Vil du ha en ledende rolle i utviklingen av Norges viktigste bygg?
Stortinget
Prinsens gate 26, 0157 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
fagsjef arealforvaltning og brukerbehov
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 25. august
Stortinget skal ha funksjonelle arealer som understøtter den parlamentariske virksomheten og er tilrettelagt for alle brukergrupper. Administrasjonen styrker derfor teamet som jobber med brukerbehov, arealforvaltning og arbeidsplasskonsepter. Som fagsjef vil du ha en sentral rolle i arbeidet med å sikre effektiv bruk av våre arealer.
Vi ser etter deg som har god evne til å forstå de ulike brukergruppenes behov, er utviklingsorientert og ser nye løsninger. Trives du med å løse utfordringer i skjæringspunktet mellom eiendom, organisasjon og mennesker, er dette stillingen for deg.
Arbeidsoppgaver
Som følge av større rehabiliteringsprosjekter i bygningsmassen skal det planlegges og gjennomføres flere rokader og tiltak for arealeffektivisering de nærmeste årene. Som fagsjef vil du ha ansvar for å sikre tilgjengelig areal for relokalisering av funksjoner, tjenestetilbud og arbeidsplasser. Innenfor rammene av tilgjengelig areal vil du også få ansvar for å tilrettelegge slik at de samlede arbeidsplassarealene understøtter de ansattes trivsel, produktivitet, behov for samhandling og behov for tilstedeværelse.
Stillingen er organisert i seksjon for eiendomsforvaltning og -utvikling, i eiendoms- og serviceavdelingen. Seksjonen skal forvalte, utvikle og tilrettelegge funksjonelle og sikre lokaler som understøtter Stortingets behov, samt levere relevante eiendomstjenester som forenkler brukernes hverdag. Bygningsmassen er på ca. 70 000 m2 og består av både moderne lokaler og lokaler med høy kulturhistorisk verdi som vi med stolthet tar vare på.
Oppgavene omfatter:
- faglig ledelse og rådgivning innen ivaretakelse av brukerbehov, arealforvaltning og arbeidsplasskonsepter
- i samråd med bruker utarbeide problem – og behovsbeskrivelser som underlag for oppfølging og prioritering av virksomhetens og brukernes funksjonelle behov
- på bakgrunn av arealdata og sensormålinger utarbeide arealanalyser som underlag for anbefaling om endringer i arealbruk
- ansvar for å planlegge, lede og forankre prosesser og prosjekter for fortetting, endring av arealbruk og arbeidsplasskonsepter i administrasjonen
- legge til rette for og bidra til utvikling og kompetanseheving innen arbeidsplasskonsepter
- utstrakt dialog og tett samarbeid med administrasjonen og gruppesekretariatene samt tillitsvalgte, verneombud, bedriftshelsetjenesten og våre eksterne rådgivere
- utarbeide kunnskaps- og beslutningsunderlag samt styrende dokumenter
- ivareta internkontroll og sikre gode prosesser på tvers av organisasjonen
Kvalifikasjoner
For stillingen kreves det:
- høyere akademisk utdanning (masterutdanning). Bachelorgrad i kombinasjon med lang og relevant realkompetanse kan erstatte kravet om høyere utdanning
- bred erfaring med arealforvaltning, oppfølging av brukerbehov samt planlegging og gjennomføring av endringer i arealbruk
- erfaring med planlegging og gjennomføring av endringsprosesser ved innføring av nye arbeidsplasskonsepter
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Det vil være en fordel med tilleggsutdanning innen endringsledelse eller prosjektledelse. Det er også en fordel med erfaring fra utarbeidelse av nøkkeltall og analyse av eiendomsdata.
Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som:
- ser sammenhengen mellom virksomhetens behov og arealbruk, og bidrar til strategiske og bærekraftige løsninger
- er god på å skape tillit og bygge sterke relasjoner, og bidrar til motivasjon og et godt samarbeid på tvers av organisasjonen
- er faglig trygg og tydelig i rådgiverrollen, tar initiativ og evner å finne fremtidsrettede løsninger sammen med andre
- har god gjennomføringsevne og kan drive komplekse prosesser frem til beslutning og gjennomføring
- har oppnådd og kan vise til gode resultater innenfor ansvarsområdet
Vi tilbyr
Vi kan tilby en spennende jobb i et tverrfaglig arbeidsmiljø med høy kompetanse og et viktig samfunnsoppdrag, tett på aktuelle begivenheter med betydning for landets innbyggere.Hos oss får du rammer som sikrer en god balanse mellom jobb og fritid og mulighet for hjemmearbeid inntil 1-2 ganger i uken, når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre. Vi har fleksitid og sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden.
Stillingen lønnes som fagsjef, for tiden i lønnsspenn kroner 943 100 – 1 130 900, avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. Fra lønnen trekkes 2% til innskudd i Statens pensjonskasse. For stillingen gjelder seks måneders prøvetid.
Stortinget er opptatt av mangfold, og ønsker å være en arbeidsplass som ønsker å gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke jobb uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Stortinget legger arbeidsforholdene til rette for personer med nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du fra oss og du gis mulighet til å trekke din søknad.
Spørsmål om stillingen kan rettes til seksjonsleder Monika Tyvold, telefon 480 60 950.
Søknad, CV og attester/vitnemål skal sendes elektronisk via denne siden "Søk stillingen" innen 25. august 2025. Attester og vitnemål returneres ikke.
Her er lenke til vår personvernerklæring
Personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan Stortinget behandler dine personopplysninger når du søker jobb hos oss.
Kontaktinformasjon
Monika Tyvold, seksjonsleder, 480 60 950Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StortingetReferansenr.: 4990683755
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Monika Tyvold
seksjonsleder
480 60 950
Om bedriften
Stortingets administrasjon har som formål å organisere og utvikle det parlamentariske arbeidet, og legge til rette for at stortingsrepresentantene kan ivareta sine verv. Vi formidler kunnskap om folkestyret og Stortingets virksomhet, og vi tar vare på Stortingets bygninger, historiske verdier og kunst.
Stortingets administrasjon er organisert i 7 avdelinger og har rundt 500 medarbeidere.
Våre verdier er «hjelpsom, ansvarlig, pålitelig og åpen».
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5ffd0116-649b-4f81-9518-71133a3ab9bf
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bd5a8b528360420c9cceeb8186f921b0