Juridisk teknolog
Digitaliseringsdirektoratet
Havnegata 48, 8900 Brønnøysund
Om jobben
Stillingstittel
Juridisk teknolog
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest onsdag 27. august
Om stillingen
Er du en selvstendig, fremoverlent og erfaren jurist med interesse for digitalisering og som vil være med å utvikle det juridiske miljøet vårt for å sikre en effektiv, brukerrettet og rettssikker digitalisering?
Vi har ledig inntil to faste stillinger, for tiden plassert i avdeling for brukeropplevelse og datadeling. Arbeidssted er ved Digdir sitt kontor i Brønnøysund.
Som jurist i avdeling for brukeropplevelse og datadeling vil du få spennende oppgaver knyttet til digitalisering av offentlige tjenester, datadeling, forbedring av dialogen mellom det offentlige og innbyggerne/næringslivet, samt realiseringen av nasjonale tjenester på tvers av fagområder og
virksomheter. Hos oss får du stor påvirkning på hvordan vi tolker og realiserer regelverk i tekniske løsninger – og du får jobbe med problemstillinger som få andre i Norge jobber med.
Hos oss kan du jobbe praktisk med svært varierte oppgaver i krysningen mellom juss og teknologi. Du vil arbeide med forvaltningsrett, personvern, informasjonssikkerhet, IKT-kontrakter og skytjenester knyttet til offentlige felleskomponenter med stor betydning for hele Norge.
Det vil også kunne bli innslag av konkurranserett/statsstøtterett, offentlige anskaffelser og andre rettsområder innenfor Digdirs store nedslagsfelt.
Juristene i avdelingen er en del av vår produktorganisasjon og jobber tett på våre smidige IT-utviklingsmiljøer - og i tverrfaglig samarbeid med UX-designere, sikkerhetsrådgivere, utviklere og andre teknologer og innovatører. Dette skjer i tverrfaglige team, som jobber smidig (Scrum/Kanban) innenfor egne ansvarsområder.
Arbeidsoppgaver:
- Vi jobber primært teamdrevet. En viktig oppgave er å bidra til at aktuelle og fremtidige regelverkskrav ivaretas i produktutviklingen og i virksomheten generelt
- Analyser og utredninger preget av nybrottsarbeid innenfor digitalisering og regelverksutvikling inkludert bruk av skytjenester og AI
- Gi juridiske råd innenfor avdelingens ansvarsområder
- Kompetanseutvikling og foredragsvirksomhet internt/eksternt
- Tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid med andre, både offentlige og private virksomheter
Kvalifikasjoner
Du må ha:- master i rettsvitenskap eller juridisk embetseksamen
- god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- gode ferdigheter i juridisk metode og erfaring med personvern
- jobbet i skjæringspunktet juss og teknologi, og har god erfaring innen IKT-rett
- erfaring med å jobbe tverrfaglig, gjerne i team, i tilknytning til digitalisering og IT-utvikling
- erfaring fra offentlig forvaltning
- erfaring med å etablere rammeverk eller prosesser for etterlevelse av regelverkskrav
- erfaring med å tilrettelegge for kunnnskapsdeling og kompetanseheving på en strukturert måte
Vi søker deg som
- er fremoverlent, åpen og nysgjerrig med interesse for digitalisering
- liker å jobbe i krysningen mellom jus og teknologi
- er selvstendig og initiativrik, samtidig som du trives med å jobbe på tvers av ulike fagmiljø
- liker å sette deg inn i nye problemstillinger, være løsningsorientert og kvalitetsbevisst med evne til å se flere perspektiver
- har evne og interesse til å lære, dele kunnskap og kommunisere godt med andre
- har som mål å bidra med verdi til samfunnet
Vi legger stor vekt på personlig egnethet for stillingene.
Hvorfor jobbe hos oss?
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen. Et utviklingsmiljø med høy kompetanse og moderne arbeidsformer med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- arbeidsoppgaver på et felt preget av høy utviklingstakt og et spennende samfunnsoppdrag
- fast stilling og lønn som seniorrådgiver i spennet kr 700 000 – kr 950 000. For særlig kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes
- fleksibel arbeidstid og familievennlig personalpolitikk
- mulighet for to timer trening i arbeidstiden per uke
- arbeidssted i Brønnøysund i nye, flotte lokaler i Havnegata 48
Les mer om godene ved å jobbe i staten på Arbeidsgiverportalen
Ønsker du å flytte til Brønnøysund?
Flyttekostnader kan dekkes etter avtale, og husleie kan dekkes de første 6 månedene (skattepliktig fordel).
Les mer om å jobbe i Brønnøysund på våre egne nettsider på Digdir.no.
Vi har et rekrutteringssamarbeid med Brønnøy kommune og Brønnøysundregistrene. Har du en partner som har behov for jobb kan vi formidle kontakt med disse.
Inkluderende arbeidsliv og mangfold
Vi har tro på at mangfold er en viktig byggestein i et godt, spennende og utviklende arbeidsmiljø, og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Riktig kompetanse på rett sted er vår viktigste prioritering når vi rekrutterer, og vi vil legge til rette for at personer med nedsatt funksjonsevne også kan jobbe hos oss.
Vil du vite mer?
Synes du dette høres interessant ut og ønsker nærmere informasjon, kontakt gjerne
Seksjonssjef Dan Remi Mørk
E-post: drm@digdir.no
Telefon: 95 75 91 91
Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av papirer og vitnemål, og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Søkerlister kan bli offentliggjort iht. offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Digdir er underlagt Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet. Direktoratet har om lag 450 ansatte fordelt på våre kontor i Brønnøysund, Leikanger og Oslo. Vi har fire fagavdelinger, to stabs- og støtteavdelinger og et tilsyn for universell utforming av ikt, som har en særskilt uavhengig rolle. Våre verdier er pålitelig, inkluderende og uredd. Direktoratet er regjeringens fremste verktøy for en raskere og mer samordnet digitalisering av offentlig sektor.
Vi skal bidra til enklere og mer tilgjengelige offentlige tjenester for innbyggerne, og økt verdiskaping for næringslivet. Vår visjon er sammen for en enklere digital hverdag.
Les mer om Digdir på våre nettsider Digdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5f4e4983-3b40-42ff-8570-e06687d5b280
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10259159