Vil du jobbe med kommunikasjonsløsningene i politiet som vår nye driftstekniker?
Politiets IT-enhet
Rognebakken 8, 2770 Jaren, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Driftstekniker
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 28. april
Vi er på vei mot å bli et produktorientert politi. Det handler ikke bare om teknologi, men også om hvordan vi jobber. Vi bruker tid på problemforståelse og lærer raskt. For å få fart, flyt og kvalitet jobber vi i tverrfaglige team, tett med brukerne våre og mot felles mål.
Sammen skal vi i politiet ivareta vår felles trygghet. For å klare det, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
Seksjonen for samband har i dag fagansvaret for å levere operativt samband til politiet, herunder radio- og telefoniløsninger, samt politiets del av Nødnett. Seksjonen tilbyr spennende arbeidsoppgaver innen kritisk kommunikasjon. Seksjonen har store endringer og oppgaver på gang, og nå trenger vi flere medarbeidere. Kan dette være noe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg!
Arbeidsoppgaver
Du vil jobbe med- kommunikasjonsløsningene i politiet som vår nye driftstekniker med oppgaver relatert til drift av politiets kontrollroms applikasjoner og systemer
- støtteverktøy som JIRA og Confluence
- oppgaver relatert til 1. og 2. linjesupport for Nødnett og kontrollromsløsningene til politiet
Det er også i stor grad opp til deg i hvilken grad du bidrar utover tradisjonelle supportoppgaver. Typiske oppgaver er å motta og registrere feilhenvendelser, drive feilretting og endringshåndtering, konfigurasjon samt overvåke politiets løsninger innenfor fagområdet. Det kan også bli aktuelt å bistå med opplæring av lokalt personell. Du vil være i daglig kontakt med operasjonssentralene, og din vennlige og imøtekommende holdning vil bidra til å skape positive brukeropplevelser.
Kvalifikasjoner (overskrift)
Du må ha:- gjennomført bachelorutdanning innen IKT eller godkjent fagutdanning. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- erfaring fra brukerstøtte og kjennskap til supportsystemer.
- kompetanse innen drift av Linux og Windows (både server og klient)
- plettfri vandel og er skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved eventuell ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
For å bli vurdert som søker til stillingen må du oppfylle alle kravene som står i punktene over.
Når du jobber i politiet, følger det med et ansvar. Du må derfor ha plettfri vandel for å jobbe hos oss.
I tillegg samtykker du til at det gjøres en skikkethetsvurdering av deg. Les mer på politiet.no/jobbipit
Stillingen krever sikkerhetsklarering på nivå HEMMELIG og autorisasjon. Du må kunne
sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG og autoriseres før du begynner i jobben. Les mer her:
https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/slik-blir-du-sikkerhetsklarert
- kjennskap til automatisering av prosesser og oppgaver gjennom scripting (Powershell eller tilsvarende)
- interesse for ny teknologi
- kommuniserer tydelig og effektivt med brukere og kollegaer på norsk og engelsk
- evner å tenke logisk, identifisere rotårsak og implementere effektive løsninger
- er i stand til å håndtere flere oppgaver samtidig og prioritere dem etter deres viktighet
- evner å organisere arbeidsdagen din effektivt og holde deg til tidsfrister
- har gode samarbeidsevner for å jobbe godt i, og på tvers av teamene
Vi legger vekt på personlige egenskaper i rekrutteringen av vår nye driftstekniker.
Vi tilbyr deg:
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid, sommertid fra mai til september
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet
for boliglån - mulighet for parkeringsplass på Jaren
Les mer om godene du får som ansatt og bli bedre kjent med oss på politiet.no/jobbipit
Stillingen lønnes som 1434 rådgiver eller 1087 overingeniør fra kr. 600 000 til 710 000, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Hovedarbeidssted er lokalisert i Mohagen industriområde på Jaren i Gran kommune på Hadeland.
Fint å vite før du søker:
Les mer om hvordan vi jobber og hva som skjer når du søker jobb hos oss på politiet.no/jobbipit
Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker.
Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Hos oss er det lett for deg å ta gode valg i arbeidshverdagen
I Politiets IT-enhet har vi fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser
samfunnsoppdraget vårt: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk.
Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruke tid på problemforståelse og være tett på brukerne
våre. Ikke minst vil vi hverandre vel.
Bli bedre kjent med retningene våre på politiet.github.io
Kontaktinformasjon
Knut Solstad, kontorsjef, 48 88 77 77Arbeidssted
Rognebakken 82770 Jaren
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets IT-enhetReferansenr.: 4949263393
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Knut Solstad
kontorsjef
48 88 77 77
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2914037
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f10b2b0eb9cf402b9328577948157380