Er du vår nye seksjonsleder for seksjon for patruljetjenesten i Arendal?
Østre - Arendal-patruljetjeneste/arrest, Agder politidistrikt
Åsbieveien 39, 4848 Arendal, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder for seksjon for patruljetjeneste, Arendal Politistasjon
Oppstart
6. januar 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Ved Østre Agder driftsenhet, Arendal og Froland politistasjon, er det nå ledig en midlertidig stilling som seksjonsleder for seksjon for patruljetjeneste frem til 11. januar 2027, med muligheter for forlengelse.
Seksjonslederstillingen er en sentral lederstilling og inngår som en del av driftsenhetens ledergruppe. I denne rollen vil du ha overordnet ansvar for den operative tjenesten og beredskapen i Østre Agder driftsenhet, Arendal og Froland politistasjonsdistrikt, og lede patruljeseksjonen i driftsenhet Øst.
Stillingen er tillagt et bredt spekter av ansvar og arbeidsoppgaver. Du må trives i et hektisk arbeidsmiljø, med svært mange dyktige og dedikerte medarbeidere.
Vi søker etter deg som har evne til å skape samhold, utvikling og et trygt, inkluderende og godt arbeidsmiljø.
Dersom dette virker spennende, håper vi at du søker på stillingen.
Politiet er en åpen og inkluderende etat. Kvinner oppfordres spesielt til å søke. Våre medarbeidere skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen, og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Stillingen tilsettes i stillingskode 0326 og gis grad som politiavdelingsleder med politimyndighet.
Vitnemål legges ved den elektroniske søknaden. Søknader kan bli utelatt fra vurdering dersom dokumentasjon mangler.
Arbeidsoppgaver
Lede ordensseksjonen i driftsenhet Øst. Overordnet ansvar for operativ tjeneste og beredskap i Østre Agder driftsenhet - Arendal og Froland politistasjonsdistrikt.
- Personalansvar for ansatte tilknyttet seksjonen, oppfølging iht. gjeldende retningslinjer.
- Veilede krimvaktledere, innsatsledere, arrestforvarere og innsatspersonell i operative forhold.
- Ivareta et helhetlig ressurs- og resultatansvar for virksomheten innenfor sitt område og sørge for at de administrative og faglige oppgavene som er tillagt seksjonen blir utført i samsvar med gjeldene lover, regler, instrukser med mer.
- Avgjøre spørsmål av betydning for seksjonens virksomhet, herunder fordeling og bruk av ressurser.
- Sørge for at arbeidet ved seksjonen blir utført rasjonelt, kostnadseffektivt og i samsvar med gitte retningslinjer og overordnede målsettinger.
- Påse at de operative oppgavene i driftsenheten blir risikovurdert og utført på beste måte.
- I samarbeid med Tjenestekontoret, sørge for at arbeidsplanene oppdateres, holdes ajour og at politidistriktets behov for operativ beredskap blir ivaretatt. Bidra med å koordinere seksjonens personforvaltning og kompetanseutvikling.
- Delta i planleggingen av patruljetjenesten, være en del av planleggingsgruppen som legger til rette for kunnskapsbasert og -styrt politiarbeid.
- Ivareta aktuell informasjon til media innenfor seksjonens virkeområde, i samsvar med gjeldende instrukser og i samarbeid med nærmeste leder og stab for kommunikasjon.
- Risikovurdere antall operative mannskaper som er påkrevd til enhver tid i Østre Agder driftsenhet - Arendal og Froland politistasjonsdistrikt.
- Sørge for et godt partssamarbeid, herunder Ivareta internkontroll og HMS-oppgaver i samsvar med internkontrollhåndboken.
- Bidra til et godt samarbeid og god samhandling i driftsenheten, politidistriktet og med eksterne samarbeidspartnere, beredskapsaktører m.fl..
- Være driftsenhetens hovedkontaktpunkt knyttet til koordinering av kjøretøy, våpen og annet materiell (medlem av distriktets materiellutvalg).
- Andre oppgaver ved behov.
Kvalifikasjoner
Nødvendig:
- Bestått politi(høg)skole
- Lang og relevant erfaring fra operativ polititjeneste
- God kjennskap til HMS og internkontrollsystemer og - prosedyrer
- God kjennskap til planleggings- og styringssystemer
- God kunnskap om bruk av politiets datasystemer
- God innsikt i politifaglige spørsmål
- God resultatoppnåelse i tidligere stillinger
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne i både norsk og engelsk
Ønskelig:
- Ledererfaring
- Relevant lederutdanning
- Utdanning innen fagområdet
- Kompetanse (kunnskap og ferdigheter) relatert til ivaretakelse av personell etter krevende hendelser/oppdrag
- Erfaring med tjenesteplanlegging ved bruk av TTA og ATB
- Erfaring med PSV, ulike PAL-systemer og prosjektmodulen i Indicia
Andre krav:
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. Politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
- Ved å søke stilling i politiet samtykker du til at det foretas skikkethetsvurdering før et eventuelt intervju.
Personlige egenskaper
- Resultatorientert med god gjennomføringsevne og evne til å håndtere beslutninger på en effektiv måte.
- Godt helhetlig blikk, god evne til å koordinere, være strategisk og bidra til langsiktig arbeid.
- Gode evner til kommunikasjon og relasjonsbygging internt og eksternt.
- Analytisk og evne til læring og se essensen i en kompleks fremstilling.
- Innovativ og løsningsorientert.
- Samfunnsorientert og med forståelse for enhetens rolle og politiets samfunnsoppdrag.
- Medarbeiderorientert og med evne til å motivere, støtte og utvikle både medarbeidere og ledere.
Som medarbeider og leder i politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på.
Ledere skal sette retning og drive, motivere og utvikle medarbeidere. Skape resultater i samhandling med andre. I vår vurdering av kandidatene vil vi også vektlegge disse verdiene.
Vi tilbyr
- Lønn iht. Statens lønnsregulativ i stillingskode (0326) / politiavdelingsleder med brutto årslønn innenfor spennet kr. 777.900 - 845.900. Som følge av pågående lønnsprosesser, vil annen lønn kunne bli vurdert
- Lov- og avtalefestet pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse - en av landets beste pensjonsavtaler.
- Turnustillegg og kompensasjon for belastende unntak fra arbeidsmiljøloven utbetales i henhold til gjeldende arbeidstidsbestemmelser for politi- og lensmannsetaten
- Agder politidistrikt er en IA-bedrift og er tilknyttet en moderne bedriftshelsetjeneste med et godt arbeidsmiljø med inkluderende og hyggelige kollegaer.
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Terje Gundersen, Driftsenhetsleder, 37003165 / 92804531, terje.gundersen@politiet.noArbeidssted
Åsbieveien 394848 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Agder politidistriktReferansenr.: 4868728748
Stillingsprosent: 100%
Vikar
Startdato: 06.01.2025
Sluttdato: 04.01.2027
Søknadsfrist: 12.11.2024
Om bedriften
Agder politidistrikt er ett av 12 politidistrikter i Norge. Vi dekker hele Agder, bortsett fra Sirdal kommune. Vi har ansvaret for 24 kommuner der det bor nærmere 310.000 mennesker. Agder politidistrikt ledes av politimester Kjerstin Askholt og visepolitimester Morten Sjustøl.
Agder politidistrikt har omtrent 730 ansatte, og er nå organisert med 10 politistasjonsdistrikt som inneholder 15 politistasjoner. Politistasjonsdistriktene ligger under tre geografiske driftsenheter (Vestre Agder driftsenhet, Midtre Agder driftsenhet og Østre Agder driftsenhet).
I tillegg til geografiske driftsenheter har politidistriktet fire funksjonelle driftsenheter (felles enhet for påtale, felles enhet for operativ tjeneste, felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning, felles enhet for utlending, forvaltning og sivil rettspleie). I tillegg kommer PST og tre lederstøttestaber (kommunikasjon, virksomhetsstyring og HR/HMS).
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2778971
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d4397361cc64489890b96279d8206a3e