Kristiansund kommune
Kristiansund kommune Personalseksjonen
Vågeveien 4, 6509 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Medarbeider ved dokumentsenteret
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
2
Kristiansund kommune ved dokumentsenteret har ledig følgende stillinger:
- 1 x 100% fast stilling
- 1 x 100% midlertidig stilling ut 2023, med snarlig tiltredelse
Dokumentsenteret består av 5 årsverk og er organisert som egen avdeling under personalseksjonen, og ledes av arkivleder.
Vi tar stadig i bruk ny teknologi for å tilpasse oss nasjonale føringer og krav innen arkiv- og dokumentforvaltning. Vi benytter Public360 som sak- og arkivsystem.
Vi søker en kollega med arkivkompetanse, kunnskap og erfaring fra elektronisk arkivarbeid, samt interesse for kommunalt arkiv. Vi trenger en medarbeider som kan delta både i det daglige arbeidet og bidra til utviklings- og digitaliseringsarbeid.
Arbeidsområder
- dokumentkontroll
- journalføring
- brukerstøtte, råd og veiledning
- tilgangsstyring
- bidra til økt dokumentfangst
- bidra til ordning og avlevering av eldre arkivmateriale
- bidra med å utarbeide og vedlikeholde rutiner og styrende dokument
- utviklings- og digitaliseringsarbeid
Kvalifikasjonskrav
- relevant utdanning, eksempelvis fagbrev innen kontor- og administrasjon og høyere utdanning innen dokumentforvaltning
- relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- gode ferdigheter i norsk skritflig og muntlig
Ønskelige kvalifikasjoner
- erfaring fra arkiv- og dokumentforvaltning
- kjennskap til elektroniske sak- og arkivsystem
- gode digitale ferdigheter
Personlige egenskaper
- god rolle- og oppgaveforståelse
- engasjert og positiv
- dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
- serviceinnstilt
- utviklingsorientert
- nøyaktig, strukturert og ryddig
Vi tilbyr
- dyktige og erfarne kolleger, et allsidig fagmiljø og gode arbeidsforhold med moderne og avansert utstyr
- en variert, fleksibel og spennende arbeidshverdag
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
- flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2300467
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3143611_182059_no