Rådgiver/seniorrådgiver
Justis- og beredskapsdepartementet
0030 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver/seniorrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 10. september
Om stillingen og arbeidsoppgaver
Det er ledig en fast stilling i seksjon for arkiv- og dokumentasjonsforvaltning. Seksjonen består av et ugradert og et gradert arkiv og har for tiden 11 medarbeidere.
Vi har som mål å levere gode arkivtjenester og dokumentasjonsforvaltning av høy kvalitet. Seksjonen har ansvar for å bevare og tilgjengeliggjøre departementets dokumentasjon for departementet, allmennheten og samfunnet for øvrig. Vi jobber kontinuerlig med forbedring og forenkling av arbeidsprosesser.
Vi søker deg som vil jobbe med drift, utvikling og vedlikehold av JDs graderte arkiv. Her vil du få varierte oppgaver og mye kontakt med våre brukere, departementets ledere og medarbeidere. Du vil bidra med å videreutvikle og vedlikeholde rutiner og planverk for dokumenthåndtering. Du vil også være en pådriver til å dele kompetanse internt og bidra til økt forståelse for arkivfaget i organisasjonen.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- relevant høyere utdanning fra høgskole/universitet, relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- gode digitale ferdigheter
- god kjennskap til relevant lovverk
- gode kommunikasjonsevner, skriftlig og muntlig
Det er ønskelig at du har:
- kjennskap til offentlig forvaltning
- erfaring med gradert arkiv
- erfaring med dokumentasjonsforvaltningssystemer
Vi vil legge vekt på på at du:
- evner å prioritere oppgaver
- tar ansvar og har god gjennomføringsevne
- har engasjement for fagområdet og trives i en aktiv arbeidshverdag
Vi søker deg som tar initiativ og sikrer fremdrift. Du er fleksibel og selvstendig og samarbeider godt med andre. Du ser behovet for samhandling på tvers av fag- og ansvarsområder.
Vi flytter i 2026 inn i moderne lokaler i Regjeringskvartalet.
Personellsikkerhet
Du må tilfredsstille kravene til sikkerhetsklarering og autorisasjon på nivå STRENGT HEMMELIG.
Hva får du hos oss?
- spennende og utfordrende oppgaver i et tverrfaglig miljø
- faglig utvikling og selvstendighet i arbeidet
- et unikt innblikk i politiske prosesser
- gode forsikrings- og pensjonsordninger, med medlemskap i Statens pensjonskasse
- egen bedriftshelsetjeneste, treningsmuligheter/ bedriftsidrettslag
- hyggelig kantine
Les mer om å jobbe i JD her.
Lønn: 600.000-800.000
Stillings- og lønnsinnplassering avhenger av erfaring og kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte kan høyere lønn vurderes.
Fra lønnen trekkes 2 % innskudd til Statens pensjonskasse.
Slik søker du
Gå til lenken "Søk stillingen og legg ved vitnemål lastet opp via vitnemålsportalen og eventuelle attester.
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Det vil også bli utarbeidet utvidet søkerliste av cv-opplysninger som registreres i portalen. Ta kontakt med oss før du evt. registrerer opplysninger av sensitiv eller sikkerhetsmessig karakter. Alle søkere har rett på å gjøre seg kjent med utvidet søkerliste.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen.
Vi oppfordrer søkere til å krysse av i jobbportalen dersom de har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Vi gjør oppmerksom på at vi kontakter deg som søker gjennom JobbNorge. Du vil motta en e-post med varsel om å logge deg på for å lese meldingen.
Kontaktperson for stillingen
Vigdis Hauge Asheim
Seksjonssjef
+47 41629295
Om bedriften
Styrings- og organisasjonsavdelingen (SOA) skal tilrettelegge og bidra til strategisk og helhetlig styring og kontroll av departementet og sektoren. Avdelingen koordinerer arbeidet med statsbudsjettet, høringssaker, r-notater, og internasjonale saker.
SOA har ansvar for god samordning, kvalitetssikring og utvikling av styringen av JDs underliggende og tilknyttede virksomheter.
Avdelingen ivaretar støttefunksjoner for politisk ledelse og departementsråd, HR- og arbeidsgiverspørsmål, dokumentasjonsforvaltning, økonomistyring, intern sikkerhet, digitalisering og IKT-utvikling i departementet og tilrettelegging for hensiktsmessige arbeidsprosesser. SOA har også ansvaret for oppfølgingen av store investeringsprosjekter.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil legge til rette for ansatte som har behov for det.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
59daa544-2560-4e8f-b727-8d6eb56e7835
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10260922