ServiceNow Produktforvalter (Product manager) for SPM
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Skoggata 19, 1530 Moss, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
ServiceNow Produktforvalter (Product manager) for SPM
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 18. august
Ønsker du å bli vår ServiceNow produktforvalter SPM?
Vi ser etter deg som forstår både teknologi og forretning. Du har teknisk innsikt, skjønner hva brukerne trenger – og evner å utvikle ServiceNow SPM-løsninger som gir reell støtte til styring og gjennomføring i en stor virksomhet.
Hos Statens vegvesen er vi mer enn bare veier og trafikk. Vi er også en betydelig IT-aktør som satser tungt på digitalisering – og ServiceNow er en sentral del av denne satsingen. Nå styrker vi laget vårt og søker en ServiceNow produktforvaltere SPM!
Om oss og plattformen du skal jobbe medServiceNow-teamet vårt er i vekst og består av 16 engasjerte medarbeidere. Øvrige roller er besatt av innleide konsulenter, noe som blant annet gjelder denne stillingen. Hos oss vil du bli en del av et sterkt teknisk miljø med stor vekt på fagsiden og deres behov. Vi jobber bredt med CSM, ITSM og HRSD, og bygger nå også nye løsninger på SPM og andre moduler for å støtte opp under samfunnsoppdraget vårt.
Hos oss er det stor takhøyde, fokus på trivsel og kompetansebygging. Vi skaper resultater vi er stolte av og som både bidrar til bedre trafikksikkerhet og mer effektiv saksbehandling for våre samarbeidspartnere!
Hva skal du gjøre?Som produktforvalter vil du være bindeleddet mellom fag og teknikk. Dine viktigste oppgaver blir å:
- Forvalte og videreutvikle SPM-løsninger i ServiceNow
- Samarbeide tett med produkteiere og teknisk team for å forstå behov og finne gode løsninger
- Håndtere 2. linje-henvendelser, forvalte løsningene, og bistå med oppgraderinger
- Foreslå forbedringer og utvikle brukerhistorier og business case
- Bidra i prioritering og kost/nytte-vurderinger
- Holde deg oppdatert på trender innen ServiceNow, spesielt innenfor din portefølje.
Hvem ser vi etter?
Du må ha:- Relevant høyere utdanning fra høyskole/universitet, min. 3 år. Omfattende og relevant erfaring innenfor de aktuelle fagområdene kan kompensere for manglende formell utdanning. Dersom du har tatt hele eller deler av utdanningen din i utlandet, anbefaler vi en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra HKDIR (https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet).
- Erfaring med systemarbeid i ServiceNow
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på engelsk
- Erfaring med SPM og/eller prosjekt og porteføljestyringsrammeverk og verktøy
- Erfaring med å jobbe i grenseflaten mellom fag og system
- ServiceNow Certified System Administrator (CSA) og/eller ServiceNow sertifisering innen SPM (CIS SPM)
- Erfaring som funksjonell arkitekt i ServiceNow
- Erfaring med produktutvikling og/eller tjenestedesign
- Erfaring med å engasjere forretningssiden i bruk av system
Du er positiv, løsningsorientert og strukturert – og trives både i samarbeid og med selvstendig arbeid. Du holder deg faglig oppdatert og deler kunnskap med andre. Siden satsingen vår er i støpeskjeen og Statens vegvesen er i endring generelt, så det er en fordel at du er fleksibel, liker tempo og ønsker å bidra til å bygge opp vårt ServiceNow-miljø i Statens vegvesen.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt imot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Krav til søknadenFyll ut feltene "Utdannelse" og "Arbeidserfaring" og last opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
Tester og bakgrunnssjekkVi bruker arbeidspsykologiske tester for å vurdere kandidaters egenskaper, ferdigheter og egnethet for stillingen. Disse testene bidrar til å sikre en rettferdig og objektiv vurdering av alle kandidater, og de hjelper oss med å finne den mest kvalifiserte personen for stillingen. Vi bruker også bakgrunnssjekk på utvalgte stillinger for å verifisere og søke etter informasjon som kan ha betydning for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingStatens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn vil få mulighet for positiv særbehandling. Les mer om positiv særbehandling på arbeidsgiverportalen.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Hvis vi ikke kan ta ønsket ditt til følge, tar vi kontakt med deg.
Har du spørsmål om stillingen?
Kontakt leder Ingvill Grønli på tlf. 48131270
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5cfba3c1-6ece-4a31-b139-2d989371254c
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10254407