Saksbehandler i Tildelingskontoret
Helse- og sosial og omsorgsetaten, Lurøy kommune
Onøyveien 14, 8766 Lurøy
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler ved tildelingskontoret
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Lurøy kommune har en desentralisert tjenestestruktur med omsorgstjenester fordelt på flere lokasjoner. For å sikre helhetlig og rettferdig tildeling av helse- og omsorgstjenester, effektiv ressursstyring og utvikling av velferds teknologiske løsninger, opprettes en ny stilling ved Tildelingskontoret. Kontoret er kommunens sentrale enhet for behandling av søknader, vurdering av behov og fattet vedtak i tråd med gjeldende lovverk.
Primær arbeidsplass vil være på Onøy.
Arbeidsoppgaver
- Tildeling av tjenester: Saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester, herunder praktisk bistand, hjemmesykepleie, institusjonsplass og velferdsteknologiske løsninger.
- Ressursstyring: Overordnet ansvar for kommunens ressursstyringsprogram (VER) og tjenestestyrt bemanningsplanlegging.
- Opplæring: Opplærings ansvarlig i kartleggingsverktøy som brukes som grunnlag for bemanningsplanlegging.
- Velferdsteknologi: Ansvar for kommunens satsing på velferdsteknologi, inkludert innkjøp, opplæring, innføring, gevinstrealisering og rapportering.
- Samarbeid: Tett samarbeid med tjenestesteder i den desentraliserte strukturen for å sikre helhetlige tjenester.
- Andre oppgaver: Bidra til kvalitetssikring, utvikling av rutiner og andre oppgaver som hører til Tildelingskontoret og bidra til organisasjonsutvikling i tråd med pågående utviklings- og omstillingsarbeid.
Kvalifikasjoner
- Sykepleier eller vernepleier. Annen relevant 3-årig utdannelse med relevant erfaring kan vurderes.
- God kjennskap til helse- sosial og omsorgs lovgivningen og forvaltningsrett.
- Erfaring med saksbehandling og tildeling og bruk av digitale verktøy.
- God systemforståelse er en fordel.
- Gode IT kunnskaper, ønskelig med kjennskap til pasientjournalsystem.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Gode norskkunnskaper, muntlig og skriftlig kreves.
Personlige egenskaper
Viktige egenskaper er at du er strukturert og handlekraftig og har god gjennomføringsevne.
Du må også ha engasjement og kan jobbe selvstendig og samarbeide godt med andre. Du må være god på menneskemøter og behandle andre med respekt. Du kan håndtere utfordrende oppgaver. Du innehar gode administrative egenskaper ved god framdrift og at du overholder frister og leveranser. Du er trygg på deg selv og sier i fra på en konstruktiv måte. Du ønsker å bidra til gode tjenester innenfor de rammer som er satt av tjenesten, er kreativ i utførelsen og forstår at du er en del av helheten.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Tilsettingsvilkår i henhold til gjeldende lover, hovedtariffavtale og kommunale regelverk
- Kommunen kan være behjelpelig med å skaffe bolig og barnehageplass
- Utviklingsmuligheter og påvirkningsmuligheter i en kommune med fokus på utvikling
- Tilrettelegger for kompetanseheving og videreutdanning
- Nedskrivning av studielån etter ny ordning, se regjeringen.no
- Søker må ha førerkort
- Reisevirksomhet innad i kommunen må påregnes
- Det kreves politiattest etter gjeldende lovgivning
- Oppstart etter avtale
Kontaktinformasjon
Anne-Brit Greff, Kommunalsjef , +47 48244703, abg@luroy.kommune.noArbeidssted
Onøyveien 148766 Lurøy
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lurøy kommuneReferansenr.: 5053198775
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4e35d4e2-9cb9-45bc-91f2-4b8f44aaf7a3
- Sist endret
14. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3014594f35b54c4db4891ba9b790db42
Lignende annonser
Psykisk helsearbeider
Arbeidsgiver
Barn og familie, Lurøy kommune
Sted
Lurøy
Sykepleier
Arbeidsgiver
Emploi Helse As
Sted
Nordland, Vestvågøy, Vågan
Jordmor
Arbeidsgiver
Randstad Care AS
Sted
Oslo, Finnmark, Nordland, Troms