Veileder i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik
Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Niels Ødegaards gate 6A, 2815 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 27. april
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Vi ser etter deg som ønsker å være med på å løse Nav sitt samfunnsoppdrag. Vil du være med å utgjøre en forskjell for mennesker i vanskelige livssituasjoner? Motiveres du av å hjelpe andre å løse sine utfordringer og oppnå sine mål? Har du god økonomisk forståelse? Da ønsker vi å ha deg med på laget vårt.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling drift og økonomi.
Nav Gjøvik flytter i august 2025 inn i helt nye lokaler i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Arbeidsoppgaver:
Gi grunnleggende råd og veiledning om privatøkonomi til personer i krevende økonomiske situasjoner
Gjennom disponeringsavtaler bistå enkeltpersoner med å sikre penger til boutgifter og livsopphold
Forvaltningsmessige oppgaver knyttet til utbetaling av ulike stønader, posthåndtering og journalføring
Ivareta innfordring av sosiallån sammen med Gjøvik kommunes regnskapsavdeling
Gi veiledning på søknader om bostøtte fra Husbanken
Besvare telefonhenvendelser fra brukere og samarbeidspartnere
Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Nav er en organisasjon i stadig utvikling og arbeidsoppgavene vil kunne endres.
Kvalifikasjoner:
3-årig høyere utdanning på bachelornivå, gjerne innenfor økonomi, sosialt arbeid, arbeids- og velferdsfag eller veiledning. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
God økonomisk forståelse og interesse for fagområdet
Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
God digital kompetanse og evne til raskt å sette deg inn i og bruke nye digitale løsninger
Det er ønskelig at du har:
Kunnskap om og erfaring med offentlig forvalting
Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
Erfaring med tverrfaglig samarbeid
Personlige egenskaper:
Er robust og trygg i møte med personer i krisesituasjoner
Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet
Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:
Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Kollegaveiledning
Fleksibel arbeidstid
Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
Ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid. Pensjonsordning gjennom KLP
Lønn etter kommunens regulativ
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Atle Granrud
97428300
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2912284
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3488889_186065_no