Har du lyst å jobbe med digitale lommebøker for person og virksomhet?
Styringsstab, divisjon informasjonsforvaltning
Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fagansvarlig for digitale lommebøker
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 17. august
Innføringen av Eidas 2.0 peker mot realisering av digitale lommebøker for personer og virksomheter, og Skatteetaten forbereder seg på hvordan dette vil treffe oss. Vi ønsker derfor å styrke vår kompetanse på digitale lommebøker. Du vil være sentral i å forme Skatteetatens møte med Eidas 2.0 og digitale lommebøker gjennom samarbeid på tvers av fagmiljøer, både internt og eksternt.
Du vil inngå i et strategiteam med andre fagansvarlige med tilsvarende ansvar på sine områder i vår styringsstab. Styringsstaben er en engasjert gjeng med 20 dyktige fagpersoner innen forretningsutvikling, virksomhetsstyring og sikkerhet.
Dette går jobben ut på
- bidra til å sikre at Skatteetaten er forberedt på å ta imot og innføre digitale lommebøker, også som løsning og mekanisme for å innhente og dele data
- ha oversikt og innsikt som er relevant for å videreutvikle digitale lommebøker
- delta inn i prosjekter, utvikle løsninger og bevis/attester, drive prosesser, bygge kompetanse internt, møter med interne og eksterne både nasjonalt og internasjonalt
- være faglig representant på arenaer som for eksempel:
o Konseptvalgutredningen for sikker digital eID i regi av Digitaliseringsdirektoratet
o NOBID-piloten for ID-matching (det nordisk-baltiske-e-ID-prosjektet)
o WE BUILD (utvikle lommebøker for virksomheter - EU Business Wallet) - legge til rette for å støtte utenlandsk eID i sine løsninger som for eksempel å vurdere behovet for utvikling opp mot EUs fremdrift
- ta ansvar for faglige vurderinger av beslutningsunderlag og styrende dokumenter
Kompetanse som er viktig i rollen
Vi ser etter deg som har en mastergrad eller tilsvarende innen relevante fagområder som for eksempel IT, jus, økonomi eller samfunnsvitenskap. Særlig relevant erfaring kan i enkelte tilfeller oppveie krav til utdanning. Utenlandsk utdanning må være NOKUT godkjent. Har du juridisk utdanning fra en annen EØS-stat, Storbritannia eller Sveits, må du legge ved godkjenning fra Advokattilsynet i Norge for å være kvalifisert søker.
I tillegg må du
- beherske flytende norsk, skriftlig og muntlig
- ha gode engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- ha kompetanse om, og erfaring fra arbeid med digitale lommebøker (person og virksomhet)
- ha erfaring fra arbeid med endrings- og digitaliseringsprosesser
Det er ikke krav, men en fordel om du har erfaring fra ID-forvaltning, internasjonalt regelverk, forretningsutvikling eller med å jobbe med utredninger eller konsepter.
Dette ser vi etter hos deg
For å lykkes og trives i rollen trenger du å
- være en god relasjonsbygger som evner å manøvrere i en stor og kompleks organisasjon
- ha et godt strategisk blikk på et område som er av stor samfunnsmessig betydning
- kommunisere kompliserte budskap på en tydelig og forståelig måte
- være en pådriver som klarer å gjennomføre og få folk med deg
Hvorfor du skal velge oss
Høres det givende ut å jobbe et sted med inspirerende og engasjerte kollegaer, og med komplekse problemstillinger? Da tror vi du vil trives hos oss!
Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Som medlem av Statens pensjonskasse vil du nyte godt av gode pensjonsordninger og gunstige betingelser for boliglån. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og å møtes på kontoret. Hos oss kan du inngå avtale om å jobbe hjemmefra inntil to dager i uken, så lenge arbeidsoppgavene tilsier dette.
Du blir ansatt som seniorrådgiver eller seniorskattejurist med en årslønn mellom kr 850 000 – kr 1 000 000, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi bruker ikke søknadsbrev: Vi verdsetter dine erfaringer og kompetanse høyere enn din evne til å skrive en jobbsøknad. Når du søker på denne stillingen trenger du derfor ikke å skrive et søknadsbrev, men levere en beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort tidligere som gjør deg kvalifisert til jobben. Ta med hvilke oppgaver og fagområder du har hatt ansvar for, og hvilke resultater du har oppnådd. Vi setter pris på om du legger ved vitnemål/karakterutskrifter og relevante attester.
Omvendt referansesjekk: For å sikre at du føler deg trygg i valget om å jobbe hos oss, tilbyr vi en omvendt referansesjekk. Dersom du er aktuell for stillingen vil du få tilbud om å kontakte noen av våre medarbeidere, slik at du kan stille de spørsmålene du måtte ønske, for finne ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Du kan be om å bli unntatt fra denne listen ved å gi en begrunnelse, og vi vil vurdere din forespørsel nærmere.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av kandidater som tilbys stilling, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Kontaktinformasjon
Line Holand, seksjonssjef, 415 10 256Arbeidssted
Fredrik Selmers vei 40663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 4988453548
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Line Holand
seksjonssjef
415 10 256
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5e70bd8e-0d42-4236-87aa-45982cfc3a5f
- Hentet fra
talentech
- Referanse
42d9b1d0ba8a4c01980c2b7c8676c30d