Veileder NAV
Heim kommune NAV Heim
Øragata 16, 7200 Kyrksæterøra
Om jobben
Stillingstittel
Veileder NAV - 100 % fast stilling
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
NAV Heim betjener Heim kommune og kommunens ca. 6000 innbyggere. Kontoret har ca. 18 årsverk inklusive statlige og kommunalt ansatte. NAVs samfunnsoppdrag er å bistå næringslivet og enkeltpersoner der hovedmålet er selvforsørgelse gjennom arbeid.
NAV Heim har arbeidssted i sentrum på Kyrksæterøra.
StillingsbeskrivelseArbeidsoppgavene er varierte, men vil i hovedsak dreie seg om følgende:
- Oppfølging av brukere og avklaring av bistandsbehov, arbeidsevne, ressurser og arbeidsmuligheter
- Kontakt med arbeidsgivere
- Fatte vedtak etter lov om sosiale tjenester i NAV, arbeids- og velferdsforvaltningsloven og andre aktuelle lover i NAV
- Kollegaveiledning
- Andre oppgaver som utføres i NAV
- Minimum 3-årig relevant utdanning fra universitet eller høyskole. Aktuell utdanning kan være samfunnsfaglig, sosialfaglig, økonomisk, juridisk, pedagogisk eller helsefaglig utdanning. Særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- God økonomisk forståelse
- God kunnskap om bruk av aktuelt lovverk, eksempelvis arbeids- og velferdsforvaltningsloven og sosialtjenesteloven
- Erfaring fra veiledning og brukeroppfølging
- God kunnskap i bruk av IKT-verktøy
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Førerkort kl. B
- Evnen til å arbeide målrettet, nøyaktig og effektivt
- Evnen til å arbeide selvstendig og i team
- Gode samarbeidsevner, kommunikasjonsevner og evne til å bygge gode relasjoner
- Kunne arbeide mot definerte mål og ha gjennomføringsevne
- God serviceholdning
- Løsnings- og beslutningsdyktig
- Evne til omstilling og endring
- God arbeidskapasitet
- Godt humør og stå-på vilje
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr- En spennende og meningsfylt stilling i nær kontakt med brukere og andre samarbeidspartnere
- En arbeidsplass med fokus på utviklingsarbeid og tjenestekvalitet
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksitidsordning
- Bedriftshelsetjeneste
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 08:00 - 15:30.
Det er viktig at alle opplysninger det bes om i søknadsskjemaet blir utfylt. Dette gjelder også for faste ansatte som søker på internt utlyste stillinger. Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2292490
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3132345_226529_no