Veileder
NAV Enebakk, Enebakk kommune
Prestegårdsveien 4, 1912 Enebakk, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 16. juni
Er du en god lagspiller og har engasjement for NAVs samfunnsoppdrag?
Vi har nå en ledig 100% fast stilling som veileder i Team Sosial, der porteføljen vil bestå av sosialhjelpsmottakere og deltakere i Kvalifiseringsprogrammet.
NAV Enebakk har ansvar for oppgaver innen arbeids- og velferdstjenester, og skal bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Kontoret består av 20 svært dyktige ansatte fordelt på ulike team med fagledere og en overordnet avdelingsleder.
Vi er opptatt av tverrfaglig samarbeid og helhetlig oppfølging for å oppnå målet om et godt, meningsfullt og selvstendig liv. Hos oss vil du bli du en del av et flott team, preget av høyt faglig nivå og et svært godt arbeidsmiljø. Du vil få en spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og mulighet til å utvikle deg selv.
• Oppfølging og saksbehandling av økonomisk sosialhjelp, arbeidsrettet oppfølging av deltakere i Kvalifiseringsprogrammet, etter Lov om sosiale tjenester i NAV.
• Kartlegge bistandsbehov, ressurser og arbeidsmuligheter. Sette individuelle mål og utarbeide aktivitetsplaner i samarbeid med bruker.
• Samarbeide aktivt med ulike samarbeidspartnere internt og eksternt, slik at bruker får et individuelt tilpasset, helhetlig og koordinert tilbud.
• Utvikle samarbeid med arbeidsgivere i det private og offentlige næringsliv, samt matche brukerens kompetanse og interesser opp mot arbeidsgivers behov.
• Ha ansvar for fremdrift i egen portefølje og dokumentere resultater.
• Ansvar for å sikre etisk og faglig forsvarlighet i arbeidet som gjøres, og bidra til et trygt, inkluderende og positivt arbeidsmiljø.
• Bidra til å utvikle oppfølgingsarbeidet i kontoret, inspirere og være pådriver.
• Det må påregnes at noe av arbeidstiden vil bli brukt utenfor kontoret sammen med brukere og i møter med arbeidsgivere/samarbeidspartnere, samt tilrettelegging og oppfølging på arbeidsplassen
• Minimum bachelor i sosialt arbeid, eller annen relevant utdanning
• Gode kommunikasjons- og norskferdigheter skriftlig og muntlig, samt digitalt.
Det er en fordel om du har erfaring:
• Fra NAV:
- Oppfølging og veiledning i sosialtjenesten og behandling av sosialhjelpssøknader
- Kjennskap til arbeidsinkludering og markedsarbeid
• Kvalifiseringsprogrammet (KVP)
• Supported Employment (SE)
• Fagsystemene Socio, Modia, Gosys og Arena
• Førerkort kl. B
• Har gode samarbeidsevner og er relasjonsbyggende.
• Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer.
• Er resultatorientert, løsningsdyktig og ser muligheter.
• Er ryddig, evner å strukturere egen arbeidshverdag, og gjør gode prioriteringer.
• Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler.
Lønn etter avtale. God pensjonsordning i KLP.
1912 Enebakk
Referansenr.: 4976282433
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.06.2025
Vi har nå en ledig 100% fast stilling som veileder i Team Sosial, der porteføljen vil bestå av sosialhjelpsmottakere og deltakere i Kvalifiseringsprogrammet.
NAV Enebakk har ansvar for oppgaver innen arbeids- og velferdstjenester, og skal bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Kontoret består av 20 svært dyktige ansatte fordelt på ulike team med fagledere og en overordnet avdelingsleder.
Vi er opptatt av tverrfaglig samarbeid og helhetlig oppfølging for å oppnå målet om et godt, meningsfullt og selvstendig liv. Hos oss vil du bli du en del av et flott team, preget av høyt faglig nivå og et svært godt arbeidsmiljø. Du vil få en spennende stilling med varierte arbeidsoppgaver og mulighet til å utvikle deg selv.
Arbeidsoppgaver
Sentrale arbeidsoppgaver:• Oppfølging og saksbehandling av økonomisk sosialhjelp, arbeidsrettet oppfølging av deltakere i Kvalifiseringsprogrammet, etter Lov om sosiale tjenester i NAV.
• Kartlegge bistandsbehov, ressurser og arbeidsmuligheter. Sette individuelle mål og utarbeide aktivitetsplaner i samarbeid med bruker.
• Samarbeide aktivt med ulike samarbeidspartnere internt og eksternt, slik at bruker får et individuelt tilpasset, helhetlig og koordinert tilbud.
• Utvikle samarbeid med arbeidsgivere i det private og offentlige næringsliv, samt matche brukerens kompetanse og interesser opp mot arbeidsgivers behov.
• Ha ansvar for fremdrift i egen portefølje og dokumentere resultater.
• Ansvar for å sikre etisk og faglig forsvarlighet i arbeidet som gjøres, og bidra til et trygt, inkluderende og positivt arbeidsmiljø.
• Bidra til å utvikle oppfølgingsarbeidet i kontoret, inspirere og være pådriver.
• Det må påregnes at noe av arbeidstiden vil bli brukt utenfor kontoret sammen med brukere og i møter med arbeidsgivere/samarbeidspartnere, samt tilrettelegging og oppfølging på arbeidsplassen
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav• Minimum bachelor i sosialt arbeid, eller annen relevant utdanning
• Gode kommunikasjons- og norskferdigheter skriftlig og muntlig, samt digitalt.
Det er en fordel om du har erfaring:
• Fra NAV:
- Oppfølging og veiledning i sosialtjenesten og behandling av sosialhjelpssøknader
- Kjennskap til arbeidsinkludering og markedsarbeid
• Kvalifiseringsprogrammet (KVP)
• Supported Employment (SE)
• Fagsystemene Socio, Modia, Gosys og Arena
• Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
• Har troen på at alle mennesker - uansett utfordringer, kan få og beholde arbeid.• Har gode samarbeidsevner og er relasjonsbyggende.
• Håndterer uforutsigbarhet og endringer, og er positiv til nye utfordringer.
• Er resultatorientert, løsningsdyktig og ser muligheter.
• Er ryddig, evner å strukturere egen arbeidshverdag, og gjør gode prioriteringer.
Vi tilbyr
• Engasjerte og kunnskapsrike kollegaer med høyt faglig nivå og bred kompetanse.• Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover og avtaler.
Lønn etter avtale. God pensjonsordning i KLP.
Kontaktinformasjon
Charlotte Bystrøm, AvdelingslederArbeidssted
Prestegårdsveien 41912 Enebakk
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Enebakk kommuneReferansenr.: 4976282433
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Charlotte Bystrøm
Avdelingsleder
Om bedriften
Enebakk kommunes visjon, «Mulighetenes Enebakk», skal understøtte vår viktigste oppgave som er å levere gode tjenester og service til våre innbyggere. Kommunen ligger fire mil øst for Oslo sentrum, mot køen og har ca. 11.500 innbyggere. Enebakk kommune er en spennende og fremtidsrettet organisasjon med fokus på å fremme arbeidsglede hos våre ansatte. Enebakk kommune har ca. 620 årsverk.
Sektor
Offentlig
Nettsted