Vi trenger erfarne servicedesk medarbeidere
Statens graderte plattformtjenester (SGP)
Langkaia 1, 0150 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Servicedesk - Senior
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Vi søker deg som ønsker å jobbe i en servicedesk som er mer enn en servicedesk.
Føler du sterkt for å arbeide i en virksomhet med et kritisk samfunnsoppdrag og vil du være med å understøtte driften av våre graderte plattformer? Verden er i endring. Sikkerhetspolitisk uro og digitale angrep utført av avanserte og statlige aktører truer nasjonens sikkerhet. Norge må ha en sikret gradert løsning for digital kommunikasjon, samhandling og lagring for alle virksomheter underlagt sikkerhetsloven. Statens graderte plattformtjenester (SGP) samarbeider tett med samfunnskritiske institusjoner og virksomheter, og leverer graderte kommunikasjonsløsninger som sikrer samhandling i fred, krise og krig.
Om stillingen
På servicedesken har vi ansvar for sakshåndtering og kommunikasjon med kundene våre, samt system- og brukeradministrasjon, logistikk, og bistand i drift av SGP’s plattformer. Vi søker deg som brenner for god support, trives med høyt arbeidstrykk, og meget varierte arbeidsoppgaver.
Som overingeniør på servicedesken er det ingen arbeidsdag som er lik. Vi understøtter og bistår SGP innenfor alle fagfeltene. Det er gode muligheter for utvikling, kurs og kompetansebygging.
Arbeidsoppgaver overingeniørDu vil daglig møte ulike problemstillinger knyttet til første- og andrelinjedrift. Du vil være en viktig teknisk ressurs for kunder og kollegaer, så høy grad av service og omgjengelighet er viktig i stillingen. Arbeid med klienter, utstyr, tilgangstyring, sikkerhet og saksbehandling er en stor del av hverdagen.
Dine arbeidsoppgaver vil variere og inkludere blant annet:
- Håndtere løpende hendelser og forespørsler både på telefon, chat og fysisk oppmøte
- Teknisk feilsøking, oppfølging, lukking av saker og informativ tilbakemelding til sluttbrukere
- Registrere henvendelser som kommer inn, prioritere og eskalere ved behov, samt følge opp og utføre egne oppgaver
- Understøtte de andre faggruppene i SGP: nettverk, plattform, applikasjon, klient og datasenter.
- Bistå med mottak, registrering og klargjøring av IT-utstyr
- Brukerstøtte til Forsvarsdepartementets ansatte og våre kunder
- Følge opp og utvikle nye rutiner, samt påse at dokumentasjon er oppdatert
- Andre oppgaver som naturlig tilhører servicedesken
- Incident og problem management
- Asset managementet (herunder også innkjøp)
- Tekniske møter med kunder og faggruppene
- Servicenow og Sharepoint
- Ivareta dokumentasjonsbehov og opplæring
- Nettverksovervåkning
- Stille på oppdrag og øvelser
- Bistå i etablering, drift og forvaltning av SGP’s plattformer
Selv om brukerstøtte er kjernen i hverdagen må du kunne bidra til enhetens øvrige arbeidsoppgaver ved behov. Hos oss får du muligheten til å forvalte og videreutvikle kritiske systemer som understøtter norske myndigheters samfunnsoppdrag og ivareta nasjonale sikkerhetsinteresser. Du får utvikle deg i et innovativt fagmiljø bestående av noen av landets fremste eksperter på sikkerhetsteknologi. Du får samarbeide med samfunnskritiske institusjoner og virksomheter, og sørge for at de har graderte kommunikasjonsløsninger som sikrer samhandling i fred, krise og krig.
Din arbeidshverdag vil være preget av utstrakt samarbeid på tvers i organisasjonen og det vil være store muligheter for påvirkning og faglig utvikling i en spennende, nyopprettet etat!
Kvalifikasjoner for stillingenVi søker etter personer som har følgende kvalifikasjoner:
- Må ha høyere utdanning på minimum bachelornivå eller fagbrev innen relevant fagkrets, eks. informasjonsteknologi, IT-drift ol.
- For tilsetting kreves minimum 4 års relevant arbeidserfaring i brukerstøtte fra IKT virksomheter, eller teknisk brukerstøtte
- Du må ha meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er ønskelig med:
- Forståelse for informasjonssikkerhet
- Kjennskap til oppsett og administrasjon av faste og mobile enheter
- Erfaring fra arbeid i offentlig forvaltning eller forsvarssektoren
- Erfaring og kunnskaper med bruk av saks- og prosessverktøy, eks. ServiceNow
- Erfaring innenfor utarbeidelse av veiledninger og rutiner
- ITIL 4 sertifisering
Vi er opptatt av at våre ansatte har personlige egenskaper som kjennetegnes av høy integritet og pålitelighet. Vi ser etter ansatte som har høy servicegrad og er «uredd» i kommunikasjon med kunder, ledere og medarbeidere. Du må fungere godt i team, samtidig som du tar et selvstendig ansvar for at jobben skal gjøres.
I tillegg søker vi etter deg som:
- Er løsningsorientert og gode samarbeidsevner
- Er systematisk, strukturert og evner å ha flere baller i luften
- Har god rolleforståelse og presis kommunikasjon
- Er nysgjerrig på teknologi og opptatt av kunnskapsdeling
- Er motivert for å utføre alle arbeidsoppgavene som utlyst
Personlige egenskaper og egnethet blir tillagt stor vekt.
Hva kan vi tilby deg?
- Norges fremste fagmiljø innen sikkerhet og graderte informasjonstjenester, med mer enn 120 hyggelige og dedikerte kollegaer med unik kompetanse innenfor teknologi, sikkerhet og forvaltning
- Vi har ansatte i ulike faser av livet, og ønsker at hverdagen skal fungere for deg og oss. Vi har fleksible arbeidstider, sommertid og mulighet for hjemmekontor. På sikt kan også turnus bli aktuelt
- Et miljø som støtter faglig utvikling og karriere, med gode muligheter for kurs og videreutdanning.
- Helse og trivsel er viktig for oss, og vi tilbyr blant annet moderne treningsfasiliteter og mulighet til å trene i arbeidstiden.
- Et sosialt og inkluderende arbeidsmiljø med både faglige og sosiale samlinger.
- Moderne kontorlokaler på Havnelageret, fem minutter fra Oslo S
- Medlemskap i Statens pensjonskasse med gode låne-, pensjons- og forsikringsordninger
Annen informasjon
Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres til og autoriseres for HEMMELIG/NATO SECRET.
En sikkerhetsklarering er en tillitserklæring som forteller at den som har blitt klarert, vurderes som tilstrekkelig pålitelig, lojal og med nok sunn dømmekraft til å kunne håndtere sikkerhetsgradert informasjon på en god måte.
Mer informasjon om vilkår for sikkerhetsklarering finner du på Nasjonal Sikkerhetsmyndighet. (https://nsm.no/)
Vi ønsker at arbeidsstyrken avspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi tror på en arbeidsplass der alle har mulighet til å utvikle seg og bidra. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
For mer informasjon om oss, se: Statens graderte plattformtjenester
Om bedriften
Fra 1. januar 2025 ble IT avdelingen i Forsvarsdepartementet skilt ut som en egen etat, underlagt Forsvarsdepartementet. Statens graderte plattformtjenester (SGP), har ansvaret for å drifte, utvikle og levere nasjonale fellesløsninger for lav- og høygradert informasjonsforvaltning for offentlige og private virksomheter underlagt sikkerhetsloven gjennom hele krisespennet – både i og utenfor Norge.
SGP er i stor vekst og har i dag mer enn 130 ansatte fordelt på seks avdelinger som sammen utgjør et innovativt fagmiljø bestående av landets fremste eksperter på sikkerhetsteknologi. SGP samarbeider med samfunnskritiske institusjoner og virksomheter, og sørger for at de har graderte kommunikasjonsløsninger som sikrer samhandling i fred, krise-og krig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4edcc2e2-6dae-494a-b72a-4213cae194ba
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10260578