Spennende avdelingslederstillinger i hjemmetjenesten!
Helse og mestring, virksomhet Hjemmetjenester
Nansetgata 1, 3256 Larvik
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. september
Bli vår nye avdelingsleder i hjemmetjenesten!
Er du klar for en lederutfordring og vil være med å utvikle framtidas hjemmetjenester? Vi søker etter tre nye avdelingsledere.
Hjemmetjenesten er avgjørende for at våre innbyggere kan bo trygt hjemme så lenge som mulig.
Vi legger vekt på:
- Egenmestring: styrke brukeres evne til å klare seg selv
- God dialog: åpen kommunikasjon med brukere og pårørende
- Relevant hjelp: sikre at brukere får helsehjelpen de trenger, når de trenger den
Som avdelingsleder blir du en del av et lag som jobber aktivt med nyskaping og tjenesteutvikling for å sikre helhetlige og gode helsetjenester for innbyggere i Larvik kommune.
Vi har en økende aldrende befolkning, og det krever nye, smarte løsninger for å gi gode helsetjenester. Vi tar i bruk digitale verktøy, for eksempel digital hjemmeoppfølging, for å gjøre tjenesten mer effektiv og for å gi innbyggere trygghet og mestring i hverdagen.
Hjemmetjenesten har et inkluderende arbeidsmiljø og kolleger med et stort engasjement både for hverandre og brukerne, i tillegg er vi faglige sterke. Vi er per i dag organisert i “ringer”, noe som betyr at avdelingene samarbeider tett om både fag og ressurser. Det sikrer et et sterkt fellesskap og god støtte i hverdagen.
Arbeidsoppgaver
- Du skal ivareta kommunens arbeidsgiverrolle gjennom å følge opp medarbeidere, økonomisk drift, faglig utvikling og ressursstyring innenfor vedtatte budsjettrammer
- Du skal utøve lederskap gjennom vår lederplatform som er basert på mestringsorientert ledelse
- Samhandle med øvrig tjeneste i kommune og sykehus
- Du har ansvar for å levere en god tjeneste innenfor vedtatte standarder og myndighetskrav
- Ansvar for konstruktiv og utviklende dialog med medarbeiderne
- Du rapporterer til virksomhetsleder
Kvalifikasjoner
- Du har bachelor innen helse- og sosialfaglig utdanning
- Vi ønsker at du har ledererfaring, og gjerne tilleggsutdanning innenfor ledelse
- Du har god økonomisk forståelse og erfaring med ressursstyring
- Du har gode IT ferdigheter
- Du har gode muntlige og skriftlige norskkunnskaper
Personlige egenskaper
- Du evner å motivere og lede medarbeidere i omstillingstider
- Du har høy relasjonskompetanse
- Lyst og evne til å jobbe med innovasjon og nytenkning
- Du ser muligheter og omsetter dette i tjenesten
- Du har høy gjennomføringskraft
Vi tilbyr
- Vi er glade i å samarbeide og er kolleger som støtter hverandre
- Vi deler kunnskap og gjør hverandre gode
- Vi føler oss trygge til å uttrykke meninger og ideer
- Vi har et inkluderende arbeidsmiljø, vi respekterer hverandre
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Fleksibel arbeidstid
- Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Kontaktinformasjon
May Kristin Omland, Virksomhetsleder, +4791845564, may.kristin.omland@larvik.kommune.noArbeidssted
Nansetgata 13256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommuneReferansenr.: 5001801960
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5861a577-3088-450b-96f6-36ce9d80fe82
- Hentet fra
talentech
- Referanse
bb091aa29c1b484096f7a73aef4e7928