HR-rådgiver
Statsforvalteren i Innlandet
Gudbrandsdalsvegen 187, Lillehammer, 2619 Lillehammer
Om jobben
Stillingstittel
HR-rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Om stillingen
Statsforvalteren i Innlandet har ledig en fast stilling som rådgiver innen fagområdet organisasjon og HR. Stillingen er plassert i enhet for Virksomhetsutvikling, styring og kommunikasjon. Enheten består av 10 medarbeidere og har kontorsted på Lillehammer.
HR bistår i rekrutteringsarbeid, prosess- og utviklingsarbeid, saksforberedelser og saksbehandling knyttet til lov- og avtaleverk. HR bistår videre som nøkkelressurser i partsarbeid og har en viktig rolle i embetets HMS-arbeid.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som har engasjement for faget, og som mestrer å ha mange baller i luften samtidig. Du kan gjerne være nyutdannet eller ha noen års erfaring. Det er viktig for oss er at du har et ønske om å utvikle deg i stillingen, og at du med støtte og opplæring vil kunne ta del i både utviklingsarbeid og det å være en god støttespiller for ledere, tillitsvalgte og øvrige ansatte i embetet. Du må videre ha interesse og kjennskap til systematisk HMS-arbeid.
For å lykkes i denne jobben må du ha høy relasjonskompetanse. Du forstår viktigheten av å skape tillit, bidrar til gode arbeidsforhold og å bygge kultur for utvikling, læring og trivsel.
Arbeidsoppgaver
Som en del av vårt Organisasjons- og HR-team vil du jobbe bredt med spennende oppgaver innenfor HR, og du vil få mulighet til å bidra i utvikling og oppfølging av embetets personalpolitikk.
Den som blir ansatt vil blant annet ha ansvar for oppfølging av embetets HMS-arbeid og annet arbeid for ivaretakelse av et godt psykososialt og organisatorisk arbeidsmiljø. Eksempler på oppgaver er saksforberedelse og deltakelse i AMU, koordinere, ivareta og videreutvikle HMS-rutiner, oppfølging av medarbeiderundersøkelse, kontakt og oppfølging mot bedriftshelsetjeneste og vernelinje, opplæring/veiledning m.v. Det vil også ligge andre oppgaver til stillinger, f.eks. on- og outboarding, prosessarbeid og rutineutvikling for medarbeideroppfølging m.v.
Kvalifikasjoner
Faglige kvalifikasjoner:- Relevant utdanning på minimum bachelornivå - gjerne innen HR, samfunnsvitenskap, administrasjons- og ledelsesfag
- Kjennskap til aktuelt lov- og avtaleverk.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God kunnskap og erfaring i bruk av IKT-systemer og verktøy
- Kjennskap eller erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel, men ikke et krav.
- Det er en fordel med erfaring fra arbeid innen HR.
- Samarbeids- og relasjonsorientert
- God rolleforståelse og vurderingsevne.
- Strukturert, leveringsdyktig og selvstendig
- Initiativrik og endringsorientert
Personlig egnethet vil bli særlig vektlagt. Søkerne vurderes utfra kvalifikasjoner, praksis og personlige egenskaper.
De første 6 månedene er prøvetid.
Hva kan du forvente som ansatt hos oss?
Som ansatt hos oss vil du få utfordrende arbeidsoppgaver i et godt og bredt tverrfaglig arbeidsmiljø.
- Arbeidsmiljøet er preget av høy kompetanse, engasjement og faglig spennende oppgaver.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse med gode pensjons-, lån- og forsikringsordninger.
- Vi har fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis hjemmekontor.
- Personalpolitikken vår er familievennlig og fleksibel.
- Vi har moderne kontorlokaler og du kan trene i arbeidstiden.
- Avlønning som rådgiver stillingskode 1434 lønnsspenn 520.000 – 620.000, avhengig av kvalifikasjoner. I særlige tilfeller kan seniorrådgiverkode vurderes.
De første 6 månedene er prøvetid.
Vi ønsker mangfoldInkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Dette må du ha med i søknaden
Du må legge inn CV og skrive søknaden din i jobbnorge-portalen. Du må også legge ved vitnemål (gjerne tilgang til Vitnemålsportalen) og relevante attester for å bli vurdert for stillingen.
Om du ønsker å reservere deg fra offentlig søkeliste må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort, selv om en ber om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette før offentlig søkeliste utformes.
Ønsker du å vite mer?
Har du spørsmål eller ønsker å vite mer om stillingen og hvordan vi jobber? Ta gjerne kontakt med organisasjonsdirektør Beate Golten, tlf. 61 26 60 10 / 941 79 776 (e-post: beate.golten@statsforvalteren.no).
Nærmere informasjon om Statsforvalteren i Innlandet finnes på https://www.statsforvalteren.no.
Om bedriften
Om Statsforvalteren
Samfunnet i Innlandet skal få korrekt og tilstrekkelig informasjon om Statsforvalteren i Innlandet og våre oppgaver. Statsforvalteren arbeider til det beste for innbyggerne, kommuner og samarbeidspartnere. Brukere skal oppleve en organisasjon som er serviceinnstilt, samarbeidsorientert og kunnskapsrik.
Alle som har behov for kontakt med Statsforvalteren i Innlandet skal lett finne fram til oss.
Sektor
Offentlig