Har du lyst til å jobbe som saksbehandler i Nav?
Arbeid og Ytelser Kristiania, NAV
Hagegata 23, 0653 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
førstekonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest onsdag 3. september
Nav arbeid og ytelser Kristiania er en forvaltningsenhet som jobber med å behandle søknader om uføretrygd, stønad ved sykdom i familien, sykepenger og søknad om å få dekket utestående lønn og feriepenger når arbeidsgiver går konkurs.
Vi er en saksbehandlingsenhet i utvikling. Vi jobber aktivt med brukerfokus, og moderniserer og effektiviserer saksbehandlingsprosessene våre. Dette gjør vi blant annet ved å forbedre våre rutiner, fagsystemer og samhandle internt i Nav og med eksterne samarbeidspartnere.
Vi har nå ledig tre faste stillinger som saksbehandlere på lønnsgaranti og sykdom i familien.
Lønnsgaranti:
Lønnsgarantiordningen skal sikre arbeidstakere utbetaling av lønn, feriepenger og annet arbeidsvederlag ved arbeidsgivers konkurs. Våre hovedoppgaver er å informere brukere, behandle søknader og sikre statens regresskrav i konkursboet. Vi jobber med konkurs og arbeidsrett og har tett samarbeid med bostyrere. Avdelingen består i dag av 21 medarbeidere i Oslo.
Sykdom i familien:
Sykdom i familien behandler søknader i forbindelse med barns eller barnepassers sykdom, barns funksjonshemning og pleie av nærstående i livets sluttfase. Våre oppgaver er å informere søkere, behandle søknader og sørge for at regelverket forvaltes riktig og effektivt. Avdelingen består i dag av 25 medarbeidere i Oslo.
Nav arbeid og ytelser Kristiania er 150 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger og en stab med to lokasjoner, en i Oslo og en i Vardø. Vi rekrutterer nå til vår lokasjon i Oslo hvor vi holder til på Tøyen torg med god adkomst med både T-bane og buss. Høsten 2026 flytter vi inn i nytt bygg på Helsfyr i Oslo.
Arbeidsoppgaver
Som saksbehandler hos oss vil du bli en del av et sterkt og engasjert fagmiljø som jobber strukturert for å levere gode tjenester. Dine arbeidsoppgaver vil bestå av:
- Saksbehandling
- Juridisk rådgivning og veiledning
- Bidra til kvalitet og oppnåelse av enhetens fastsatte produksjonsmål.
Kvalifikasjoner
- Du må ha minimum 3-årig utdannelse tilsvarende bachelor fra høgskole eller universitet, fortrinnsvis innenfor juss. Relevant arbeidserfaring og/eller fagbrev kan kompensere for utdanningskravet.
- Du må kunne formulere deg klart og brukervennlig, både skriftlig og muntlig på norsk
- Du må ha gode IKT-kunnskaper
Har du i tillegg god forvaltningsrettslig kompetanse, kjennskap til eller erfaring fra de aktuelle fagområdene og/eller erfaring fra saksbehandling kan dette være en fordel, men ikke et krav.
Når du søker på stillingen bes du vedlegge aktuelle attester og vitnemål ved din søknad. Har du utdanning fra utlandet, må det ligge ved dokumentasjon på at graden er godkjent fra NOKUT eller HK-dir.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er/har:
- Rask og effektiv, med god kvalitet i saksbehandlingen
- Omstillingsdyktig
- Beslutningsdyktig
- God faglig vurderingsevne
- Evne til å sette deg raskt inn i komplekse problemstillinger
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
- Resultatorientert, og evne til å arbeide selvstendig
- Strukturert, nøyaktig og fleksibel
- Gode samarbeidsevner
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et godt fagmiljø
- Et inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor inntil to dager i uken
- Sykkelparkering, godt utstyrt treningsrom og mulighet for en times fysisk aktivitet i arbeidstiden per uke.
- Stillingene lønnes som førstekonsulent kode 1408 fra 565 000 til 600 000 avhengig av erfaring.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med låne-, pensjons- og forsikringsordninger. (Det trekkes to prosent av lønnen).
Hva kan du forvente som ansatt hos oss?
Du vil få en arbeidshverdag med hyggelige kollegaer og bli en del av et sterkt fagmiljø med engasjerte medarbeidere. Vi vil gi deg god opplæring og du får en fadder som vil følge deg i opplæringsperioden. Du vil få gode muligheter for å utvikle deg faglig og et kollegialt fagmiljø hvor vi støtter hverandre.
Kontaktinformasjon
Evy-Aina Røe, avdelingsleder lønnsgaranti, 96514151, evy.aina.roe@nav.noBirgitta Hillestad, avdelingsleder sykdom i familien, 91544706, Birgitta.hillestad@nav.no
Arbeidssted
Hagegata 230653 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5005479408
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
58784aca-ae1b-4bff-90b6-66d93a2384ca
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2dafe0f16bd345cbbd01acbbb3baccc5