Midlertidig deltidsstilling som saksbehandler i kontrollinjen på pass og ID avsnittet, Kristiansand
FUFSR - Forvaltning - Pass og ID, Agder politidistrikt
Vestre Strandgate 55, 4614 Kristiansand S, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Midlertidig deltidsstilling som saksbehandler på pass og ID avsnittet, Kristiansand
Oppstart
3. mars 2025
Type ansettelse
Annet, deltid 50%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest torsdag 13. februar
Er du på utkikk etter en deltidsjobb, og synes det virker spennende å jobbe med ID arbeid?
Pass og ID avsnittet i Kristisand har flere ledige deltidsstillinger som saksbehandler i kontrollinjen. Stillingene er midlertidige med foreløpig varighet på inntil 1 år. Stillingene er ledig omgående og det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Som vår medarbeider vil du møte en spennende arbeidshverdag, i et positivt og godt fagmiljø, som legger til rette for utvikling og kompetanseheving.
Avsnittet består av en to-deling der kontrollinjen er kontaktpunktet til publikum. Som ansatt i kontrollinjen har du stort fokus på service til søker, samtidig som du foretar ID kontroll av både dokumenter og personer, opptar biometri og registrerer søknader om nye ID dokumenter. I tillegg forbereder du saker som sendes til vedtakslinjen.
Stillingen er timebasert etter en avtalt turnus, og arbeidstidene er hovedsakelig kvelder og lørdager. Etterspørselen etter våre tjenester varierer noe i løpet av året, og i perioder med høy etterspørsel (mars- august) ser vi for oss at du jobber 2-3 kvelder i uken og 2-3 lørdager i måneden. Det er videre ønskelig at du jobber store deler av ferieperioder, særlig om sommeren. I ferieperioder kan det åpne seg muligheter for å jobbe dagtid. Ellers avtales arbeidstid individuelt, og etter behov.
Dersom du har noen ønsker eller begrensninger i arbeidstid, mengde og varighet så må dette fremkomme i søknaden din.
Vi ser frem til å lese søknaden fra deg.
Arbeidsoppgaver
- Mottak av og registrering av søknad om pass/nasjonalt ID-kort
- Dokumentkontroll
- ID kontroll
- Innhente og oversende saksdokumenter til vedtakslinjen, samt flagge saker
- Registrere tapsmeldinger og klarlegge forhold knyttet til tapet
- Veilede publikum enten ved oppmøte, telefon og epost
- Mottak, registrering og arkivering av dokumenter fra produsent
- Fokus på forebygging gjennom forvaltning
- Holde seg oppdatert på gjeldende lover, forskrifter og rundskriv innen eget fagområde
- Andre oppgaver etter behov
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
- Generell studiekompetanse
- Erfaring publikum/kundebehandling
- Meget gode norskferdigheter
- Gode IT-kunnskaper
Ønskelig:
- Høyere utdanning på bachelornivå eller tilsvarende
- Kjennskap/erfaring med juss/rettskilder
- Erfaring med saksbehandling, gjerne fra offentlig forvaltning
- Førerkort klasse B
- Gode engelskferdigheter
Andre krav:
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
- Ved å søke stilling i politiet samtykker du til at det foretas en skikkethetsvurdering før et eventuelt intervju
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt
- Nøyaktig
- Effektiv
- Fleksibel
- Personlig egnethet og særskilt motivasjon for fagområdet/arbeidet vil bli vektlagt
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer (www.politiet.no).
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som førstekonsulent (sko 1408) i spennet 470.000 - 500.000,- brutto per år. Lønnsplassering vil være avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Tonje Moltubakk Haugstad, 97788699Arbeidssted
Vestre Strandgate 554614 Kristiansand
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Agder politidistriktReferansenr.: 4898443101
Stillingsprosent: 50%
Midlertidig
Startdato: 03.03.2025
Søknadsfrist: 13.02.2025
Kontaktperson for stillingen
Tonje Moltubakk Haugstad
97788699
Om bedriften
Agder politidistrikt er ett av 12 politidistrikter i Norge. Vi dekker hele Agder, bortsett fra Sirdal kommune. Vi har ansvaret for 24 kommuner der det bor nærmere 310.000 mennesker. Agder politidistrikt ledes av politimester Kjerstin Askholt og visepolitimester Morten Sjustøl.
Agder politidistrikt har omtrent 730 ansatte, og er nå organisert med 10 politistasjonsdistrikt som inneholder 15 politistasjoner. Politistasjonsdistriktene ligger under tre geografiske driftsenheter (Vestre Agder driftsenhet, Midtre Agder driftsenhet og Østre Agder driftsenhet).
I tillegg til geografiske driftsenheter har politidistriktet fire funksjonelle driftsenheter (felles enhet for påtale, felles enhet for operativ tjeneste, felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning, felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie). I tillegg kommer PST og tre lederstøttestaber (kommunikasjon, virksomhetsstyring og HR/HMS).
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2844539
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7104198da4764d739724e922c05df78e