Seksjonssjef kunde og servicedesk
OsloMet - storbyuniversitetet
0167 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk, engelsk eller skandinavisk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 8. september
OsloMet - storbyuniversitetet er Norges tredje største universitet med 23 000 studenter og over 2600 ansatte. Vi har campus i Oslo sentrum og på Romerike. OsloMet leverer forskning og utdanning med høy relevans for arbeidslivet, velferdsstaten og storbyregionen.
Vil du lede seksjonen som er første kontaktpunkt for tusenvis av studenter og ansatte ved OsloMet?
Vi søker en strategisk og engasjert leder til seksjon for Kunde og Servicedesk. Du vil få ansvaret for å lede en seksjon med høy kompetanse og stor betydning for universitetets daglige drift, og være med på å forme fremtidens digitale tjenestetilbud i en kompleks og spennende organisasjon.
15 dyktige medarbeiderne og 26 engasjerte studentassistenter leverer hver dag brukerstøtte, hendelseshåndtering og tilgang til IT-utstyr og programvare til over 25000 studenter og ansatte ved OsloMet. Seksjonen er en del av OsloMets IT-avdeling, du vil rapportere til IT-direktør, og bli medlem av en ledergruppe som jobber for at våre 75 medarbeidere både skal trives på jobb, utvikle seg faglig og levere gode og relevante tjenester til brukerne våre.
Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være
- lede og utvikle Seksjon for kunde og servicedesk, med ansvar for daglig drift, faglig utvikling og medarbeideroppfølging
- sikre at seksjonen leverer profesjonell og effektiv brukerstøtte med høy kvalitet og god brukeropplevelse
- drive kontinuerlig forbedring av seksjonens tjenester, prosesser og systemer
- lede endringsprosesser og bidra til digital transformasjon på tvers av OsloMet
- samarbeide tett med andre seksjoner i avdeling IKT og resten av universitetet for å sikre gode helhetlige IT-tjenester
- utarbeide og følge opp mål, planer og rapportering
- ivareta budsjett-, personal- og resultatansvar for seksjonen
Vi søker deg som har
- relevant høyere utdanning, fortrinnsvis mastergrad. Relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning.
- solid erfaring med å lede seksjoner eller team innen IT-brukerstøtte, servicedesk eller kundetjenester
- erfaring med personalledelse, inkludert oppfølging og utvikling av medarbeidere
- erfaring med å lede i endringsprosesser og implementere nye arbeidsmetoder
- god teknologiforståelse og evne til å sette deg inn i brukernes behov
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Det er en fordel om du har
- erfaring fra komplekse organisasjoner, gjerne offentlig sektor
- kunnskap om ITIL, servicedesign eller andre relevante rammeverk for brukeropplevelse og IT-støtte
- kunnskap om servicedesk-verktøy som PureService, Jira, ServiceNow eller tilsvarende
- erfaring med målstyring, KPI-utvikling og oppfølging av tjenestenivåavtaler (SLA)
Vi ønsker deg som
- er en trygg, tilgjengelig og tydelig leder som liker å motivere og utvikle folk
- har god relasjonskompetanse og evne til å bygge tillit i organisasjonen
- har en strategisk tilnærming, men er også operativ når det trengs
- er strukturert, løsningsorientert og beslutningsdyktig
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Det er viktig for OsloMet å gjenspeile befolkningen i vår region og vi ønsker alle kvalifiserte søkere velkommen. Vi arbeider aktivt med å utvikle oss videre som en inkluderende arbeidsplass og for å tilrettelegge arbeidsplassen dersom du har behov for det. Har du perioder i livet hvor du ikke har vært i arbeid, utdanning eller opplæring er du også velkommen til å søke hos oss.
Vi kan tilby deg
- spennende jobb på Norges tredje største og mest urbane universitet
- mulighet til å påvirke og videreutvikle en seksjon i hjertet av universitetets digitale tjenester
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- engasjerte kollegaer, tverrfaglige samarbeid og et inkluderende arbeidsmiljø
- låne- og pensjonsbetingelser i Statens Pensjonskasse
- fleksibel arbeidstid og gode velferdsordninger
Du må laste opp attester og alle sider av vitnemål. Dokumentene må være på engelsk eller et skandinavisk språk. Oversettelser må være autorisert. Du må fremvise originaler ved et eventuelt intervju. OsloMet gjennomfører kontroll av dokumenter, slik at du som kandidat skal få en reell evaluering og rettferdig konkurranse.
Andre opplysninger
Ønsker du nærmere informasjon om stillingen kan du kontakte:
Stillingen lønnes etter Hovedtariffavtalene i staten og OsloMets lønnspolitikk i 1211 seksjonssjef, fra kroner 760 000 – 1 000 000 per år. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Fra lønnen trekkes to prosent i lovfestet innskudd i Statens Pensjonskasse.
Opplysninger om deg som søker kan publiseres på den offentlige søkerlisten selv om har bedt om at søknaden behandles konfidensielt. Hvis det skjer, vil du bli varslet om det før publiseringen.
Vil du søke på stillingen må du søke elektronisk i vårt rekrutteringssystem.
Søknadsfrist: 8. september 2025.
Ref: 25/13309
OsloMet er Charter & Code sertifisert av EU-kommisjonen med rettigheter til å bruke logoen HR Excellence in Research (HRS4R) og medlem i nettverket EURAXESS som bidrar til gode arbeidsforhold for mobile forskere.
OsloMet har sluttet seg til prinsippene og forpliktet institusjonen til å følge anbefalingene i DORA-erklæringen (sfdora.org) (The San Francisco Declaration on Research Assessment).
Ansettelsen blir gjennomført etter prinsippene i statsansatteloven og lovverk som regulerer eksport av kunnskap, teknologi og tjenester. Søkere som er i konflikt med dette regelverket vil ikke anses kvalifisert for stillingen.
Kontaktperson for stillingen
Guro Berild
IT-direktør
93480601
Om bedriften
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
51b3800b-607d-41be-af08-0377a39dc037
- Hentet fra
varbi
- Referanse
850769