Kommunikasjonsrådgiver
Brønnøysundregistrene
Havnegata, 8910 Brønnøysund
Om jobben
Stillingstittel
Kommunikasjonsrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Liker du å jobbe med kommunikasjon i prosjekt, produktteam og satsinger?
Vi søker en teknologisk oppdatert kommunikasjonsrådgiver til å jobbe i våre store prosjekt og satsinger.Brønnøysundregistrene har mange og spennende oppgaver for det offentlige Norge og alle innbyggere. Vi bygger en ny og moderne felles registerplattform, utøver forenkling for næringslivet og legger til rette for datadrevet utvikling. Vi har flere store satsinger som er organisert både i prosjekt og løpende produktteam. Største prosjekt er vår nye registerplattform, som blant annet ble brukt til å bygge Kompensasjonsordningen for næringslivet på rekordtid. Vi spiller også en viktig rolle i arbeidet mot økonomisk kriminalitet og arbeidslivskriminalitet i Norge.
Om deg
Vi ser etter deg som kan bidra i kommunikasjonsarbeidet i disse satsingene og prosjektene, men også bidra i det generelle arbeidet til kommunikasjonsstaben. Du evner å bygge gode relasjoner, du er fleksibel, nytenkende og velorganisert.
Om stillingenDu vil ha tilhørighet i staben kommunikasjon og samfunnskontakt som ledes av kommunikasjonsdirektør Kristine Aasen. Ditt primære arbeidsområde vil være å bidra inn i større IT-prosjekter og produktteam som benytter smidig utviklingsmetodikk. Du vil også bidra i arbeidet med det daglige interne og eksterne kommunikasjonsarbeidet; vi jobber med alt fra utvikling av intranett på sharepoint online, til konferanser.
Arbeidsoppgaver
- ha særskilt ansvar for kommunikasjonen i noen av de store satsingene som Brønnøysundregistrene har
- følge opp kommunikasjonsstrategier, planer, budskap og presentasjoner
- være pådriver og støtte til kommunikasjonsarbeidet
- skape og vedlikeholde relasjoner med relevante interessentgrupper i samarbeid med fagseksjoner
- kommunikasjonsfaglig støtte i prosjekter
- bidra inn i daglig arbeid i staben, med eksempelvis foto, video, podcast, intranett og mediehåndtering.
Kvalifikasjoner
Du har:- 3-5 års høyere relevant utdannelse. Lang relevant praksis kan kompensere for noe av utdanningskravet.
- kommunikasjonserfaring fra prosjekt/produktteam
- erfaring med prosjektmetodikk
- god formidlingsevne skriftlig og muntlig, både i norsk og engelsk
Det er også fint om du:
- har erfaring innen digital kommunikasjon og markedsføring
- har erfaring med produksjon av podkast og streaming
- har erfaring med sharepoint online
- behersker office-produkter, Atlassian-produkter og diverse kreative programmer
Personlige egenskaper
- du er selvstendig og har gode samarbeidsevner
- du jobber systematisk og løsningsorientert
- du er god på å rådgi og veilede andre
- du har evne til å dele kunnskap og erfaring
Vi tilbyr
- et godt arbeidsmiljø med en uformell tone og stor vilje til å skape noe sammen
- interessante og utfordrede oppgaver innen digitalisering og forenkling av Norge
- gode muligheter for kompetanseheving og en god stipendordning
- utviklingsprogram for unge medarbeidere
- fleksibel arbeidstid med god balanse mellom arbeidsliv og privatliv
- trening i arbeidstiden med inntil 2 timer i uka, godt utstyrt trimrom, bedriftsidrettslag og ulike velferdsarrangement
- nye og moderne kontorlokaler med fantastisk utsikt over Helgelandskysten
- medlemskap i Statens pensjonskasse som er en av landets beste pensjonsordninger, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger
- hjelp til å skaffe bolig
Stillingen er fast og lønnes som rådgiver med årslønn fra kroner 468 300 – 626 100, avhengig av kvalifikasjoner. Prøvetiden er 6 måneder.
Inkludering og mangfold
Inkludering og mangfold er en styrke og vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene i jobbsøkerportalen danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Generelt
Brønnøysund er en hyggelig kystby med korte avstander til jobb, fritids- og servicetilbud. Vi har full barnehagedekning og et godt oppvekstmiljø i trygge omgivelser. Brønnøy kommune tilbyr gratis barnehageplass og SFO for barnefamilier som flytter til kommunen. Ordningen gjelder fram til 01.01.2024.
For deg som liker friluftsliv er det mange muligheter for fine naturopplevelser til lands, til fjells og i skjærgården. Vi har også et rikt kulturliv, flere treningssentre og idrettslag.
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, men du vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.
Du må laste opp relevante vitnemål og attester for å bli vurdert som søker. Vitnemål og/eller karakterutskrifter henter du fra vitnemålsportalen i Jobbnorge. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra NOKUT.
Ta gjerne kontakt
Dersom du har spørsmål om stillingene kan du ta kontakt med kommunikasjonsdirektør Kristine Aasen Telefon: 974 01 947.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på tlf. 75 54 22 20 eller e-post, kundeservice@jobbnorge.no
Om bedriften
Om Brønnøysundregistrene
Brønnøysundregistrene utvikler og driver digitale tjenester som gjør dialogen med det offentlige enklere for personer og virksomheter. Vi driver mange av landets viktigste registre og har 430 medarbeidere.
De fleste jobber i Brønnøysund. Vi har også kontorer i Narvik og Oslo.
Sektor
Offentlig
Nettsted