Fagdirektør seksjon arbeidsavklaringspenger (AAP)
Ytelsesavdelingen, NAV
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fagdirektør
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i overmorgen
Vi søker Fagdirektør til seksjon for arbeidsavklaringspenger i Ytelsesavdelingen. Ytelsesavdelingen i Arbeids- og velferdsdirektoratet har et samlet ansvar for ytelsesområdet. Det handler om å gi Navs brukere økonomisk trygghet ved å sikre inntekt og kompensere for særlige utgifter. Avdelingen forvalter alle folketrygdens ytelser og har totalansvaret for fagutvikling, digital utvikling, regelverksutvikling, implementering av regelendringer og regelverkstolkning.
Til avdelingen ligger det strategiske fagansvaret for å sikre høy kvalitet, riktig regelverkstolkning og produktivitet i ytelsesforvaltningen. Avdelingen deltar aktivt i det spennende utviklingsarbeidet i NAV for å gi bedre tjenester til brukerne gjennom moderne IT løsninger.
Seksjon for arbeidsavklaringspenger har et særlig ansvar for å gi personer med behov for arbeidsavklaring økonomisk forutsigbarhet og trygghet for riktig ytelse. Seksjonen er nyopprettet som følge av omorganisering i Arbeids- og velferdsdirektoratet, og vi søker nå en Fagdirektør til denne seksjonen. Fagdirektør for arbeidsavklaringspenger rapporterer til avdelingsdirektør og sitter i seksjonens lederteam.
Arbeidsoppgaver
- Bidra til strategisk tenking med hensyn til fremtidige endringsbehov og politikkutforming
- Ansvar for å lede arbeidet med faglige problemstillinger på området, herunder ansvar for regelverkstolkning, rundskriv, standarder og regelverksendringer.
- Ansvar for å lede utredningsarbeid som gir nødvendige beslutnings- og kunnskapsgrunnlag
- Samhandle med andre enheter for å sikre felles praksis og koordinere regelverksutvikling
- Bidra til å vurdere og rapportere på kvaliteten på relevante ytelser
- Bidra til å besvare mediehenvendelser
- Ansvar for dialog med departementene og andre samarbeidspartnere
Krav til kompetanse
- Juridisk embetseksamen eller mastergrad i rettsvitenskap. Relevant utdanning og/ eller ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Særlig god kjennskap til offentlig forvaltning
- Erfaring med å lede team
- Kunnskap og erfaring med å jobbe med juridiske problemstillinger knyttet til digitalisering/automatisering
- Innsikt i relevant velferdspolitikk
- Erfaring fra relevante fagområder
- Utredningserfaring
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner med evne til å etablere gode relasjoner, nettverk og samarbeidsarenaer
- Dyktig til å lede tillitsbasert, motivere og utvikle ansatte i egen enhet
- Kommuniserer godt på tvers av ulike miljøer, og er nysgjerrig på andres fagdisipliner
- Beslutningsdyktig og løsningsorientert
- Tenker strategisk og langsiktig
- Analytisk
Vi tilbyr
- Lønnsspenn fra kr. 1 000 000 til kr. 1 200 000 i stillingskode 1538 fagdirektør. For spesielt godt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes.
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innen et viktig samfunnsområde.
- Dyktige og engasjerte kolleger
- Sommer- og vintertid
- Mulighet for en time fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke
- Hytteforening med mulighet for å leie hytter
- Godt utstyrt treningsrom og bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Nye og moderne lokaler på Helsfyr i Oslo
Kontaktinformasjon
Kristian Munthe, Avdelingsdirektør, 91881737, kristian.munthe@nav.noArbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4942202010
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 29.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2910359
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a0e51a57d1104109a0eb28e8e066661e