil du arbeide med å bedre tilgjengeligheten til strandsonen i en nasjonalparkkommune med vind i seilene?Vi har ledig 3-årig engasjement som prosjektleder for registrering og fjerning av ulovlige ferdselshindringer i strandsonen. Stillingen er plassert i virksomhet Kommuneutvikling, som omfatter områdene klima, natur og miljø, kommuneplan, reguleringsplan, samt landbruk og viltforvaltning.
Færder kommune har vedtatt å gjennomføre et prosjekt som skal sikre allmennhetens ferdselsrett i strandsonen gjennom registrering og fjerning av ferdselshindringer som er ulovlige etter plan- og bygningsloven og/eller friluftsloven.
Prosjektlederen vil få hovedansvaret for arbeidet med systematisk registrering og fjerning av ulovlige ferdselshindringer i strandsonen langs prioriterte strekninger, samt rapportering av metode og resultater. Arbeidet vil skje i samarbeid med kommunens enhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging.
Arbeidsoppgaver- Utarbeide prosjektplan med prioritering av strekninger som skal registreres
- Registrere ferdselshindringer
- Vurdere lovligheten av hindringene
- Gjennomføre saksbehandling med sikte på fjerning av hindringer som er vurdert som ulovlige
- Følge opp fjerning av hindringene
- Informere om prosjektet eksternt og internt
- Sluttrapportering
- Mastergrad eller annen høyere relevant utdanning innenfor jus, naturforvaltning, arealplanlegging eller annet relevant fagområde
- God kjennskap til plan- og bygningsloven og/eller friluftsloven
- Erfaring med bruk av ett eller begge lovverk i offentlig forvaltning, forskning eller utredning
- God kjennskap til offentlig sektor og forvaltning
- God rolleforståelse
- Erfaring med prosjektarbeid/prosessledelse
- Selvstendig og initiativrik
- Fleksibel og løsningsorientert
- Svært god til å formidle både skriftlig og muntlig
- Ansvars- og kvalitetsbevisst
- Evne til å jobbe systematisk og langsiktig
- Faglig engasjement
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- En variert og faglig utfordrende jobb i et godt arbeidsmiljø med bred faglig sammensetning
- Nye kontorlokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy
- Fleksibel arbeidstid
- God offentlig pensjonsordning
- Lønn etter avtale
Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Andreas Mæland, Mobil +47 480 23414, Epost: andreas.meland@faerder.kommune.no
Om bedriften
Færder er en øykommune i Vestfold. Kommunen er kjent for sin vakre skjærgård, og en stor del av skjærgården mot Oslofjorden ligger innenfor Færder nasjonalpark. Omtrent 650 øyer og holmer hører til kommunen; de fleste av disse er ubebodde. Kommunen har 26 700 innbyggere.
Vi har gode bo- og oppvekstmiljøer, full barnehagedekning, gode skoletilbud og et stort mangfold innen kultur- og fritidsaktiviteter.
Færder kommune er en IA-bedrift, og har et godt arbeidsmiljø blant våre ansatte. Vi leverer tjenester av høy kvalitet til kommunens innbyggere, og leter kontinuerlig etter bedre måter å løse oppgavene på. Kommunen har fokus på innovasjon og nytenkning for å sikre kvaliteten på våre tjenester i fremtiden.
Sektor
Ikke oppgitt
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1611983
- Hentet fra
stepstone
- Referanse
vac2694803dep161595_Færder kommune Kommuneutvikling_stepstone