Kontraktsforvaltere
Statsbygg
Biskop Gunnerus gate, 0154 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Kontraktsforvalter
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 27. mars
Har du erfaring med kontraktsforvaltning og offentlige anskaffelser? Ønsker du en stilling med store muligheter for videre utvikling og læring hos en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere? Statsbygg søker etter engasjerte og motiverte kontraktsforvaltere som vil være med på å videreutvikle vår anskaffelsesfunksjon.
Statsbygg gjennomfører store offentlige anskaffelser relatert til bygging, rehabilitering og vedlikehold av statlige bygninger. Seksjon for Anskaffelser har et overordnet prosessansvar for alle anskaffelser i Statsbygg, og gjennomfører anskaffelser av blant annet arkitektbistand, rådgivning, entrepriser, håndverkertjenester samt IKT og andre administrative tjenester. Seksjonen har også ansvar for å forvalte omkring 600 rammeavtaler og flerårige tjenesteavtaler.
Som kontraktsforvalter vil du bli en del av vårt dyktige forvaltermiljø bestående av 13 medarbeidere. Du vil ha ansvar for å forvalte inngåtte avtaler på vegne av avtaleeier gjennom hele kontraktens levetid. Du vil ha løpende dialog med våre interne kunder og leverandører slik at avtalen oppfylles som forutsatt og behovene dekkes. Stillingen innebærer at du vil jobbe tverrfaglig med et stort kontaktnett både internt i organisasjonen og eksternt mot leverandørmarkedet.
En viktig del av jobben vil også være å kontinuerlig bidra til forbedring av våre prosesser, metoder og verktøy. Anskaffelser er et satsningsområde i Statsbygg, og du vil få mulighet til å delta i spennende utviklingsoppgaver og -prosjekter som pågår i organisasjonen. Kontraktsforvalter rapporterer til underdirektør kontraktsforvaltning. Stillingen vil ha arbeidssted i Bergen eller Oslo. Det må oppgis i søknaden hvor du søker stilling.
Det må påregnes noe reising.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre risikovurderinger og utarbeide oppfølgingsplan
- Gjennomføre nødvendige implementeringsaktiviteter med leverandører og interne kunder
- Sikre at avtalen følges opp i henhold til oppfølgingsplanen
- Gjennomføre måling av leverandøren og interne brukeres prestasjoner og ytelser
- Iverksette forbedringstiltak og håndtere avvik
- Holde oversikt over forbruk og reklamasjoner
- Bistand til å gjennomføre minikonkurranser
- Bestillingsstøtte
- Påse at prisjusteringer, opsjonsutøvelser og andre endringer blir håndtert
- Identifisere forbedrings- og gevinstmuligheter i eksisterende avtaler
- Kommunikasjon og opplæringsaktiviteter
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på masternivå, gjerne innen jus, økonomi eller tekniske fag. Særlig relevant erfaring
kan kompensere for utdanningsnivå. - Erfaring med kontraktsforvaltning/leverandørstyring og forhandlinger er en fordel. Det er en særlig fordel med erfaring/kunnskap om IT-avtaler.
- God digital kompetanse
- Meget god skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk
- Erfaring og kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser er ønskelig
- Kjennskap til Statens standardkontrakter og NS-standardene for bygg- og anleggsbransjen er ønskelig
Personlige egenskaper
- Du planlegger og organiserer arbeidet effektivt, og evner å prioritere oppgaver
- Du jobber selvstendig, og tar ansvar for fremdriften i egne oppgaver
- Du er ansvarsbevisst og har høy integritet
- Du forstår kundens behov og søker å finne gode løsninger
- Du liker å samarbeide og skaper tillitt rundt deg
- Du har gode kommunikasjonsevner, og formidler informasjon med klarhet og letthet
Vi tilbyr
- En selvstendig stilling i et fagligmiljø med stor personlig påvirkningsmulighet
- Store muligheter for videre utvikling og læring i et engasjert og hyggelig arbeidsmiljø
- Overtidsbetaling, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksitid og støtteordning for trening
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med gode pensjons-, forsikrings- og boliglånsordninger
- Stillingen lønnes som rådgiver/seniorrådgiver fra kr 630.000 til kr 910.000 avhengig av kvalifikasjon og erfaring.
Kontaktinformasjon
Paul Marhaug, fung underdirektør, 476 63 090Astrid Hillestad, avdelingsdirektør anskaffelser, +47 92200420
Arbeidssted
Biskop Gunnerus gate0154 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: StatsbyggReferansenr.: 4879274860
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.03.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Astrid Hillestad
avdelingsdirektør anskaffelser
+47 92200420
Paul Marhaug
fung underdirektør
476 63 090
Om bedriften
Statsbygg er en av Norges største byggherrer og eiendomsforvaltere, og gir råd til staten i bygge- og eiendomssaker. På vegne av staten leder vi noen av landets største og mest komplekse byggeprosjekter og tar vare på noen av våre aller viktigste eiendommer. Statsbygg skal tenke og handle langsiktig, og derfor har vi satt oss ambisiøse mål. Vi skal være en virksomhet som ser dagens og framtidens behov hos de som bruker bygningene våre, og vi satser spesielt på bærekraft, seriøsitet og innovasjon.
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Les mer om inkludering og mangfold her
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere kan bli oppført på søkerlisten selv om vedkommende har anmodet om konfidensiell behandling. Søkere vil i så fall bli varslet før offentliggjøring.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2884213
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0523b596035848fe9dc9ab12c7877971