Vi søker jurist til sosial- og velferdsseksjonen
Statsforvalteren i Troms og Finnmark
Strandvegen 13, 9007 Tromsø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jurist sosial- og velferd
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest fredag 18. juli
Om stillingen
Vil du jobbe med spennende og varierte oppgaver innenfor helse- og sosialrett? Vil du bidra til at innbyggerne i Troms og Finnmark får de tjenestene de har krav på?
Vi søker en kunnskapsrik og selvgående jurist som vil jobbe med helse- og sosialavdelingens givende, utfordrende og varierte saksportefølje.
Du blir ansatt på sosial- og velferdsseksjonen, men kan også få oppgaver fra seksjon for spesialisthelsetjenester og kommunehelsetjenester.
Dine oppgaver blir å- behandle klagesaker
- behandle tilsynssaker
- gi råd og veiledning
- behandle innsynskrav
Som saksbehandler må du håndtere spørsmål fra kommuner og innbyggerne i fylkene våre. Du skal også bidra i opplæring og veiledning i sosialtjenesteloven for Nav-kontorene i Troms og Finnmark. Derfor må du være komfortabel med å veilede, snakke i forsamlinger og lede møter.
På seksjonen er vi totalt sju gode kollegaer fordelt på kontorene i Vadsø og Tromsø. Vi har tett kontakt med hverandre på Teams og har overlappende oppgaver som vi samarbeider om.
Vi er opptatt av at vi skal ha et godt arbeidsmiljø, både faglig og sosialt. Hos oss er det høyt under taket og god delingskultur.
Vi jobber ofte tverrfaglig i team med jurister, leger, sykepleiere, sosialarbeidere og andre med høyere utdanning.
Vi tilbyr
Lønn som rådgiver/seniorrådgiver i kode 1434/1364, fra 600 000,- til 850 000,- kroner brutto per år i Statens lønnsregulativ. Du får lønnstilbud innenfor dette spennet basert på dine kvalifikasjoner.
For å bli ansatt som seniorrådgiver, krever vi som regel lengre relevant erfaring. Prøvetiden er seks måneder.
Som ansatt i staten, blir du automatisk medlem i Statens pensjonskasse (fra lønna trekkes 2 %).
Våre kjerneverdier er klokskap, omsorg og stolthet, og vi som arbeidsgiver er opptatte av at du trives i jobb, at du utvikler deg og blir sett!
Du får også- fleksibel arbeidstid
- mulighet for å delta på kurs og fagsamlinger
- kontakt med andre fagmiljøer
- hyggelige kollegaer i Troms og Finnmark
- en aktiv og inkluderende velforening, Klippen, som ofte inviterer til sosiale aktiviteter
- to timer fysisk aktivitet / trening i arbeidstiden per uke og treningsrom på arbeidsstedet
- to dager permisjon med lønn i forbindelse med planleggingsdager (for deg med barn under 12 år)
Flere fordeler på nettsidene våre.
Kvalifikasjonskrav
For å bli vurdert for stillingen, må du ha- juridisk embetseksamen eller master i rettsvitenskap
- svært god formuleringsevne på norsk, både muntlig og skriftlig
- gode pedagogiske ferdigheter
- kjennskap til offentlig forvaltning og Nav
- erfaring med veiledning
- erfaring med saksbehandling, gjerne av klager
- kjennskap til tilsynsarbeid
- trives med og er god på samarbeid
- er faglig engasjert
- er selvstendig og strukturert
- er fleksibel og positiv til endringer
Vi legger særlig vekt på personlig egnethet for stillingen. Vi tar også hensyn til hvordan du kan komplettere avdelingen for øvrig.
Er dette en stilling for deg?
Ring oss gjerne!
Har du spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med fungerende seksjonsleder Marie Varsi Pedersen på telefon 78 95 03 33.
Her kan du lese mer om hvordan det er å jobbe hos oss.
Du søker på stillingen via Jobbnorge-portalen. Dette må du ha med:- Curriculum Vitae (CV). Fyll den ut digitalt i portalen, ikke last den opp som vedlegg.
- Søknadstekst. Skriv den direkte inn i portalen.
- Gyldig vitnemål (oppnådd grad).
- Relevante attester.
- Hvis du har utdanning fra utlandet, må du legge ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Her kan du lese mer om søknadsprosessen hos oss.
Offentlig søkerliste
Søkerlistene våre er offentlige. Hvis du ønsker å reservere deg fra å bli oppført i offentlig søkerliste, må du begrunne dette (jamfør offentleglovas §25 andre avsnitt). Du får beskjed hvis offentleglova ikke gir rom for å unnta deg fra listen.
Positiv særbehandling
Hvis vi får kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, innkaller vi minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må du oppfylle noen krav. Les mer om dette her. Kryss eventuelt av for dette i søknaden din.
Om helse- og sosialavdelingen
På helse- og sosialavdelingen jobber vi sammen for å sikre at innbyggerne i Troms og Finnmark får ivaretatt sin rett til nødvendige og forsvarlige helse- og sosialtjenester.Avdelingen ledes av fylkeslege Anne Grethe Olsen og har fire seksjoner: sosial og velferd, spesialisthelsetjenester, kommunehelsetjenester og fagutvikling.
Vi har medarbeidere som er leger, sykepleiere, vernepleiere, jurister, sosionomer og fysioterapeut.
Vi skal bidra til å forbedre og videreutvikle helsetjenestene til befolkningen gjennom å forvalte lover og forskrifter innenfor helse-, omsorg-, sosial- og familieområdet.
Vi formidler statlig styringssignaler slik at tjenestene utvikler seg for å møte fremtidens utfordringer. Dette gjør vi gjennom å forvalte økonomiske tilskudd, veilede kommunene og bidra til å iverksette nasjonal politikk.
Viktige oppgaver:- sikre rettssikkerheten til innbyggerne i Troms og Finnmark
- trygge sosiale kår og sikre gode og likeverdige helse- og sosialtjenester
- behandle klager og føre tilsyn
- bidra til samordning innad i helse- og sosialtjenesten
Kontaktperson for stillingen
Marie Varsi Pedersen
fungerende seksjonsleder sosial- og velferd
78 95 03 33
Om bedriften
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvar for å informere om statlig politikk og sette handlingsplaner ut i livet. Vi skal sørge at tiltak blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode. Vi har oppgaver på mange felt: Sosialfaglige saker, helse, utdanning, barnevern, samfunnssikkerhet og beredskap, landbruk, reindrift og miljø.
Mer informasjon om Statsforvalterens organisasjon og arbeidsoppgaver finner du på våre nettsider.
Statsforvalteren i Troms og Finnmark har rundt 230 ansatte og er organisert i syv avdelinger og en stab. Hovedsetet er i Vadsø. Vi har også kontorer i Tromsø, Kautokeino, Karasjok og Andselv. I tillegg har vi personalansvar for tretten nasjonalparkforvaltere som har kontorer nær nasjonalparkene.
Statsforvalteren i Troms og Finnmark er det største embetet i landet når det gjelder areal. Vi jobber med et område som er to ganger så stort som Nordland fylke. Troms og Finnmark har grenser til tre land - Finland, Russland og Sverige. Dette er noen av grunnene til at det er spennende å jobbe her lengst nord.
Se vår Facebookside for statusoppdateringer, videoer og bilder.
Vi ønsker mangfold
Vi mener at mangfold er en styrke på arbeidsplassen vår og vi er opptatt av inkludering. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver hos oss for å bidra til at vi kan løse oppgavene våre på en enda bedre måte. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5e7055b8-f3ab-4533-9b12-10a8ecdf1105
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10253224