Fastleger - nye 0-hjemler
Kommuneoverlege kliniske tjenester
Prinsegata 11B, 3256 Larvik, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Fastleger - nye 0-hjemler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 12. januar
Larvik kommune lyser ut to nye fastlegehjemler, nullhjemler, ved Grand Medisinske senter, (3.gangs utlysning).
Få balanse i hverdagen – bli fastlege i Larvik! Larvik kommune tilbyr svært gode betingelser for fastleger.
Kommunen øker basistilskuddet til fastlegene, og gir tilskudd til nye fastleger som ønsker å etablere seg i Larvik kommune med egne pasientlister.
Kommunen samarbeider med flere unge og engasjerte leger om å bygge opp et godt faglig miljø med blant annet fagdager, ukentlig undervisning, som også kan følges digitalt samt hospitering. Vi har en større helseinstitusjon som tilfredsstiller kravene til 6 måneder institusjonshelsetjeneste i ALIS-forløpet. Om du er ALIS får du god oppfølging av vår ALIS-koordinator. Det er mulig å ta et komplett ALIS-forløp i Larvik kommune.
Økonomisk støtte og fordel
Grunntilskuddsordningen hos Helfo sikrer basistilskudd tilsvarende 500 pasienter selv om faktiske pasienttall er lavere. Ordningen gjelder i 2 år og gir basistilskudd fra Helfo på 35.075,- kr per mnd. I tillegg kommer kommunalt tilskudd som er basert på faktiske antall pasienter på listen. I en oppstartfase finnes gode muligheter til ha deltidsstilling på institusjon / helsestasjon samt ta vakter ved legevakten.
Larvik kommune har innført en egen modell:
- Subsidierer basistilskudd med ca. 256,- kroner per innbygger på lister opp til 1000 pasienter. Dette tilsvarer ca. 31% økning av pasientjustert basistilskudd.
- Praksiskompensasjon (100 % dvs. 11178,- kr/dag) til etterutdanning for spesialister som er i kommunen med inntil 10 dager i året.
- Gir praksiskompensasjon (60% dvs. 6.706,- kr/dag) ved fravær på grunn av sykt barn inntil 10 dager i året.
- Tilstreber frivillig legevakt for fastlegene.
- Gir nye fastleger, på 0-liste, et etableringstilskudd ved kjøp av hjemmel på 150.000,-.
Arbeidsoppgaver
- Følge opp pasienter
- Alle oppgaver som følger av lov, forskrifter og avtaleverk
- Internt samarbeid i henhold til kontorets avtaler og drift
Grand Medisinske senter 2 hjemler
Kvalifikasjoner
- Krav om gyldige legeautorisasjoner
- Du har gjennomført turnustjeneste / LIS1, eller har tilsvarende godkjenning
- Du er spesialist i allmennmedisin, eller villig til å starte på denne spesialiseringen
- Du er god til å formulere deg muntlig og skriftlig på norsk
Personlige egenskaper
- Du er god til å samarbeide
- Du er god til å kommunisere med kollegaer og pasienter
- Du arbeider strukturert og effektivt
- Du er faglig interessert og liker å holde deg oppdatert
- Du liker å veilede og gi supervisjon til kollegaer og andre yrkesgrupper
- Du trives med å være selvstendig næringsdrivende
Vi tilbyr
- Et dynamisk og fremoverlent arbeidsmiljø
- Faglig utvikling og utfordringer
- Godt samarbeid med etablerte samarbeidsfora, ALU (allmennlegeutvalget) og SU (samarbeidsutvalget)
- Er du ikke spesialist i allmennmedisin, så kan kommunen inngå en ALIS-avtale med deg, og praksisen for spesialiseringen gjennomføres i sin helhet i kommunen.
- Vi har gode støtteordninger for fastlegene, og et rikt tilbud innen natur og kultur
- Moderne lokaler og ryddige arbeidsforhold ved etablerte kontorer, eller du kan være med på å bygge opp et nytt legekontor
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Kontaktinformasjon
Ewa Gawecka, Fastlege, 95753273, ewag11@hotmail.comLillian Cecilie Lystad, konst. kommuneoverlege, +4797520610, lillian.cecilie.lystad@larvik.kommune.no
Arbeidssted
Prinsegata 11B3256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommuneReferansenr.: 4897692075
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.01.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2816199
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8c80c85d55ac4b9c8b9d721195c7af11