Barnevernskonsulent
21270 - Avdeling Undersøkelse, Asker kommune
Kirkeveien 206A, 1383 Asker
Om jobben
Stillingstittel
Barnevernskonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest onsdag 3. september
Vi har en fast ledig 100% stilling som kontaktperson i avdeling undersøkelse med snarlig oppstart, og et 100% svangerskapsvikariat på et år i avdeling tiltak barn med oppstart fra medio november. Ved endringer underveis i ansettelsesprosessen vil det kunne bli ledige stillinger i andre avdelinger.
Asker barneverntjeneste har fokus på kontinuerlig forbedring og utvikling. Vi jobber helhetlig ut ifra en Lean-forståelse for å nå våre mål. Hjelpen vi gir skal iverksettes raskt, være treffsikker og av høy kvalitet. Kommunens verdier; raus, nær, modig og skapende er med oss i alt arbeidet vi utfører.
Avdeling undersøkelses hovedoppgave er å gjennomføre kartlegginger av barnas omsorgssituasjon, i avdeling tiltak barn arbeider vi hovedsakelig med oppfølging og evaluering av frivillige hjelpetiltak. I hele tjenesten legger vi vekt på:
- Å samarbeide med familien og nettverket for å kartlegge barnets behov
- Å yte rett hjelp til rett tid
- Å ivareta våre brukeres rettssikkerhet
- Å sikre barn og ungdommer en forsvarlig omsorgssituasjon
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling etter lov om barneverntjenester- Stille som kommunens partsrepresentant i Barneverns- og helsenemnda og øvrige rettsinstanser
- Legge til rette for barn og unges medvirkning
- Ivareta familienes rettsikkerhet og sørge for at at lovkrav og frister overholdes
- Løpende dokumentasjon av arbeidet som utføres
- Tett samarbeid med familiene samt andre offentlige og private samarbeidspartnere
- Lede og koordinere møter
- Gjennomføre Familieråd i samarbeid med vår Familierådskoordinator
- Noe arbeid utover ordinær arbeidstid må i perioder påregnes
Kvalifikasjoner
- 3-årig sosialfaglig utdanning som barnevernspedagog eller sosionom- Annen relevant utdanning kan vurderes
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- God barnevernfaglig forståelse
- Nødvendig med førerkort klasse B
- Ønskelig med relevant videreutdanning, ev. mastergrad
- Ønskelig med kjennskap til Lean-metodikk og arbeid med prosjekt
- Personlig egnethet vektlegges tungt
Personlige egenskaper
- Ha god evne til refleksjon- Være tydelig og ydmyk
- Ha godt humør
- God evne til å forstå egen og andres rolle
- Beherske et høyt arbeidstempo og tidvis store arbeidsmengder
- Fleksibel og endringsvillig
- Være raus, nær, modig og skapende
- Nytenkende, handlekraftig og resultatorientert
- Selvstendig og god til å samarbeide
Vi tilbyr
- Høyt fokus på faglig og kompetansestyrt endring og utvikling- Godt fagmiljø
- Prosessveiledning i gruppe, minimum første året
- Dedikerte og engasjerte kollegaer som trives godt sammen
- Fleksibel arbeidstid
- Innføring i Lean-metodikk
- Lønn i henhold til kommunens lønns- og stillingsregulativ
Det kan vurderes tillegg for relevant videreutdanning
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Amelie-Franziska Leinan, Avdelingsleder Undersøkelse, +47 90145365Linn-Sofie Skifjeld, Avdelingsleder tiltak barn, 90633588
Arbeidssted
Kirkeveien 206A1383 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 5003205782
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 03.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Linn-Sofie Skifjeld
Avdelingsleder tiltak barn
90633588
Amelie-Franziska Leinan
Avdelingsleder Undersøkelse
+47 90145365
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
55ab0a37-1abd-4b01-954a-8f987b04fa16
- Hentet fra
talentech
- Referanse
362479e1fd674213a3d87c8e9acf4971