Avsnittsleder (politioverbetjent) ved Desken avsnitt 2
Politiets utlendingsenhet
Økernveien 11-13, 0653 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Avsnittsleder, Desken avsnitt 2
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Arbeidssted
Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 4. november
Om stillingen
Politiets utlendingsenhet (PU) har en ledig fast stilling som avsnittsleder ved Desken avsnitt 2.
Desken består av to avsnitt, og er underlagt felles enhet for operativ tjeneste (FOT) og operativ seksjon. I tillegg til Desken, består seksjonen av operativ støtte og materiell og kjøretøyavsnittet (MKA). De øvrige seksjonene på avdelingen er seksjon for koordinering og uttransport, seksjon for arkiv og informasjonsforvaltning, seksjon for IKT og EBA og seksjon for utreise.
Desken avsnitt 1 og 2 har for tiden av 21 medarbeider, hvorav den som tilsettes vil ha personalansvar for 10 medarbeidere. Avsnittsleder rapporterer direkte til seksjonsleder.
Desken er PUs døgnåpne kontaktpunkt for blant annet egne mannskaper, politidistrikter og andre særorganer, andre lands myndigheter, norske utenriksstasjoner, samt spesialutsendinger i utlendingssaker i henhold til PUs mandat. Desken består av erfarne og godt motiverte medarbeidere som er serviceinnstilte og løsningsorientert. Desken ledes til daglig av en vaktsjef, som har ordre og direktiv myndighet i PU.
Hos oss får du en variert og meningsfull arbeidshverdag, der du jobber i et hektisk og spennende fagmiljø.
Arbeidsstedet er Tøyen, Oslo. Arbeidstiden er dagtid, med kveldsvakt hver 4 helg.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter en motivert og dedikerte tjeneste person som er pådriver med høy gjennomføringsevne og stor arbeidskapasitet. Du er helhetsorienterte, faglig nysgjerrig, og har et sterkt ønske om å videreutvikle desken. Vi stiller høye krav til faglig kompetanse, motivasjon, arbeidsmoral og etisk integritet. Videre søker vi etter deg som til enhver tid opptrer profesjonelt og fungerer som en god ambassadør for politiet gjennom dine holdninger og handlinger i det daglige arbeidet. I vår vurdering av kandidater er blant annet dette noe vi vil legge vekt på samt evnen til å bidra til et inkluderende og respektfullt arbeidsmiljø.
Arbeidsoppgaver
- Personal- og budsjettansvar, samt overordnet fagansvar
- Operativ styring og planlegging av daglig drift
- Faglig ledelse innen avsnittets ansvarsområder, herunder fag- og metodeutvikling
- Bidra til utvikling av samarbeidskultur på seksjon og avdelingen gjennom ledelse og aktivt medarbeiderskap
- Pådriver for å skape lik forståelse av desken sine oppgaver i PU, internt i politiet og i samhandling med øvrige samarbeidsaktører
- Ansvarlig for fagleder samband og budsjetter
- Delta i, eventuelt lede, relevante arbeidsgrupper, prosjekter og møter både internt og eksternt
- Utøve daglig sikkerhetsmessig ledelse, veilede og følge opp dine ansatte slik at de har kunnskap, ferdigheter og holdninger som ivaretar sikkerheten i Politiets utlendingsenhet
Stillingen kan tillegges andre arbeidsoppgaver ved behov.
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Bestått Politi(høg)skole
- Kjennskap til utlendingsfeltet
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
- God kjennskap og erfaring med bruk av politiets datasystemer
- God kjennskap til politiets organisasjon og ulike fagområder
- God forståelse for politiets rolle og oppgaver
Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres på nivå hemmelig (H). Klarering må foreligge før tiltredelse.
Det er også ønskelig med:
- Ledererfaring og/eller lederutdanning
- Erfaring fra operasjonssentral
- Erfaring fra krise og beredskapsarbeid
- Relevant utdanning innenfor krise- og beredskapsarbeid
- Kjennskap til politiets datasystemer knyttet til utlendingsarbeid, herunder bl.a. DUF og UTSYS
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Vurdering av skikket- og egnethet vil bli vektlagt. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, herunder kunne samhandle på tvers i egen organisasjon og med øvrige samarbeidsaktører, etablere og utvikle relasjoner, samt bidra til et utviklingsfokusert arbeidsmiljø
- God gjennomføringsevne, samt resultat-, utviklings- og løsningsorientert
- Selvstendig og strukturert
- Evne til å tenke analytisk og helhetlig i en hektisk arbeidshverdag
- Det stilles høye krav til lojalitet
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi.
- Stillingen lønnes som politioverbetjent (stillingskode 0287) med årslønn: kr. 830 000 - 900 000.
- For tiden tilkommer ATB-tillegg tilsvarende kr. 42.824 brutto pr år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser (dagtid, trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Politiets utlendingsenhet (PU) er et særorgan underlagt Politidirektoratet og har i dag ca. 500 ansatte. Vårt hovedkontor er på Tøyen i Oslo.
Våre hovedoppgaver er å registrere og fastsette identitet på asylsøkere som kommer til Norge, uttransportere personer uten lovlig opphold, og drifte politiets utlendingsinternat på Trandum. Vi er et kompetanseorgan i politiet på utlendingsfeltet. Vi har ansvar for Nasjonalt koordineringssenter for grenseforvaltning (NKS), European Travel Information and Authorisation System (ETIAS) og norsk deltakelse i Den europeiske grense- og kystvakts stående styrke (Standing Corps, Frontex). I tillegg drifter vi utreisesenteret ved Oslo lufthavn og det midlertidige registreringssenteret på Gardermoen (GRS). Sammen med UDI og andre aktører er PU representert ved det nasjonale ankomstsenteret i Råde.
Ønsker du å vite mer om oss kan du se vår hjemmeside på http://www.politiet.no/.
En personalpolitisk målsetting for politietaten er å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt rekruttere flere personer med minoritetsbakgrunn.
Vi ber om at elektronisk søknad benyttes - klikk på linken "søk på stillingen". Relevante attester og vitnemål/karakterutskrifter skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir sendt; Politiets utlendingsenhet v/ Stab HR/HMS, Postboks 2095 Vika, 0125 Oslo.
Jf. offentlighetsloven kan søkere offentliggjøres på offentlig søkerliste selv om man har bedt om skjerming.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
510ec3a6-a85a-4868-a7a0-bbd3faff8428
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10267312
Lignende annonser
Politioverbetjent/vaktsjef
Arbeidsgiver
Politiets utlendingsenhet
Sted
Oslo
Politiadvokat/politiadvokat 2
Arbeidsgiver
Politiets utlendingsenhet
Sted
Oslo
Politioverbetjent (hovedberedskapsplanlegger)
Arbeidsgiver
Politiets utlendingsenhet
Sted
Oslo