Virksomhetsleder stab og helseforvaltning
Jevnaker kommune Helse og omsorg
Kirkegata 6, 3520 Jevnaker
Om jobben
- Stillingstittel
- Virksomhetsleder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Vi søker en engasjert og tillitsbyggende leder som skal lede stab og helseforvaltning i Jevnaker kommune.
Kommunalsjefområdet Helse og omsorg i Jevnaker kommune består i av virksomhetene NAV, institusjon, hjemmebaserte tjenester (HBT) og tjenesten for funksjonsnedsatte (TFF). I tillegg er ansvar for tildelingskontor og fastlegeordningen tillagt området.
Tildelingskontoret består i dag av to årsverk saksbehandlere, som sammen med fagrådgiver og to konsulenter fram til nå har rapportert direkte til kommunalsjef helse og omsorg. Det er nå besluttet å organisere dette i en stabsenhet med egen leder. I tillegg til nevnte funksjoner, så legges også fysio- og ergoterapitjenesten til virksomheten.
Stab- og helseforvaltning får ansvar for tildeling av boliger og helse- og omsorgstjenester, og ansvar for nevnte fellesfunksjoner og koordinering i helse- og omsorgssektoren. Virksomheten vil være kommunens koordinerende enhet. Virksomheten har, og vil fortsatt ha en rolle i tildeling av kommunale boliger.
Som leder for stab og helseforvaltning samarbeider du tett med de andre lederne i helse og omsorg, men også på tvers av kommunens områder og til det beste for kommunens innbyggere. Dialog med brukere og pårørende er derfor viktig i denne rollen når det er aktuelt. Samhandling mot spesialisthelsetjenesten, statsforvalter og andre samarbeidspartnere er spesielt aktuelt for leder av stab og helseforvaltning. Prinsippene i helhetlig innsatstrapp vil være førende for alt arbeid i stab- og helseforvaltning.
Virksomhetsleder vil ha delegert myndighet til å fatte avgjørelser og/eller vedtak om tildeling av helse- og omsorgstjenester, kommunalt disponerte boliger og tilrettelagte boliger i henhold til helse- og omsorgstjenesteloven og boligsosialloven.
Arbeidsoppgaver
Leder for stab- og helseforvaltning vil ha overordnet personal- og fagansvar for virksomheten, og vil være en del av kommunalsjefens ledergruppe. Videre skal leder blant annet:
- lede og koordinere arbeidet med tildeling av boliger og helse- og omsorgstjenester
- ha ansvar for at det til enhver tid er oversikt over vedtak, vedtakstimer/ressurstimer, klagesaker og eventuelle ventelister
- ha egen portefølje med saksbehandling, spesielt i kompliserte saker og i klagesaker
- sørge for at fysio- og ergoterapeutenes kompetanse innen kartlegging og behovsvurdering benyttes ved utmåling av tjenester der det er hensiktsmessig
- bidra til gode samhandlingsrutiner med aktuelle virksomheter når det gjelder hverdagsmestring og hverdagsrehabilitering
- ha oversikt over habiliterings- og rehabiliteringstilbudet som utføres av fysio- og ergoterapitjenesten, samt deres oppgaver/ansvar for hjelpemidler og tilpasning av bolig/omgivelser
- ha oversikt over virksomhetsovergripende kompetansetiltak og kvalitetsarbeid sammen med rådgiver fag- og tjenesteutvikling og kommunalsjef
- ha oversikt over virksomhetsovergripende digitale e-helseløsninger og (velferds)teknologier i samarbeid med IKT-konsulent og kommunalsjef
- ha oversikt over generelle virksomhetsovergripende støttefunksjoner, herunder fakturering av egenbetalinger, i samarbeid med konsulent og kommunalsjef
Vi ønsker er en trygg leder som utvikler sine ansatte og ser den enkelte. Du skal lede og delta i endringsprosesser i takt med samfunnsendringer og krav, og innenfor de gitte rammer.
Organisasjonen vil være i stadig endring. Det er derfor et krav at den som tilsettes er fleksibel i forhold til endringer i arbeidsoppgaver, samarbeidspartnere og organisatorisk plassering.
- bachelor i sykepleie
- videreutdanning innen forvaltnings- eller helserett, lang erfaring innen området kan kompensere for dette kravet
- erfaring med saksbehandling etter forvaltningsloven og helse- eller sosialfaglig lovverk
- erfaring med operativ og/eller strategisk ledelse i kommunal sektor
- ønskelig med lederutdanning
- ønskelig med erfaring med tverrsektorielt samarbeid
- ønskelig med kjennskap til organisering av spesialisthelsetjenesten
- evne til å jobbe strategisk, langsiktig og helhetlig
- evne til å se komplekse sammenhenger
- et tydelig ønske om og evne til å lede og motivere andre
- gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter
- evne til å ta beslutninger, men også lojalitet til beslutninger
- god økonomiforståelse og forståelse for offentlig forvaltning
- god muntlig og skriftlig framstillingsevne, og god IKT kompetanse
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr- godt faglig arbeidsmiljø
- utfordrende oppgaver innenfor et spennende fagområde
- gode pensjonsordninger
- lønn etter avtale
Tilfredsstillende politiattest som ikke er eldre enn 3 måneder er en forutsetning for ansettelse. Den må leveres snarest etter eventuelt tilbud om ansettelse og før tiltredelse.
Det kreves dokumentert bestått norskprøve B2 for søkere med utdanning utenfor Skandinavia. Kravet kan fravikes dersom det kan dokumenteres god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Jevnaker kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert til å søke hos oss uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, livssyn og nasjonal eller etnisk bakgrunn.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
58cc9759-1594-4276-877a-6fdafbfe753f
- Sist endret
19. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3577403_235363_no
Lignende annonser
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Terapeutisk Enhet
Sted
Ringebu, Innlandet
Arbeidsgiver
Helse og omsorg, Ringerike kommune
Sted
Sokna
Arbeidsgiver
Hadeland, Nav
Sted
Gran